Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:28:24 GMT

صندوق‌های بازنشستگی رو به بحران

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۹۰۸۵

صندوق‌های بازنشستگی رو به بحران

ایسنا/مازندران مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان مازندران گفت:اگر برای بحران صندوق های بازنشستگی چاره ای اندیشیده نشود، خسارات جبران ناپذیری به بارخواهد آمد.

رضا جعفری، در مراسم بزرگداشت تکریم خانواده و  بازنشستگان صندوق کشوری که روز چهارشنبه در ساری برگزار شد با اشاره به وضع بحرانی صندوق‌های بازنشستگی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور داریم که اگر مورد حمایت قرار نگیرند و بحران های پیش روی آنها حل نشود؛ برای ادامه فعالیت و خدمت رسانی با چالش روبرومی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره  به ماهیت بیمه‌ای صندوق های بازنشستگی خاطرنشان‌کرد: صندوق‌های بیمه‌ای در بحث حمایتی و پوشش هزینه ها کارکرد داشته و برای آن که خدمت ارایه کنند باید به ازای هر ۸ نفر شاغل به یک بازنشسته خدمت ارایه کنند در حالی که اکنون وضعیت به گونه ای دیگر است و در اکثر موارد با مشکلات پرداخت مواجه هستند.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری گفت: در برنامه ششم توسعه سه نوع بحران پیش بینی شده که بحران صندوق های بازنشستگی یکی از آنهاست و درحال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد حقوق بازنشستگان کشوری توسط دولت پرداخت می شود.

جعفری وضعیت صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی  را بهتر از صندوق های کشوری دانست و ادامه داد: درحال حاضر به ازای ۳۸ هزار و ۵۰ نفر شاغل، ۷۸ هزار و ۱۲۳ نفر بازنشسته در مازندران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.
 

مجلس منابع مالی را تامین می کند

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ی این مراسم با اشاره به اینکه طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان دائمی خواهد شد اظهار کرد: مهم ترین هدف مجلس و دولت انقلابی باید حل مشکلات پیش روی بازنشستگان و پیشکسوتان عرصه های تولید باشد.

وی با اشاره افزایش فاصله طبقاتی و اختلاف حقوق بازنشستگان و شاغلین خاطرنشان کرد: در این راستا دولت دوازدهم طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان  را اجرایی کرد.

نماینده ساری با بیان اینکه دائمی شدن طرح  همسان‌سازی حایز اهمیت است، گفت: بازنشستگان پس از سالها کار و تلاش در رفاه و آسایش به سرببرند و در این راستا مجلس وظیفه دارد منابع مالی آن را مشخص و تصویب نماید.

زارعی افزود: مجلس، دولت و قوه قضاییه انقلابی باید از عملکرد احساسی دوری کرده  و مسئولان انقلابی در هر عرصه ای باید بی هیچ چشم داشتی به مردم خدمت کنند و منافع مردم را برمصالح شخصی ترجیح دهند.


وی گفت: همه مسئولان در برابر تلاش و از خودگذشتگی بازنشستگانی که برای اعتلاء و سربلندی نظام و انقلاب از جان مایه گذاشته اند وظیفه داشته برای اقتدار نظام و مردم تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صندوق های بازنشستگی صندوق بازنشستگی حقوق بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم

مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس، با حضور در دانشگاه قم و با انتقاد از قالیباف اظهار کرد: در موضوع بازنشستگی بعضی از نماینده‌ها متوجه نشدند و رأی دادند از جمله خود بنده!

نماینده مردم قم در خصوص رای موافق به افزایش سن بازنشستگی و مخالفت با آن تشریح کرد: در این مورد موضوع به گونه‌ای مطرح ‌شد که بعضا نمایندگان به درستی متوجه بحث نشدند و حین رای‌گیری و با توجه به زمان بسیار محدود آن، به موضوع مورد بحث رای اشتباه داده ‌شد؛ در این خصوص هم چنین بوده که بنده و برخی نمایندگان به دلیل تداخل مباحث متوجه نشده و به اشتباه رای دادیم که وقتی موضوع مشخص شد شخصا هم به صورت علنی و هم از طریق نامه به دبیر شورای نگهبان اعلام کردم که این مصوبه ایراداتی دارد و شرعا نیز اشکال دارد.

دیگر خبرها

  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود