Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:25:02 GMT

چاپ خاطرات رزمنده عراقی عضو قرارگاه سِرّی جنگ تحمیلی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۰۴۰۳

چاپ خاطرات رزمنده عراقی عضو قرارگاه سِرّی جنگ تحمیلی

سیدرسول موسوی(مجمد موسوی) عراقی الاصل، اهل العماره عراق است که در دوران دفاع مقدس رزمنده «قرارگاه سِرّی نصرت» سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بود و در اردوگاه «موصل ۲» دوران اسارت خود را سپری کرد.

به گزارش ایسنا، کتاب «زمینی که مرا بالا برد» خاطرات شفاهی آزاده سرافراز سیدرسول موسوی به نویسندگی محبوبه سادات رضوی‌نیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید رسول موسوی (مجمد موسوی) عراقی الاصل، اهل العماره عراق است که در دوران دفاع مقدس رزمنده «قرارگاه سِری نصرت» سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بود و در اردوگاه «موصل ۲» دوران اسارت خود را سپری کرد. کتاب خاطرات این رزمنده از سوی انتشارات سوره مهر به تازگی رونمایی شده است.

*اطلاعاتی از قرارگاه به‌کلی سری

*نباید از این فرمانده اسمی برده می‌شد

در بخشی از این اثر می‌خوانیم: «...این روزها ستاره‌های حلبی زیادند. سوپراستارها هم؛ اما مردهایی را از جنس ستاره، که کم و بیش در گذر زمان رنگ گمشدگی گرفته اند، دیگر شاید به ندرت بشود با چشم معمولی دید. سال های خیلی دور به دوستی مان گرفتیم و حالا کمی فقط کمی آن هم در نظر عده انگشت شماری از ما آشنا می آیند.

( سیدرسول موسوی) مجاهد عراقی، را نمی شناختم و اعتراف می کنم اصلا به ذهنم خطور نمی کرد یک روز بخواهم روزهای زندگی چنین آدمی را این طرف و آن طرف کنم و حتی قالبی از جنس نوشته های کاغذی برای آن ها بگیرم. زمانه اش که دستم آمد و شد صفحات کتابی که نوشتم، تازه فهمیدم هنوز هم انسان هایی همین حوالی پیدا می شوند که نفس می کشند و جنس شان در مقایسه با انبوه مجسمه های گوشتی دور و برمان آن قدر ها توفیق دارد که بشود مثل یک ستاره، نقش و نگار کارهایی را که کرده اند جلوی چشم بگذاریم و برای راهی که می رویم نشانه کنیم و...»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب آزادگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی قرارگاه نصرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

تعداد بازدید : 196 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 1104 کارشناس عراقی در مناظره با یک کارشناس صهیونیست، در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه عراقی درباره جنگ تمام عیار ایران و پیرامون حمله به مراکز هسته‌ای ایران گفت: «اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!» مواضع این کارشناس عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد
  • آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال
  • شهادت دو رزمنده دیگر حزب الله در راه قدس
  • ارتش غافلگیر شده بود؟ /سند سِری ارتش درباره آغاز جنگ تحمیلی
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • مدودف: از هواداران ارزشهای تحمیلی غرب روزبه‌روز کم می‌شود
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • تلاشی ۷۰ ساله برای ثبت خاطرات + فیلم