Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امیر معین الدینی، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: فرایند استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی در واقع بخشی از روند نگران کننده تاثیر فناوری روز بر کاهش توجه رانندگان است که استفاده از این ابزار هنگام رانندگی باعث می‌شود توجه رانندگان از کار اصلی خود که رانندگی است سلب و قدرت مهارت و عکس العمل مناسب و سریع را از آنان بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هر چند که تماس با پلیس، اورژانس، آتش نشانی یا کنترل کودکان و هماهنگی برنامه‌های روزمره با استفاده از تلفن همراه بسیار آسان شده، اما با این وجود استفاده از آن در حین رانندگی معضل بزرگی را ایجاد کرده و آن کاهش توجه رانندگان همچنین افزایش تعداد تصادفات است که با کشته و مجروح شدن انسان‌ها در تصادفات هزینه‌های بسیار زیادی بر جامعه تحمیل می‌شود.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی بسیار خطرناک است تصریح کرد: هنگام استفاده از تلفن همراه هر نوع گفتگو و خبری به نوعی تعادل ذهنی راننده را به هم می‌ریزد و امکان بروز عکس العمل نامناسب راننده را در پشت فرمان فراهم می‌کند.

سرهنگ معین الدینی با تاکید بر اینکه رشد فرآیند استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در واقع بخشی از روند نگران کننده تاثیر فناوری‌های روز بر کاهش توجه رانندگان است گفت: بر همین اساس طبق قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی استفاده از تلفن همراه و یا وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی تخلف است و برای متخلفان متناسب با مکان تردد جریمه‌های مشخصی تعین شده و اعمال می‌شود.

او افزود: در بررسی‌های کارشناسی دلیل اکثر واژگونی‌ها و خروج از جاده و تصادفات رخ به رخ یا برخورد با عقب وسیله نقلیه جلویی استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است که تاکید می‌کنیم هنگام رانندگی اگر با زنگ تلفن همراه روبرو شدیم حتما با احتیاط متوقف شویم و به آن پاسخ دهیم و هیچگاه هنگام رانندگی اقدام به پیام نگاری و یا تماشای محتوا‌های فضای مجازی نکنیم.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی تلفن همراه حوادث رانندگی استفاده از تلفن همراه حین رانندگی هنگام رانندگی توجه رانندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک

قیمت انواع گوشی موبایل در بازار مورد بررسی قرار گرفت.

گروه اینفوگرافیک بازارنیوز- سروش نظری؛ طبق آنچه خبرنگار بازارنیوز کسب اطلاع کرده، آخرین قیمت انواع گوشی موبایل در بازار به شرح زیر است:

 

 

برچسب ها: قیمت موبایل ، بازار موبایل ، قیمت تلفن همراه ، بازار تلفن همراه ، قیمت بازار لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9b

دیگر خبرها

  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی