Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@19:38:05 GMT

۱۲۵ تیم فوتبال در استان اردبیل فعال است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۰۵۲۲

۱۲۵ تیم فوتبال در استان اردبیل فعال است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، صمد نوتاش رئیس هیات فوتبال استان اردبیل گفت: از این تعداد ۴۷ تیم در رده‌های سنی مختلف در لیگ برتر استان حضور دارند که مسابقات آن‌ها به طور منظم در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: بعد از اتمام مسابقات و مشخص شدن تیم‌های برتر در رده‌های سنی مختلف این تیم‌ها به عنوان نمایندگان استان اردبیل در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور ۲۸ تیم فوتبال از استان اردبیل در مسابقات کشوری در فصل گذشته بیان کرد: از این تعداد ۱۰ تیم در فوتبال و ۱۸ تیم هم در فوتسال بودند.

وی با بیان اینکه لیگ برتر فوتبال استان اردبیل با یاد و نام سرداران شهدا برگزار می‌شود، اضافه کرد: تلاش می‌شود در هر مسابقه از خانواده یکی از شهدا با اهدای لوحی تقدیر شود.

تیم فوتسال الغدیر اردبیل به لیگ دسته یک صعود کرد

رئیس هیات فوتبال استان اردبیل گفت: تیم فوتسال پوشاک امیلی (الغدیر) اردبیل با برتری مقابل تیم پاس (پرواز) مشهد به‌عنوان چهارمین تیم از لیگ دسته دوم بزرگسالان کشور به لیگ دسته یک فوتسال صعود کرد.

صمد نوتاش افزود: تمامی بازیکنان و مربیان تیم فوتسال الغدیر بومی استان اردبیل هستند که این نشان دهنده قابیلت و پتانسیل‌های منطقه در ورزش به ویژه در فوتبال است.

وی اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با فدراسیون قرار است مسابقات چهار تیم صعود کننده به لیگ دسته یک فوتسال به میزبانی اردبیل برگزار شود تا تیم‌های اول، دوم و سوم این دوره از مسابقات شناخته شود.

او بیان کرد: در رشته فوتسال یک تیم از اردبیل در لیگ دسته یک کشور، ۲ تیم در لیگ دسته ۲ کشور و ۲ تیم هم در لیگ دسته کشور حضور دارند.

وی از فعالیت ۹۰ داور فوتبال در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۷۰ نفر در فوتبال و ۲۰ نفر در فوتسال داوری می‌کنند.

نوتاش با بیان اینکه در فوتبال سه داور استان در لیگ برتر کشور، ۶ داور در لیگ دسته یک کشور و ۳۵ داور در دیگر دسته‌ها داوری می‌کنند، ادامه داد: در فوتسال نیز ۲ داور اردبیلی در لیگ برتر و سه داور هم در لیگ‌های دسته ۱ و ۲ داوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲ نفر از داوران خانم اردبیلی در لیگ‌های برتر کشور قضاوت می‌کنند، تصریح کرد: یکی از آن‌ها حتی به عنوان داور در بازی‌های خارجی انتخاب و قضاوت می‌کند.

اردبیل نیازمند چهار زمین فوتبال است

رئیس هیات فوتبال استان اردبیل گفت: کلانشهری مثل اردبیل حداقل نیازمند چهار زمین فوتبال استاندارد و به روز است.

صمد نوتاش افزود: با اینکه فوتبال اردبیل با چالش‌ها و موانع متعددی مواجه است، اما این موانع و مشکلات باعث نشده علاقمندان و دلسوزان دلسرد شده و به فعالیت خود برای پیشرفت فوتبال منطقه ادامه ندهند.

وی شیوع ویروس کرونا، کمبود وسایل و تجهیزات، کمبود منابع مالی، ضعف مدیریت بازاریابی، نابسامانی نظام باشگاهداری حرفه‌ای، استفاده نکردن از نیرو‌های متخصص و عدم برنامه‌ریزی بلند مدت را از جمله مشکلات و موانع پیشرفت فوتبال استان عنوان کرد.

وی فقدان منطق هزینه و فایده، نبود روش اصولی استعدادیابی، در آمد کم از محل نقل و انتقال بازیکنان و مشارکت ناکافی سازمان‌ها را از دیگر موانع و مشکلات فوتبال در استان اردبیل ذکر کرد.

او کمبود زیرساخت‌های لازم و نبود صنایع پایه در استان را از دیگر مشکلات فوتبال برشمرد و اظهار کرد: اصولا واحد‌های تولیدی بزرگ و موفق دولتی یا خصوصی حامی تیم‌های بزرگ و مطرح کشور هستند و در تامین منابع مشکل آنچنانی ندارند در حالی که تیم‌های فوتبال اردبیل از چنین پشتیبانی برخوردار نیستند.

نوتاش بیان کرد: با این همه اوصاف هیات فوتبال استان برنامه محوری را از اولویت‌های کاری خود قرار داده و تمامی کمیته‌ها مانند کمیته داروان، کمیته مسابقات و کمیته نظارت برنامه محور شدند.

وی اضافه کرد: با اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای در تمامی بخش‌ها از جمله رشته‌های ورزشی شده است، اما هیات فوتبال استان با برنامه ریزی دقیق توانسته تمامی مسابقات را با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت منظم برگزار کند به طوری که تاکنون در این مدت هیچ بازیکن فوتبالی در استان مبتلا به کرونا نشده است.

انتظار اهالی فوتبال حمایت بیش از پیش مسئولان است

رئیس هیات فوتبال استان اردبیل گفت: انتظار تمامی علاقمندان و خاک خوردگان فوتبال استان از مسئولان به ویژه مدیرکل ورزش و جوانان حمایت بیش از پیش از این رشته ورزشی است.

صمد نوتاش افزود: جامعه فوتبال و علاقمندان از متولیان ورزش استان به ویژه مدیر کل ورزش و جوانان انتظار دارند برای رونق و توسعه فوتبال در تمامی نقاط استان بیش از پیش کمک کنند.

وی با تقدیر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حمایت از فوتبال اظهار کرد: امیدواریم با کمک و حمایت‌های آن‌ها شاهد حضور مجدد اردبیل در لیگ دسته یک یا دسته ۲ فوتبال کشور باشیم.

وی بیان کرد: همه مسئولان استان به ویژه اداره کل ورزش و جوانان برای رشد و توسعه فوتبال استان باید نهایت همکاری را با این هیات انجام دهند تا فوتبال اردبیل به جایگاه حقیق و واقعی خود در کشور برسد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فوتبال ایران فدراسیون فوتبال لیگ دسته لیگ دسته یک صمد نوتاش لیگ برتر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن

به گزارش "ورزش سه"، داستان این روزهای شالکه یکی از عجیب‌ترین ‏و ناراحت‌کننده‌ترین اتفاقات دنیای فوتبال است. یکی از قدیمی‌ترین و ‏اصیل‌ترین باشگاه‌های نه تنها فوتبال آلمان بلکه دنیای فوتبال که تا ‏یک قدمی انحلال رفته و در نهایت موفق شد با اما و اگرهای فراوان ‏مجوز بازی در لیگ دسته سوم این کشور را دریافت کند. ‏

دولت آلمان مجوز حضور شالکه 04 در لیگ دسته 3 را به این شرط ‏صادر کرده که باشگاه تا ماه ژوئن بدهی‌های خود را تا اندازه‌ای تسویه ‏کند که بر اساس قانون تجارت آلمان، ورشکستگی شامل حالش ‏نشود. ‏

کریستینا رول-هامرز، مدیرعامل شالکه، امروز نسبت به موفقیت ‏باشگاهش برای برآورده کردن این شرط ابراز امیدواری کرد و گفت:" ما ‏از قبل می‌دانستیم که فدراسیون فوتبال به شرط تسویه بدهی‌ها ‏مجوز بازی ما را صادر خواهد کرد و به عنوان هیات‌مدیره شالکه ‏اعتقاد داریم که در مهلت اعلام شده می‌توانیم این قضیه را فیصله ‏بدهیم". ‏

میزان دقیق بدهی‌های شالکه که باید تا ماه ژوئن پرداخت شود ‏مشخص نیست ولی نشریه دی‌زایت اعلام کرد که شالکه در کل حدود ‌‏168 میلیون یورو بدهی دارد.‏

شالکه در حال حاض ردر رتبه سیزدهم جدول بوندس‌لیگا 2 قرار دارد ‏و تا منطقه سقوط 5 امتیاز فاصله دارد. شالکه در صورتی که موفق به ‏ماندگار شدن در دسته 2 بشود فصل آینده مشکلی نخواهد داشت ‏چرا که چندی پیش مجوز بازی در بوندس‌لیگا 2 را دریافت کرده بود. ‏

با اینحال شالکه چند هفته‌ای است نتایج خوبی به دست نیاورده و ‏مدیران نگران بودند که در صورت سقوط به دسته 3 اگر مجوز بازی ‏در آن لیگ را نداشته باشند با سناریوهایی پیچیده مواجه شوند که ‏وضعیت حقوقی‌شان را بدتر کند. ‏

دیگر خبرها

  • دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)
  • هفته بد مشهدی‌ها در لیگ دسته سوم فوتبال
  • تساوی مس کرمان و شهرراز شیرازدر فوتبال دسته یک
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ دسته یک فوتبال
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • تساوی شهرراز شیراز و مس کرمان در فوتبال دسته یک کشور