Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@22:24:22 GMT

بازداشت ۸ متخلف زیست محیطی در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۹۱۱

بازداشت ۸ متخلف زیست محیطی در مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت وکنترل در شهر‌های آمل، کیاسر و بهشهر ۸ متخلف زیست محیطی را دستگیر کردند.
ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل یک شکارچی غیر مجاز حین گشت زنی در منطقه هراز به همراه یک قبضه سلاح شکاری قاچاق دستگیر و درماموریت دیگری دررودخانه گرمرود بخش دشتسریک صیادغیرمجاز را به همراه یک دستگاه لانسر ماهیگیری و ۱۰ قطعه ماهی دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل یک متخلف حرفه‌ای که اقدام به قاچاق چوب درمناطق جنگلی آمل می‌کرد، طی ماموریت شبانه درمنطقه شناسایی و به همراه یک قبضه سلاح و تعدادی فشنگ دستگیرنمودند.

۲ متخلفی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش درزمین‌های شالیزاری آمل می‌کردند از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به مراجع قضایی معرفی شدند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل در ماموریت دیگری با همکاری ماموران نیروی انتظامی باداشتن حکم قضایی منزل یک متخلف درمنطقه کوهستانی لاریجان را بازرسی و یک بهله عقاب طلایی کوهی تاکسیدرمی شده کشف وضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی (منطقه هفت خال) ازیک شکارچی حین شروع به شکار یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی فشنگ کشف وضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست بهشهر حین گشت وکنترل درمنطقه شکارممنوع هزارجریب یک متخلف را به همراه یک قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ دستگیر کردند.
متخلفان باتشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مازندران متخلف زیست محیطی شکارچی غیر مجاز مراجع قضایی ماموران یگان حفاظت محیط زیست یک قبضه سلاح همراه یک حین گشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری گفت: از سال گذشته تاکنون، برای ۱۴ متخلف محیط زیست، حکم سبز به عنوان حکم جایگزین حبس صادر و اجرا شد.

وی با بیان اینکه صید، شکارغیرمجاز، برداشت غیرقانونی شن و ماسه و آلوده کردن محیط زیست نمونه‌هایی از تخلف‌های زیست محیطی که مجازات دارد، افزود: در صورتی که متخلف محیط زیست سابقه کیفری نداشته باشد و یا از سابقه کیفری وی بیشتر از ۵ سال نگذشته باشد، بر اساس ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی، با صدور حکم سبز، باید خدماتی را برای حراست و حفاظت محیط زیست انجام دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همراهی با محیط بان‌ها ، پاکسازی مناطق آلوده به پسماند ، تهیه غذای پرندگان و علوفه برای حیات وحش ، کاشت نهال و تهیه مقالات زیست محیطی از مجازات‌هایی که حفاظت محیط زیست برای این متخلفان درنظر گرفته است.

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی پارسال در آذربایجان‌غربی  
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته