Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@01:00:58 GMT

دادگاه فرانسه دولت مکرون را جریمه کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۷۱۴

دادگاه فرانسه دولت مکرون را جریمه کرد

آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه عالی فرانسه با محکوم کردن دولت امانوئل مکرون به جریمه، هشدار داد که در صورت اقدام نکردن سریع مقامات در مقابله با آلودگی هوا این حکم (جریمه) را ظرف چند ماه دیگر اجرا خواهد کرد.

به گزارش فرانس ۲۴، دادگاه عالی که پرونده محیط زیست دولت فرانسه را زیر نظر دارد، گفت: اقدامات صورت گرفته توسط دولت برای بهبود کیفیت هوا کافی نبوده زیرا ممکن است برخی اقدامات اجرا نشوند و اثرات احتمالی آنها به درستی ارزیابی نشده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه عالی فرانسه سال گذشته اعلام کرده بود که دولت در اجرای حکم دادگاه مربوط به سال ۲۰۱۷ برای مهار سطح آلودگی هوا کوتاهی کرده است. این دادگاه ۶ ماه به دولت مهلت داد تا اقدامات اصلاحی انجام دهد یا هر ۶ماه یکبار ۱۰ میلیون یورو جریمه شود تا کیفیت هوا بهبود یابد.

با گذشت ۶ماه از اعلام آن هشدار دولت مکرون مجددا در مهار سطح آلودگی هوا کوتاهی کرد و دادگاه عالی فرانسه روز چهارشنبه طبق وعده پیشین خود دولت مکرون را ۱۰ میلیون یورو جریمه کرد.

اعتقاد بر این است که آلودگی هوا موجب مرگ زودرس ۴۰ هزار نفر در فرانسه در هر سال می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرانسه امانوئل مکرون دادگاه عالی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اقدام دولت فرانسه به احضار سفیرش در باکو اعلام کرد که «طرف آذربایجانی بارها اعلام کرده که گفتگو با باکو به زبان تهدید و فشار نتیجه ای نخواهد داشت.»

دولت فرانسه دیروز سه‌شنبه در اعتراض به آنچه اقدامات باکو در آسیب‌زدن روباط دوجانبه توصیف کرد، «آنه بویلون» سفیر خود در باکو را برای مشورت به پاریس فراخواند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده که سفیر فرانسه در باکو به علت تداوم اقدامات یک‌جانبه جمهوری آذربایجان که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده است.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه با آنه بویلون دیدار و گفت‌وگو کرده است. ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

کد خبر 6080834

دیگر خبرها

  • حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • پیروزی رونالدو در دادگاه: یووه محکم به پرداخت جریمه
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند