Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@16:19:13 GMT

(تصاویر) تظاهرات هزاران لبنانی در سالروز انفجار بیروت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۹۸۶۳

(تصاویر) تظاهرات هزاران لبنانی در سالروز انفجار بیروت

 هزاران نفر  در بیروت به مناسبت سالگرد انفجار مهیب سال گذشته در بندرگاه این شهر تجمع کرده و با در دست گرفتن تصاویر قربانیان این فاجعه خواستار اجرای عدالت شدند.

به گزارش فرارو، با گذشت یک سال از این انفجار که به دلیل نگهداری ناامن ده‌ها تن ماده قابل انفجار نیترات آمونیوم در انبار‌های بندر بیروت روی داد، هیچ مقام ارشدی تحت پیگیرد قرار نگرفته و عدم پاسخگویی حکومت بر خشم مردم از وضعیت موجود و بحران اقتصادی شدید کشور افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با برگزاری مراسم یادبود قربانیان این حادثه در بندرگاه بیروت، نیرو‌های پلیس به سوی معترضان که در اطراف ساختمان پارلمان تجمع کرده بودند، گاز اشک‌آور شلیک کردند. به گفته یک مقام انتظامی بیروت، در جریان کشمکش بین پلیس و معترضان حداقل شش نفر مجروح شده‌اند.

به گفته این مقام انتظامی، دو نفر دیگر نیز در جریان درگیری بین گروه‌های سیاسی رقیب در یکی از محلات نزدیک پارلمان مجروح شده‌اند. همزمان با این حوادث صدای تیراندازی هوایی نیز شنیده می‌شد.

بر اثر انفجار در بندرگاه بیروت که یکی از مهیب‌ترین انفجار‌های غیرهسته‌ای تاریخ است بیش از ۲۰۰ نفر کشته، هزاران نفر مجروح و چند صد هزار ساختمان مسکونی و تجاری ویران شد و یا آسیب دید. لرزش ناشی از این انفجار به قبرس در ۲۴۰ کیلومتری بیروت رسید.

تحقیقات در مورد سهل‌انگاری و تخلفاتی که به این انفجار منجر شد به جایی نرسیده و دولت تاکنون با لغو مصونیت سیاستمداران ارشد و مقامات سابق دولتی مخالفت کرده است. تمامی مسئولانی که تاکنون از سوی کمیسیون تحقیق احضار شده‌اند تخلف و یا اهمال را تکذیب کرده‌اند.

یکی از شهروندان بیروت که پسرش بر اثر فرو ریختن یک ساختمان در لحظه انفجار جان خود را از دست داده است، گفت: ما هرگز فراموش نخواهیم کرد و هرگز مسئولان این فاجعه را نمی‌بخشیم. اگر حکومت آن‌ها را مجازات نکند ما با دست خودمان آن‌ها را مجازات خواهیم کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انفجار بیروت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: در حادثه واژگونی سواری پژو در این استان سه نفر فوت و یک نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی سه شنبه در این باره به ایرنا گفت: در پی وقوع یک فقره واژگونی خودرو در محور مواصلاتی "آباده-صفاشهر" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس‌راه به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد خودرو پژو پارس حامل چهار سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه سه نفر از سرنشینان فوت و یک تن دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس نصریح کرد: کارشناسان علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • دیدار هزاران نفر از کارگران با رهبر انقلاب
  • هزاران نفر از کارگران با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم
  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها