Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ در حالی وضعیت کرونایی یزد به بدترین حالت ممکن خود رسیده که بی‌توجهی مسئولان به اعمال محدودیت و نظارت بر اجرای آن چنین در ذهن متبادر می‌کند که آنها به کل بی‌خیال جان مردم شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یزد ، شیوع پیک پنجم کرونا یا به عبارت دیگر قله دوم پیک چهارم این روزها به حدی در اوج خود قرار گرفته که تمام کشور را در حالت قرمز و بحرانی قرار داده و قرمز عبارت خوبی برای توصیف حال برخی نقاط کشور نیست و شاید بهتر است رنگ بندی سیاه را هم به تقسیمات کرونایی کشور وارد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها حال و روز بیمارستا‌ن‌های کشور اصلا خوب نیست و متاسفانه مسئولانی که گویی دست از کار کشیده‌اند و به انتظار تغییرها نشسته‌اند، دیگر هیچ اهمیتی برای جان مردم قائل نیستند.

تجربه حاصل از چهار پیک قبلی کرونا به خوبی نشان داد که مدیریت کرونا بدون اعمال محدودیت‌های سنگین غیرقابل انجام است و هر زمانی که مسئولان نسبت به اعمال محدودیت‌های کرونایی بی‌توجهی کردند؛ شیوع بیماری به چندین برابر رسید.

نمونه بارز این موضوع را می‌توان در وضعیت پیک سوم کرونایی استان یزد مشاهده کرده، زمانی که تعداد فوتی‌های کرونایی و ابتلاهای یزد به نسبت جمعیت در تمام کشور رتبه یک را داشت.

زمانی که پیش از رسیدن به آن معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در خبری اعلام کرده بود که نه توان بستن راه‌ها را دارند و نه تمایلی به انجام این کار وجود دارد؛ همین تصمیم غلط هم منجر به فوت چند ده نفر از شهروندان یزدی شد و پس از این اتفاقات تلخ تصمیم بستن راه‌ها و اعمال محدودیت‌های بسیار سنگین گرفته شد؛ محدودیت‌هایی که بلافاصله پس از وضع و اعمال، وضعیت کرونایی یزد را رو به بهبود گذاشت.

این روزها اما گویی همان رویکرد پیش از پیک سوم در مسئولان یزد به وجود آمده با این تفاوت که الان بی‌تفاوتی و بی‌انگیزگی مسئولان هم به آن اضافه شده و گویی دیگر مسئولان قصدی برای مقابله با کرونا ندارند؛ حال روزانه جان چندین یزدی هم گرفته شود شاید از نگاه آنها چاره‌ای نیست.

در زمان پیک‌های قبلی خبرگزاری تسنیم در گزارشی انتقادی مطلبی با تیتر گزارش| فاجعه کرونا ‌در یزد ‌و بازی عجیب مسئولان ستاد ‌کرونا با جان مردم ‌/ آقایان مسئول مبارزه با کرونا "خاله‌بازی" نیست منتشر کرد؛ گزارشی که با واکنش سریع استاندار یزد روبرو شد و وی بیان کرد که اعمال محدودیت‌ها در دست ستاد استانی کرونا نیست.

شاید دوباره و با این گزارش هم مسئولان یزد از جمله استاندار نسبت به این گزارش انتقاد کنند و به آن واکنش نشان دهند اما هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند قبول کند که مسئولان در شرایط فعلی حساسیتی نسبت به مدیریت وضعیت کرونایی داشته باشند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 200 میلیون نفر رسیدلیست طولانی انتظار در برخی مراکز درمانیکرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان برزیلی از 20 میلیون نفر + جدول تغییرات

گواه این ادعا محدودیت‌هایی است که در حادترین وضعیت کرونایی کشور اعمال شده، محدودیت‌هایی که به مراتب کمتر از محدودیت‌های شرایط نارنجی چند ماه گذشته است و الان تمامی صنوف تا ساعت 20 و 30 مجوز فعالیت دارند و اکثریت آنها تا ساعت 23 هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

خیابان‌ها هم که در تمام ساعات شبانه روز مملو از خودروهای شخصی است؛ پارک‌ها و فضاهای سبز در شب‌ها مملو از جمعیت است؛ فست‌فودها همچنان به صورت حضوری غذا سرو می‌کنند و استفاده از ماسک هم هیچ جایی در میان عمده افراد ندارد.

از سوی دیگر اما بیمارستان‌های یزد هم مملو از بیماران کرونایی است و به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) دوباره آمار بیماران کرونایی یزد به مرز 900 نفر رسیده است.

ابراهیم سلمانی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: از هزار و 430 نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 644  بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

 وی با بیان اینکه از این تعداد، 60 نفر در بیمارستان‌های استان بستری و 584 نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند، افزود: در شبانه روز گذشته، شش بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند. 

سلمانی تصریح کرد:  در حال حاضر 884  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد  133 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

وضعیت کرونا به هیچ عنوان در کشور شرایط خوبی ندارد اما گویی برای مسئولان این وضعیت به یک حالت کاملا عادی تبدیل شده و عادت کرده‌اند که آمارهای جدید روزانه فوتی و ابتلاهای بالا به آنها برسد.

قطعا اگر همچنان بی‌توجهی‌های گسترده مسئولان به اعمال محدودیت‌های جدی در یزد ادامه پیدا کند؛ باید در روزها و هفته‌های آینده شاهد روزهای سیاهی برای یزد باشیم و منتظر مرگ و میر بسیار بیشتر از وضعیت فعلی باشیم.

انتهای پیام/781/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اعمال محدودیت اعمال محدودیت ها وضعیت کرونایی وضعیت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مصدومان سپاهان/۴ بازیکن در حال درمان

 به گزارش قدس آنلاین عباسعلی ربیعی با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان تیم فوتبال سپاهان اظهار کرد: محمد جواد حسین‌نژاد در دیدار مقابل نساجی مازندران دچار مصدومیت کشیدگی کشاله پای راست شد.  این بازیکن در روزهای گذشته بهبودی چشمگیری داشته و روند درمان او بسیار مثبت است. 

وی درباره تاریخ بازگشت این بازیکن به تمرینات سپاهان افزود: تلاش ما این است که با فعالیت‌های درمانی، محمدجواد حسین‌نژاد به بازی سپاهان مقابل پرسپولیس برسد.

پزشک تیم فوتبال سپاهان درباره آخرین وضعیت مصدومیت رضا اسدی نیز ادامه داد: این بازیکن نیز که در تمرینات پیش از دیدار مقابل ملوان بندر انزلی با مصدومیت مواجه شد، از ناحیه کشاله پای راست دچار مصدومیت شده و در روزهای گذشته فعالیت‌های درمانی خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: رضا اسدی نیز در روزهای گذشته بهبودی قابل توجهی داشته اما همچنین در حال درمان است و تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر وارد تمرینات گروهی شود.

ربیعی در خصوص آخرین وضعیت فرشاد احمدزاده که در بازی یکشنبه شب سپاهان مقابل ملوان بندر انزلی دچار مصدومیت شد، تصریح کرد: فرشاد احمدزاده  نیز در بازی روز یکشنبه دچار مصدومیت خفیف از ناحیه لگن چپ شد. امروز MRI از او گرفته شد و در حال حاضر فعالیت‌های درمانی او انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که احمدزاده هرچه سریعتر به تمرینات اضافه شود، گفت: این بازیکن به بازی بعدی سپاهان در لیگ برتر می‌رسد اما در خصوص حضور این بازیکن در بازی روز جمعه مقابل استقلال آبی‌پوش ملاثانی در جام حذفی هنوز قطعیتی وجود ندارد و در روزهای آینده وضعیت قطعی او اعلام می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: محمد دانشگر نیز روند درمانی خود را طی می‌کند و امکان حضور یا عدم حضور او در ترکیب سپاهان طی روزهای آینده مشخص می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • آخرین وضعیت مصدومان سپاهان
  • آخرین وضعیت مصدومان سپاهان/۴ بازیکن در حال درمان
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • اعزام عمره گزاران ایرانی پس از ۹ سال انتظار
  • اوج بارندگی در این شهرها و استان ها در این هفته | روزهای پربارش در انتظار کشور