Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ درحالی که سیرصعودی همه‌گیری در پیک پنجم همچنان ادامه دارد کارشناسان براین باورند که هفته آینده همچنان جهش آماری در بخش‌های مختلف ادامه دارد و پاشنه آشیل مدیریت بحران رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم؛ درحالی روز گذشته براساس آمارهای رسمی بیش‌از 400 نفر از هموطنانمان جان خود را مشخصاً به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند که کارشناسان براین باورند که مدیریت شرایط متناسب با واقعیت بیمارستان‌ها نیست و اگر این روند ادامه یابد نیمه دوم مرداد ماه شرایط بسیار بحرانی‌تر از گذشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که به گفته مقامات مسئول در وزارت بهداشت مقاومت بدنه نظام پزشکی و درمانی ایران بعد مبارزه 18 ماهه با ویروس منحوس شکننده شده و همین امر نقطه ضعف بسیار نگران کننده‌ای برای مقابله با بحران در پیک پنجم با فعالیت ویروس دلتا است.

در چنین شرایطی کارشناسان تاکید می‌کنند کمبودهای دارویی، کاردر درمانی، کیت‌های تشخیصی کرونا و بسیاری از مشکلات مرتبط باعث شده تا نهایتاً این نگرانی ایجاد شود که پیک پنجم در طول همه‌گیری رکوردهای نگران کننده‌ای را ثبت کرده و می‌تواند مشکلات عمده‌ای ایجاد کند که دوباره مثل پیک چهارم هنوز به انتهای پیک حاضر نرسیده‌ایم یکباره شاهد شکل گیری پیک ششم به مراتب بدتر از گذشته می‌شود.

 

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| تعطیلی کامل 29 مرکز استان برای قطع زنجیره انتقال/ پیک پنجم و رکورد 100000 فوتی+ نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| 4 دقیقه یک فوتی و هر دقیقه 22 مبتلای جدید/کمبود منابع انسانی در مراکز درمانی + فیلم؛ نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| رشد 14.3درصدی موارد ابتلا/ 2 هفته تعطیلی برای مهار دلتا/ 4246 فوتی در شانزده روز+ نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| هفته‌های سختی پیش‌رو داریم/ خودنمایی کمبودها در پیک پنجم + نقشه، نمودار و فیلمجدیدترین اخبار کرونا در ایران| 27 بیمار جدید فقط در یک دقیقه/ کادر درمان را دریابیم/ شکست رکوردها هفته آینده ادامه دارد+ نقشه؛ نمودار و فیلم

 

استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 5897 نفر بودند که 2411 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 459  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت  333 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 2774 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 379 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 28  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد  20 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان گلستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، به رغم تصویب و اجرای نیم بند برخی محدودیت‌ها در استان گلستان اما کرونا همچنان در حال تاخت و تاز است. تعداد بیماران سرپایی و بستری در حال افزایش بوده و موج سنگین کرونا روزهایی به مراتب سخت‌تر از نخستین روزهای شیوع این بیماری در اسفند 98 رقم زده است.

افزایش آمار فوتی‌ها و بیماران بدحال به شدت نگران کننده است و برخی از مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان با کمبود تجهیزات مانند سرم و ونتیلاتور و غیره مواجه هستند.

براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اکنون یکهزار و 861 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 125 نفر بیشتر از روز قبل از آن است.

آمار بیماران بدحال که در بخش‌های آی سی یو بستری هستند نیز رو به افزایش بوده و در حال حاضر از مجموع بیماران بستری، 187 بیمار در بخش‌های ویژه تحت مراقبت هستند که حال 70 نفر آنان به شدت وخیم است.

مجموع تزریق واکسن کرونا در استان هم به 252 هزار و 754 دُز رسیده است. تا کنون 210 هزار و 58 نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و نوبت دوم واکسن هم به 42 هزار و 696 گلستانی تزریق شد که از این تعداد 20 هزار و 533 دز از واکسن‌های تزریق شده در استان، واکسن ایرانی برکت بوده است.

 در حال حاضر متولدان 1347 و قبل از آن امکان ثبت‌نام در سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir را دارند و افراد باید در این سامانه ثبت نام کرده و بعد برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته 393 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که 178 بیمار جدید شامل 38 مورد بستری و 140 مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد 59 مورد از بیرجند، بشرویه 7 مورد، خوسف 3 مورد، درمیان، سرایان و فردوس هر کدام 9 مورد، زیرکوه 31 مورد، سربیشه 4 مورد، طبس 13 مورد، قاین 24 مورد و نهبندان 10 مورد جدید شناسایی شد.

وی با بیان اینکه همچنین از 873 تست سریع 293 بیمار جدید شناسایی شدند، گفت: در حال حاضر 349 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از این تعداد 214 نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که تعداد 21 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و حال 4 نفر وخیم است.

مهدی زاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید در استان تعداد فوتی‌های کرونا در استان به 967 نفر رسید.

وی یادآور شد: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به 125 هزار و 277 نفر رسید و تا کنون 31 هزار و 783 نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان همدان

دکتر محمد طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت:  با شناسایی 612 بیمار جدید مبتلا به کرونا در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به 20 هزار و 466 و بیماران سرپایی مثبت به 53 هزار و 153 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته 8 بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند تصریح کرد: آمار مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به 2 هزار و 378 مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: در طول 24 ساعت گذشته 799 بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که 204 نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری افزود: 14 بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی 49 بیمار بستری در بیمارستان‌های استان وخیم گزارش شده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد 954، بهار یک هزار و 78، تویسرکان یک هزار و 116، رزن 846، درگزین 299، فامنین 338 و کبودراهنگ یک هزار و 117 نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود:  تاکنون سه هزار و 848 نفر در ملایر، 2 هزار و 502 نفر در نهاوند و هفت هزار و 891  نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شیب صعودی کرونا در هرمزگان همچنان ادامه دارد و شرایط این استان در مواجهه با کرونا بسیار نامطلوب است و روزانه شمار زیادی از بیماران جدید روانه بیمارستان‌های استان می‌شوند. 

