Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@15:29:39 GMT

اگر نمک اقیانوس‌ها از بین برود چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۲۹۱

کارشناسان می‌گویند حذف نمک از اقیانوس‌های جهان می‌تواند وقوع زنجیره‌ای فاجعه‌بار از رویداد‌ها را رقم بزند.

خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: یک لیتر از آب دریا حاوی حدود ۳۵ گرم نمک محلول است. بنابراین نمک‌زدایی از تمام اقیانوس شامل حذف ۴۵ میلیارد تن نمک می‌شود. کاهش ناگهانی فشار ناشی از وزن نمک بر بستر دریاها می‌تواند منجر به زمین‌لرزه و آتشفشان در سرار جهان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی تراکم آب شیرین کمتر از آب شور است، یخچال‌های قطب شمال ۱۰ سانتی‌تر بیشتر در آب فرومی‌روند. این امر بزرگ‌ترین موج‌های جزر و مدی جهان را در طول شمال اروپا، روسیه و کانادا ایجاد می‌کند. چند ساعت پس از حذف نمک از آب‌ اقیانوس‌ها و دریاها، سلول‌های موجودات آبزی به دلیل اسمز متورم شده و پاره می‌شوند و تقریبا تمام حیات دریایی از بین می‌روند. در پدیده اسمز مولکول‌های آب به سوی مناطقی می‌روند که غلظت نمک بیشتری داشته باشند.

درنهایت آب اقیانوس‌ها و دریاها شور می‌شوند چراکه مواد معدنی به صورت محلول و از طریق رودخانه‌ها از خشکی به دریا منتقل می‌شود، البته این فرایند ده‌ها هزار سال طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: کدام زباله‌ها بیشتر اقیانوس‌ها را آلوده کرده‌اند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دانستنی ها اقیانوس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانستنی ها اقیانوس اقیانوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

نیروهای مسلح یمن یک کشتی و ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای مسلح یمن یک کشتی و ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه نیروهای مسلح یمن نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند ناو اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته است.

کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو بردانصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خوردهنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • شهر ارواح، کریات شمونا
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • چرا فاصله لیگ برتر انگلیس روز به روز با سایرین بیشتر می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)