Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر تحرکات رسانه‌ای دشمن و ضعف تبلیغاتی در کشور، اظهار داشت: دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب که در خصوص هزینه‌های سنگین دشمن برای جنگ روانی و تسلط بر افکار عمومی در مراسم تنفیذ حکم حجت الاسلام رئیسی مطرح کردند، بسیار به حق است، دشمنان از رسانه و با ایجاد تبلیغات سوء، حداکثر استفاده را می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این رو باید مشخص شود که علل و عوامل ناکارآمدی و عدم کار هوشمندانه و خلاقانه با وجود دستگاه‌های گسترده رسانه‌ای در داخل کشور چه بوده است و چرا رسانه‌ها و فضای مجازی بدون اختیار و بی سرپناه اداره می‌شوند؟ باید مشخص شود که آیا موضوع این ضعف، مربوط به سیاست گذاری، تفکر، خلاقیت، استفاده از ابزارهای نو و به روز است یا ضعف مدیریتی و یا ترکیبی از همه این موضوعات دلیل ضعف عملکرد است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: از این رو ما در مجلس با یک آسیب شناسی فنی و دقیق و مطالبه گری و پرسشگری جدی چه از دستگاه‌های رسمی، چه نیمه رسمی و حتی غیررسمی به دنبال رفع آسیب‌های موجود در این حوزه قدم خواهیم برداشت.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به تاثیر نقش رسانه در همه حوزه‌ها، تصریح کرد: تقدم ساحت حوزه تبلیغات بر سایر حوزه‌ها همچون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی است که اگر در هر کدام از آن حوزه‌ها اتفاقی رخ دهد اما پیوست مناسب رسانه‌ای برای تبیین افکار عمومی نباشد، هیچ امر مهمی رخ نداده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان همه امور قرار گیرند، افزود: حضور چهره‌ها با تفکرات نو، پرهیز از کارهای تکراری و ملال آور، استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، اعتماد به نیروهای جوان خلاق و طراح رسانه‌ای، داشتن برنامه برای همه سنین و اقشار جامعه، مسئولیت پذیری و فرار از انداختن تقصیر کوتاهی‌ها به گردن این و آن و همچنین داشتن مدیریت شناختی و هوشمند نسبت به تحرکات گسترده رسانه‌ای بیگانگان و عناصر ضد انقلاب از نکاتی است که می‌تواند در جهت تقویت جبهه تبلیغاتی انقلاب موثر واقع شود.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما با بیان اینکه تمام کشورهای دنیا فضای رسانه‌ای خود را مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از فرصت‌های رسانه و مقابله با تهدیدهای آن نیازمند یک اقدام جهادی با ریسک پذیری بالاست که قطعاً مجلس با ذات نظارتی خود به این موضوع ورود خواهد و همه دستگاه‌ها را پاسخگوتر خواهد کرد.

کد خبر 5274334 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شورای نظارت بر صدا و سیما کمیسیون فرهنگی مقام معظم رهبری سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده امریکا دولت سیزدهم هیئت دولت اسحاق جهانگیری برجام مقام معظم رهبری مراسم تحلیف حسن روحانی آیت الله خامنه ای محمد باقر قالیباف ارتش جمهوری اسلامی ایران رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،دبیر قرار گاه جهادی استان گفت: با همراهی و همکاری معلمان آموزش و پروش به صورت دوطلبانه ۲۰ درصد مدرسه استان رنگ و بهسازی شده است.
طاهری افزود:طرح قرارگاه جهادی آموزش و پرورش از سه پیش آغاز شده که تا کنون بیش از ۱۱۰۰هزار و فعالیت جهادی با همراهی ۶۰۰ معلم در استان انجام شده است.
وی گفت: دراین طرح در حوزه تعلیم وتربیت برای ارتقا علمی به ۴ هزار دانش آموز کم برخودار آموزش داده شد.
عامریان دبیر کارگروه قرارگاه تربیتی کشور هم گفت: طر‌های جهادی در حوزه آموزش فرهنگی و محرومیت زدایی در ۳۳ هزار مدرسه کم برخوردار کشور اجرا می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش
  • فرمانده مرکز تولید نزاجا: تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شوند
  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شود
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است