Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@14:49:35 GMT

هیئت رئیسه سنی شورای شهر تهران تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۰۴۶۳

هیئت رئیسه سنی شورای شهر تهران تشکیل شد

هیئت رئیسه سنی شورای شهر تهران در دوره ششم متشکل از مهدی چمران، جعفر شربیانی و نرجس سلیمانی در آغاز آیین تحلیف ششمین دوره شورای شهر تهران تشکیل شد.

به گزارش مشرق، عیسی فرهادی فرماندار تهران در آیین تحلیف ششمین دوره شورای شهر تهران، اظهار کرد: از تلاش های شبانه روزی شورای پنجم به ریاست محسن هاشمی تقدیر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از تلاش های پیروز حناچی شهردار تهران قدردانی می کنم و این مراسم به میزبانی استانداری تهران تشکیل شده است.

ببینید: فیلم/ ادای سوگند اعضای جدید شورای شهر تهران

وی افزود: در ابتدا درخواست می کنم که از آقایان مهدی چمران، جعفر شربیانی و نرجس سلیمانی به عنوان هیئت رئیسه سنی شورای ششم در جایگاه قرار بگیرند تا مراسم را به صورت رسمی آغاز کنیم.

فرماندار تهران خاطر نشان کرد: معمولا در جلسات تحلیف در آغاز شورا یا مجلس گزارشی از انتخابات داده می شود و انتخابات در تهران از حساسیت بالایی برخوردار است و رای بالایی نیز دارد و اگر همراهی و همکاری دستگاه های مختلف بویژه شورا و شهرداری تهران نباشد قطع به یقین ما در فرآیند انتخابات با مشکلاتی روبرو خواهیم بود که در دوره های گذشته این همکاری وجود داشت و مشکلی وجود نداشت.

فرهادی گفت: در تهران کاری که انجام شد در سال ۱۳۹۶ ما ۴ هزار و ۴ شعبه داشتیم که در این انتخابات ۲۹۰ به آن افزایش یافت و به ۴ هزار و ۲۹۴ شعبه افزایش یافت و با توجه به شرایط کرونایی نیز تمهیداتی در نظر گرفته شد و برای نخستین بار کمیته بهداشت وارد و بیش از ۳ هزار بازرسی در شعب فرایند انتخابات بازرسی صورت گرفت.

وی افزود: افزایش واحدهای سیار و واکسیناسیون عوامل اجرایی و توزیع ۲۴ میلیون برگه تعرفه و ۴ انتخابات همزمان برای نخستین بار در تهران داشتیم که کار بسیار سخت و دشواری بود و یک انتخابات محلی با نظارت مجلس و یک انتخابات ریاست جمهوری با نظارت شورای نگهبان را برگزار کردیم.

فرهادی گفت: به هر حال کار بسیار ارزشمندی انجام گرفت و ماحصل این انتخابات اعضای شورای شهر فعلی است که در جلسه حاضر شدند و انتخابات با نظارت کافی برگزار شد. همچنین باید به همکاری شورای پنجم در طول دوره گذشته اشاره کرد و ۳۱۹ جلسه شورا برگزار کرد و ۸۶۶ مصوبه داشت با عنوان های مختلف که برخی از این مصوبات زیرمجموعه هایی داشت و ۷۷ مصوبه از این تعداد مورد اعتراض کمیته تطبیق فرمانداری قرار گرفت که در نهایت ۱۶ مصوبه به هیئت اختلاف وزارت کشور ارسال شد و از این تعداد ۱۴ مصوبه مورد تایید قرار گرفت و دو مصوبه نیز نظر شورای شهر تامین شد. 

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو شورای نگهبان عیسی فرهادی مجلس استانداری تهران شورای شهرتهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی گفت: این موضوع نیز به ما منتقل شده است و شهروندان تخلفاتی را در این بخش به ما ارجاع داده‌اند و ما نیز این موارد را در کمیسیونی که وجود دارد بررسی کردیم.

وی افزود: تخلفاتی در برخی خطوط تاکسیرانی اعلام شده که متاسفانه تعدادی از رانندگان تاکسی اقدام به افزایش کرایه‌ها بیش از مصوبه‌ شورا کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مبنای افزایش کرایه‌های تاکسی در سال 1403 مصوبه شورای شهر تهران است به طوریکه بر اساس آن کرایه‌های تاکسی در سال جاری 45 درصد افزایش پیدا کرده است. البته شاید در برخی از خطوط برای رند شدن کرایه‌ها حدود چند ده ریال این رقم افزایش پیدا کند اما همانطور که گفته شد کرایه‌های تاکسی بر اساس مصوبه شورا باید انجام شود.

تشکری هاشمی ادامه داد: این نکته قابل توجه است که نه تنها برای تاکسی‌ها بلکه برای سایر مصوبات شورا از جمله تعرفه اماکن ورزشی باید مصوبه شورا مورد توجه قرار بگیرد و در واقع تعرفه‌ها در بخش‌های مختلف زیر نرخ تورم مصوب شده است و افزایش هر تعرفه خلاف مصوبه شوراست و باید با آن برخورد کند.

وی همچنین در رابطه با شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی تصریح کرد: این مسئله وظیفه موسسه استاندارد، محیط زیست و راهنمایی و رانندگی است و باید مورد توجه قرار بگیرد. البته تا آنجایی که پیگیری شده است هنوز این تاکسی‌ها پلاک‌گذاری نشده‌اند. ضمن اینکه مشکل جدی برای پلاک‌گذاری آنها وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از شورای ترافیک این تاکسی‌ها پلاک‌گذاری خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به وعده‌های داده شده از سوی شهرداری برای حمل و نقل عمومی گفت: آقای زاکانی در طی این دوره از مدیریت شهری و بویژه یک سال گذشته وعده هایی مبنی بر ورود 27 هزار و 500 تاکسی برقی، ون، 2 هزار دستگاه اتوبوس برقی و 150 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی داده‌اند که امیدواریم که این وعده‌ها عملیاتی و اجرا شوند.

کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی چقدر گران شد؟

تشکری هاشمی گفت: به هر صورت هر دوره مدیریت شهری به پایان خواهد رسید و زمان این مدیریت شهری نیز حدود یک سال و اندی دیگر به پایان می‌رسد و باید ما از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم و قطعا پس از پایان این دوره شهروندان تهرانی ما را قضاوت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است