Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سرهنگ رضا دولتشاهی چهارشنبه شب در گفت و گو با شبکه استانی سیمای خوزستان بیان کرد:  ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا است.

وی افزود: همچنین خروج خودروها با پلاک بومی از شهرهای قرمز و نارنجی نیز ممنوع است.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: ورود و خروج خودروها از شهرهای قرمز ۱۰ میلیون ریال و در شهرهای نارنجی پنج میلیون ریال جریمه در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تردد شبانه در داخل شهرها نیز بدون توجه به رنگ بندی کرونا از ساعت ۲۲ تا سه بامداد ممنوع است و خودروهای متخلف برابر قانون جریمه می‌شوند.

دولتشاهی گفت: محدودیت خودرویی توسط دوربین‌ها و نیز پلیس در سطح خوزستان اعمال می‌شود لذا انتظار داریم که مردم این موضوع را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به قانون منع تردد از مردم درخواست داریم در ساعات ذکر شده، در خانه‌ بمانند و از تردد درون و بیرون از شهر خودداری کنند.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهریتان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا خوزستان اهواز محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا خوزستان اهواز پلیس راهور ناجا خوزستان اهواز محدودیت های کرونا شهرهای قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلودگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شهرها در آلودگی چه سطحی از آلودگی قرار دارند، لازم است بدانیم امروز شهر اهواز رکوردار هوای ناسالم است و ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر اهواز با شاخص ۱۱۱، در موقعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، در حالی که روز گذشته شهرهای ایلام، اهواز، زاهدان و کرمانشاه بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت نشد.

در همین راستا، کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۷۸، اصفهان با شاخص ۹۵، کرج با شاخص ۶۵، تهران با شاخص ۵۵، مشهد با شاخص ۷۴، بجنورد با شاخص ۸۱، زنجان با شاخص ۵۶، سمنان با شاخص ۵۵، کرمانشاه با شاخص ۵۵، زاهدان با شاخص ۷۹ و اراک با شاخص ۵۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای کرج، تهران، شهرکرد، سمنان، سنندج، کرمان، اراک، بندرعباس و یزد، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای ایلام با شاخص ۳۴، بوشهر با شاخص ۴۸، شهرکرد با شاخص ۴۹، بیرجند با شاخص ۲۸، قم با شاخص ۴۳، سنندج با شاخص ۳۵، کرمان با شاخص ۳۴، بندرعباس با شاخص ۴۷، همدان با شاخص ۲۸ و یزد با شاخص ۳۹، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته هفتم فروردین، شهرهای تبریز، اصفهان، بوشهر، بیرجند، مشهد، بجنورد، زنجان، قم، رشت و همدان، در وضعیت پاک (سبز) بودند.

به این ترتیب، شرایط امروز کیفی هوای در کلان‌شهرهای ارومیه، اردبیل، شیراز، قزوین، یاسوج، گرگان، رشت، خرم‌آباد و ساری، ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ارومیه، اردبیل، شیراز، یاسوج، گرگان، خرم‌آباد و ساری، بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از کلان‌شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۱ کلان‌شهر سالم (زرد)، شمار ۱۰ شهر پاک (سبز) و تعداد ۹ کلان‌شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به طوری که روز گذشته چهار شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۹ کلان‌شهر سالم (زرد)، شمار ۱۰ شهر پاک (سبز) و هشت کلان‌شهر بدون داده درج شد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 739707

دیگر خبرها

  • تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • تداوم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت های ترافیکی جاده ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافت
  • تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد
  • کاهش ۵ درصدی تردد در راه‌های استان اردبیل
  • تداوم محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمال
  • اعمال محدودیت تردد در بزرگراه شهید باقری برای ۵ روز