Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@04:18:24 GMT

اگر در مسافرت کرونا گرفتیم، چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۲۴۷

اگر در مسافرت کرونا گرفتیم، چه کنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین، بیش از یک سال از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا که تغییرات عمده‌ای را در بخش های زیادی از زندگی ما ایجاد کرده، می‌گذرد.

کشورهای سراسر جهان همچنان در واکنش به شیوع ویروس و بحران‌های ناشی از آن با مشکل روبرو هستند.

از زمانی که واکسن ضد ویروس کووید تهیه و در دسترس قرار گرفت، کشورهای بیشتری مرزهای خود را باز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که دلتنگ سفر شده‌اند بالاخره می‌توانند راهی جاده شوند.

گرچه مسافرت در دوران همه‌گیری هنوز خطراتی دارد، اما کمی ایمن‌تر به نظر می رسد.با گذشت ماه‌ها از شرایط کرونایی در شهرها، برخی از مردم می‌خواهند از خانه‌هایی که در آن زندگی می‌کنند بیرون بزنند، برخی دیگر به شدت مایل به ملاقات حضوری با اعضای خانواده و نزدیکان خود هستند.

سایر افرادی که نیاز به استراحت و بهبود سلامت روان خود دارند، به مکانی با آب و هوای متفاوت رفته یا برای کار و فعالیت جدید دست بکار می‌شون. هر دلیلی که باشد، مردم در حال سفر هستند و صنعت گردشگری تا حدودی در حال بازگشت به جایگاه سابق خود است.

اگر تست کرونای ما مثبت شد چه کنیم؟

افراد واکسینه‌ شده به دلیل محافظت توسط آنتی بادی‌ ها احساس امنیت می‌کنند. اما این افراد همچنان ممکن است به COVID-19 مبتلا شوند، حتی پس از دریافت دو دوز کامل واکسن.

اگر افراد ماسک نزنند یا دستان خود را به درستی نشویند، ضدعفونی نکرده و فاصله فیزیکی را رعایت نکنند، وضعیت بسیار خطرناک خواهد بود.

انجام این اقدامات فقط در مورد پیشگیری از بیماری نیست، حتی فقط در مورد جلوگیری از گسترش و شیوع هرچه بیشتر نیز نیست. بلکه ممکن است تفاوت بین بازگشت یا عدم بازگشت شما به خانه باشد!

در حال حاضر اکثر کشورها برای ورود مجدد ساکنان و بازدیدکنندگان به یک زنجیره از تست‌های منفی (PCR) یا آزمایش سریع آنتی‌ژن نیاز دارند حتی اگر شما یک فرد مبتلا و بدون علامت باشید، در صورت مثبت بودن تست کووید 19، به احتمال زیاد نمی توانید به کشور خود بازگردید.

این می تواند منجر به لغو یا تغییر هزینه پرواز شما، روزهای اضافی هتل، افزایش هزینه های غذا و سایر لوازم و از دست دادن روزهای کاری شود. رعایت احتیاط و ادامه پیروی از پروتکل‌های بهداشتی و محافظتی علیه COVID-19 هزینه کمتری دارد.

نحوه مدیریت بیماری در مسافرت

اگر پیش از سفر آزمایش COVID-19 شما مثبت شد یا دریافتید که در سفر در معرض ابتلا به این ویروس قرار گرفته اید، مهم است که مسئولیت پذیر بوده و برای جلوگیری از انتشار آن هر کاری که ممکن است انجام دهید.

باید سریع اقدام کنید تا از وقوع این رویداد مشابه برای دیگران جلوگیری کرده و هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهید. نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا زودتر به برنامه های سفر خود بازگردید.

محاسبه کنید: در صورت مثبت بودن آزمایش، ممکن است بر اساس زمان آزمایش‌های قبلی و فعالیت‌های اخیر خود بفهمید چه زمانی به ویروس مبتلا شده اید.

طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) ، افراد بدون علامت می توانند ۱۰ روز پس از مثبت شدن آزمایش، از قرنطینه خارج شوند.

بلیط دیگری تهیه کنید: می‌توانید پرواز برگشت خود را بر اساس بهترین برآورد خود در مورد زمان ابتلا به ویروس و زمان منفی بودن آزمایش مجدداً برنامه ریزی کنید. معمولاً بهتر است این کار را به صورت تلفنی انجام دهید؛ در چنین شرایطی یک نماینده می تواند در اختلاف کرایه و تغییر هزینه ها به شما کمک کند.

محل اقامت خود را تا دو هفته رزرو کرده و منتظر باشید تا پس از گذشت این مدت زمان، بار دیگر ازمایش داده و در صورت منفی بودن، به خانه خود بازگردید و یا سفر خود را آغاز کنید.

منبع: بهداشت‌ نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا کووید ۱۹ قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند، اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روز‌ها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند.

شیوع سویه JN ۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمد‌های از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN ۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • رئیسی: در۲۰ کشور پروژه های بزرگ برق _آبی را اجرایی می‌کنیم | رئیس جمهور سریلانکا: از شما یاد گرفتیم
  • چشم اسرائیل را در عملیات وعده صادق نشانه گرفتیم
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل