Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@22:10:14 GMT

اعلام فهرست نهایی کابینه سیزدهم؛ یکشنبه +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۰۲۵۸

اعلام فهرست نهایی کابینه سیزدهم؛ یکشنبه +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛  فریدون حسنوند  گفت: بنا بر اصل ۱۲۱ قانون اساسی، رئیس جمهور منتخب باید پس از تنفیذ حکمش در مجلس حاضر شود و در حضور رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کند.     تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وی ادامه داد: از آنجایی که در قانون اساسی مقرر شده است در صورتی که شرایط رئیس جمهور منتخب در طول دوران ریاست جمهوری اش سلب شود، مجلس و دیوان عالی کشور می‌توانند رئیس جمهور را از سمتش عزل کند، به همین علت، این سوگند در حضور مجلس و رئیس قوه قضائیه یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  حسنوند افزود: به نظر می‌رسد مسیر دولت رئیسی، معقول و منطقی و با رعایت تعامل و استقلال قواست.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا کنون به طور غیررسمی، جلسه مشترکی بین رؤسا و اعضای کمیسیون‌های تخصصی با حضور آقای رئیسی برگزار و درباره اولویت‌های کمیسیون‌ها بحث شد.

 فریدون حسنوند گفت: هر کمیسیون اولویت‌های خود را در حوزه‌های تخصصی اعلام کرد و  رئیسی نیز درباره آن مسائل اظهار نظر‌هایی داشت؛ اولویت‌ها به صورت مکتوب به رئیس جمهور تحویل داده شد تا با تشکیل کمیته مشترک، پیگیری شود.
وی افزود: به صورت غیر رسمی تقریباً برخی از رؤسای کمیسیون‌ها در جریان گزینه‌های احتمالی کابینه پیشنهادی دولت هستند، اما کابینه هنوز نهایی نشده است؛ زیرا با توجه به تأکیدی که مقام معظم رهبری داشتند در ابتدا قرار بود پنجشنبه همزمان با مراسم تحلیف اعضای کابینه معرفی شوند، اما ظاهراً به علت این که هنوز در مورد برخی از آن‌ها توافق نشده است به نظر می‌رسد یکشنبه این کار انجام شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی کابینه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور استان سمنان را ترک کرد

آیت‌الله رئیسی و جمعی از اعضای هیات دولت سیزدهم در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، روز پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ وارد سمنان شد و امروز (جمعه) پس از حضور و دیدار مردمی با مردم دامغان، استان سمنان را از طریق فرودگاه شاهرود ترک کرد.

طبق برنامه، سفر دولت سیزدهم به استان سمنان یکروزه و (دیروز) سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده بود و در ۲ شهر سمنان و شاهرود آیت‌الله رئیسی رییس جمهور برنامه‌های متعددی داشت و استان سمنان توانست از برکات حضور دولتمردان به بهترین شکل بهره‌گیری کند.

در روز دوم سفر در جمعه سی‌ویکم فروردین ۱۴۰۲ نیز آیت الله رئیسی در شهر دامغان حضور یافت و در مصلای امام خمینی(ره) با شهروندان این شهر دیدار مردمی داشت و گزارشی از روند بررسی مشکلات، حضور مسوولان دولت سیزدهم و حل مسایل نقاط مختلف استان را وعده داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهم ترین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به سمنان
  • رئیس‌جمهور استان سمنان را ترک کرد
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله به ایران را متوقف کرد
  • رئیس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • ببینید | رئیس‌جمهور وارد سمنان شد
  • آیت‌الله رئیسی وارد سمنان شد
  • رئیسی ۲ دیدار مردمی در استان سمنان خواهد داشت