مردادماه از ابتدای آغاز تاکنون هرمزگان را در عزا فرو برده و تا 24 ساعت گذشته در مجموع جان 168 هرمزگانی را گرفته که این آمار بی سابقه و عجیب و خطرناک است و احتمالا تا پایان این ماه شمار جان باختگان مرز 200 را خواهد شکست. 

در همین راستا دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 413381 و در ماه‌های اخیر سعی شده بیماریابی افزایش یابد تا بتوان با کنترل بیماران، زنجیره بیماری را قطع کرد. 

وی افزود: شمار بستری بیماران در روزهای اخیر رشد داشته و در حال حاضر 1239 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند، متاسفانه با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم و از هم استانی‌ها می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به این بیماری مبتلا نشوند. 

نوروزیان گفت: از این تعداد 136 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 30 بیمار وخیم است که حال بسیار نامساعدی ذارند. 

وی تصریح کرد: یکی از موارد بسیار خطرناک که در حال افزایش است میزان بیماران قرنطینه خانگی است، در حال حاضر این آمار با عبور از مرز 18 هزار نفر گذشته و به 18362 نفر رسیده است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان 14 بیمار دیگر شامل 7 مرد و 7 زن در محدوده سنی 49 الی 90 سال از شهرستان‌های بندرعباس ، میناب ، بندرلنگه ، پارسیان ، کیش و بستک را گرفت و شمار جان باختگان به 1752 نفر رسید.

استان آذربایجان غربی

جواد آقازاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان غربی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 12 نفر از هم استانی شامل 6 نفر در ارومیه، سه نفر سلماس و در پلدشت، مهاباد و نقده نیز هر کدام یک نفر جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: با فوت این تعداد شمار مجموع جانباختگان کرونایی به چهار هزار و 939 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین 956 نفر آلوده به کرونا شدند و تعداد مجموع مبتلایان به 198 هزار و 513 نفر رسید.

وی گفت: در شبانه روز گذشته تعداد بستری سندروم حاد تنفسی به هزار و 223، تعداد بستری مشکوک به 482 و تعداد بستری آی سی یو 227 نفر ثبت شد.

آقازاده اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 20 هزار و 538 نفر واکسن کرونا دریافت کردند تا مجموع واکسیناسیون به 439 هزار و 59 نفر برسد.

استان کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان از 70 درصد به 40 درصد رسیده اظهار داشت: در حال حاضر 19 شهرستان در وضعیت قرمز، 3 شهرستان در وضعیت نارنجی و تنها یک شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت و واکسیناسیون انجام شود ما از این وضع فاصله خواهیم گرفت و ماه محرم که در پیش است دستخوش این ویروس منحوس نخواهیم بود.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و 103 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 596 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 91 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 225 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 91 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 111 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 257 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 29 هزار 693 مورد رسیده است.

وی به فوت 23 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 638 نفر رسیده است.

اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت نیز با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جنوب استان کرمان به کمتر از 40 درصد رسیده اظهار داشت: متأسفانه همچنان در اوج بیماری کرونا قرار داریم.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر بیش از 500 بیمار کرونایی بستری و بستری موقت در جنوب کرمان داریم گفت: از این تعداد شاید حدود 100 نفر تشخیص محتمل باشند، اما بقیه آمار مثبت هستند که به شکل سرپایی یا بستری دارو دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه 390 بیمار بستری کرونا در جنوب کرمان بی‌سابقه است افزود: تاکنون 462 مورد مرگ ناشی از کرونا در جنوب کرمان داشتیم.

حسین صافی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان خوب نیست و همچنان در اوج کرونا هستیم اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هزار و 600 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار نسبت به گذشته خیلی افزایش داشته است.

وی با عنوان اینکه روزانه حدود هزار و 200 تا هزار و 500 تست کرونا در کرمان انجام می‌شود که 40 تا 50 درصد این تست‌ها مثبت می‌شوند گفت: در سوش دلتا نسبت به سوش‌های قبلی ابتلا، بستری و فوت کودکان بیشتر مشاهده می‌شود و تمام افراد جامعه در معرض خطر قرار دارند و کسی از ابتلا مصون نیست.

درحال تکمیل... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گزارش خبرگزاری تسنیم بیمارستان های استان اخبار کرونا در ایران شبانه روز گذشته استان بستری هستند مبتلا به کرونا مراکز درمانی کرونا در استان جدید مبتلا استان اصفهان استان کرمان پزشکی کرمان ویروس کرونا حال حاضر بیمار جدید شناسایی شد پروتکل ها پیک پنجم نفر رسید 24 ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه بارش‌های رگباری طی دو روز آینده در کشور

به گزارش «تابناک»، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، برای امروز و فردا در بسیاری از نقاط نیمه غربی، مرکز و حتی نواحی از دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور شاهد تشکیل توده‌های تندری و وقوع بارندگی خواهیم بود.

شدت و تمرکز اصلی بارش‌ها در استان‌های مرکزی و همچنین حاشیه زاگرس خواهد بود، چرا که توده‌های تندری بیشتر و قدرتمند تری در این نقاط تشکیل خواهد شد.

از روز دوشنبه با ورود یک موج بارشی جدید به کشور شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود که گسترده‌تر و شدید تر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • پشیمانی زودهنگام: ژاوی می‌خواهد بماند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • ضعف قوانین، پاشنه آشیل تعاونی‌ها در اقتصاد ایران
  • نقشه بارش‌های رگباری طی دو روز آینده در کشور