Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه گزارش استنکاف دستگاه‌ها از اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدام فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان به کمیسیون اصل نود و قوه قضائیه خبر داد. - اخبار سیاسی -

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از رسیدگی به موضوع تبدیل و تغییر وضعیت استخدام فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان در جلسه اخیر اعضای کمیسیون اجتماعی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق قانون باید وضعیت استخدامی فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان  تغییر کند برای مثال اگر قرارداد کاری آنها به صورت پیمانی یا قراردادی است باید تبدیل وضعیت شده، و قرارداد آنها رسمی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در همین راستا افزود :طبق گزارشات و مستنداتی که در این رابطه به کمیسیون واصل شده، تنها 12 سازمان‌ و دستگاه این قانون را اجرا کرده‌اند و 128 ارگان از اجرای این قانون استنکاف کرده‌اند ؛ که در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی مقرر گردید که مشخص شود چه دستگاه‌هایی قانون مذکور را اجرا نکرده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: تنها 5 هزار پرونده در دستگاه‌ها  و سازمان‌ها برای تبدیل وضعیت استخدام فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان تشکیل شده این در حالی است که طبق آما باید تا کنون حدود 35 هزار پرونده در این زمینه در ارگان‌ها تشکیل می‌شد.

نماینده گرمی در مجلس با بیان اینکه به دستگاهها و نهادها فرصت داده شده تا هر چه زودتر این قانون را اجرا کنند، گفت: در غیر این صورت و پس از اخذ آمار و گزارش از دستگاه‌هایی که از اجرای قانون مذکور سرباز زده‌اند، اسامی آنها در گزارشی جمع آوری شده و طبق آیین‌نامه داخلی به کمیسیون اصل نود ارائه و همچنین به قوه قضائیه ارائه خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: همچنین در این جلسه تکالیفی در این مورد برای نهادهای نظارتی تعیین شد. که طبق آن دیوان محاسبات کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهند و گزارش آن را به کمیسیون اجتماعی ارائه دهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: موارد دیگری از قوانین مصوب مجلس از جمله اینکه کسانی که 6 ماه سابقه خدمت دارند از پرداخت مالیات معاف هستند نیز وجود دارد که متاسفانه از سوی دستگاه‌ها چندان اجرایی نمی‌شود که همه این موارد از سوی کمیسیون اجتماعی پیگیری و گزارشات آن به دستگاه‌های مربوطه ارجاع خواهد شد.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس وضعیت استخدام فرزندان ایثارگران و جانبازان فرزندان شهدا تبدیل وضعیت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب

آفتاب‌‌نیوز :

 در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با رئیس پلیس کشور ضمن تاکید بر تداوم فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب و طرح نورِ فراجا، از کم کاری و کم تحرکی برخی از دستگاه‌ها گلایه شد.

در این نشست از پلیس به عنوان حافظ و ارتقاء دهنده امنیت روانی و اجتماعیِ ایران اسلامی تقدیر شد.

اعضای این کمیسیون ضمن قول همکاری در تقویت همه جانبه فراجا در راستای مواجهه موثر با آسیب‌های اجتماعی و حمایت از طرح نور، تاکید کردند: ضرورت انجام ماموریت‌های بر زمین مانده سایر دستگاه‌ها و متولیان در این زمینه به شدت احساس می‌شود؛ و نباید پلیس در این میان تنها بماند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب