Web Analytics Made Easy - Statcounter

افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند معمولاً ۳ تا ۴ هفته (البته در خصوص انواع واکسن‌ها این مدت زمان متفاوت است) از انتقال خون معاف هستند

به گزارش برنا؛ روند واکسیناسیون هنوز در بسیاری کشورها به‌طور کامل محقق نشده و کرونا همچنان گریبان‌گیر است، اما این روند مانع از انتقال خون در جوامع نبوده و مشکلی برای اهداکنندگان پیش نخواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر کجای این کره خاکی، انسانیت و نوع‌دوستی فراتر از کینه‌توزی و دشمنی در اولویت است، موهبتی الهی که از سرشت آدمی سرچشمه می‌گیرد و در انسانی کمال‌گرا به وفور یافت می‌شود.

اهدای خون، اهدای زندگی دوباره برای آدمی است، فرصتی باارزش و نعمتی گران‌مایه که خداوند توسط بندگان خود بر مخلوق روا می‌دارد، چه‌بسا که مغتنم شمرده‌شود و کسب فضائل و دوری از رذایل دنیوی را پی‌ریزی کند.

با همه‌گیری جهانی کرونا، این ویروس دهشتناک و بی‌مایه، روند اهدای خون نیز رو به کاهش گرائید و گویی همه‌چیز دست در دست هم برای بی‌میلی مردم به حفظ سلامت جامعه در تلاش و تکاپو هستند.

این در حالی است که این ویروس خانمان‌سوز نه‌تنها از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود، بلکه افراد اهداکننده را نیز دچار مشکلی نخواهد کرد، چرا که افراد سالم و فاقد کرونا به مراکز اهدای خون مراجعه و جان‌آفرینی می‌کنند.

کرونایی که با ما سر جنگ برداشته راه در رویی از طریق انتقال خون ندارد و فقط به مشکلات تنفسی و انتقال از طریق تجمع‌های مردمی بسنده کرده‌ که به زودی با تزریق واکسن و انتقال پلاسمای افراد مبتلا و بهبودیافته از کرونا تسلیم و به وادی نابودی می‌پیوندد.

پلاسمای افراد بهبود یافته از کرونا در درمان مبتلایان موثر است؟

علیرضا کبیری، معاون فنی مرکز اهدای خون استان قم در این‌باره بیان کرد: این طرح، یک طرح آزمایشی بالینی است که افرادی سابقه ابتلا به بیماری کرونا دارند با انتقال پلاسمای خون خود به افراد مبتلا می‌توان تسریع در روند بهبودی این افراد را شاهد شد که البته این امر هنوز به اثبات وزارت بهداشت نرسیده و در حال بررسی و کار آزمائی است.

وی افزود: افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند معمولاً ۳ تا ۴ هفته (البته در خصوص انواع واکسن‌ها این مدت زمان متفاوت است) از انتقال خون معاف هستند، لذا بعد از اتمام این دوره و در صورتی که علائم دریافت واکسن در آن‌ها بروز پیدا نکند می‌توانند بدون هیچ مشکلی به امر مشغول شوند.

کبیری تصریح کرد: افرادی که تحت واکسیناسیون کووید ۱۹ از نوع آسترازنکا و یا اسپوتنیک قرار گرفته‌اند، می‌توانند ۲۸ روز پس از دریافت واکسن جهت اهدای خون مراجعه کنند و این در حالی است که تزریق سایر انواع واکسن کووید ۱۹ از جمله بهارات، سینوواک، سینوفارم، فایزر، مدرنا و برکت منعی برای اهدای خون ندارد و داوطلبین اهدای خون می‌توانند بعد از بهبودی واکنش‌های اولیه به واکسن از جمله تب، درد عضلانی و ضعف و بی‌حالی، جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

برخی بیماری‌ها و یا داروهای خاصی که افراد مصرف می‌کنند، می‌تواند موجب معافیت همیشگی برای انتقال خون باشد اما نمی‌توان این موارد را به کرونا و واکسینه‌شدن نیز تسری داد، چراکه منعی برای این امر وجود ندارد و تنها برخی معافیت‌های موقتی را شامل خواهد شد.

واکسیناسیون در سرتاسر جهان موجب شده که افراد کم‌کم به زندگی عادی و انجام فعالیت‌های روزمره خود بدون دغدغه ابتلا به این ویروس نزدیک شوند، اما با این حال نباید منکر این شد که هنوز در بسیاری از کشورها از جمله ایران، از تحقق کامل این امر بازمانده‌اند که امیدواریم این روند تسریع یابد و کشورها رنگ آرامش و زندگی بدون دغدغه و خالی از هیجانات ناپسند و مغموم کرونا را تجربه کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسیناسیون انتقال خون ویروس سلامت جنگ مشکلات درمان معاون استان قم ابتلا به بیماری وزارت بهداشت جهان واکسیناسیون اهدای خون انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • اهدا ۴۲ هزار سی سی خون در بیضا
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد