Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_قیمت بالای میوه‌های تابستانی در بازار همدان، قدرت خرید اقشار کم درآمد را به طرز چشمگیری کاهش داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، بیش از دو ماه از ورود میوه‌های تابستانی و نوبرانه در بازار همدان می‌گذرد اما این محصولات از نظر قیمتی کاهش چندانی نیافته و مناسب خرید عموم مردم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نرخ هر کیلو از  انواع میوه‌های تابستانی بیش از 15 هزار تومان است و قیمت سبزیجات نیز نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش قابل توجهی داشته است.

بر اساس گزارشات میدانی خبرنگار تسنیم، امروز نرخ هر کیلو شلیل 18 تا 25 هزار تومان، سیب گلاب 15 تا 20 هزار، گلابی 35 تا 40 هزار، هلو انجیری 15 تا 20 هزار، آلو 20 تا 23 هزار، خربزه 8تا 10 هزار و هویج 15 تا 18 هزار تومان است.قیمت هر کیلو کاهو نیز بین 5 تا 10 هزار تومان، لوبیا سبز 10 تا 13 هزار و بادمجان 6 تا 8 هزار تومان گزارش شده است.

قیمت میوه بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود

رضا البرزی رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان‌اینکه نرخ میوه ثابت نیست و بر اساس وضعیت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، اظهار داشت: درجه میوه هم در قیمت آن تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه امسال قیمت میوه نسبت به سال گذشته گران‌تر شده است تصریح کرد: افزایش هزینه‌های تولید، نرخ دستمزد کارگر و حمل‌و‌نقل سبب افزایش بهای تمام شده کالا شده است‌.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تاکید بر اینکه امسال سرمازدگی محصولات را داشتیم، گفت: همین امر سبب کاهش تولید و در نتیجه افزایش قیمت شده است.

البرزی با بیان اینکه به خاطر شرایط کرونایی و توصیه پزشکان به مصرف میوه و سبزیجات، میزان تقاضا و مصرف مردم افزایش یافته است اظهار داشت: هرچه تولید و عرضه محصولات کمتر باشد قیمت بالاتر می‌رود.

وی درباره کمبود و گرانی زردآلو گفت: امسال تولید زردآلو در باغات همدان بسیار کم بود و فقط به مدت یک هفته عرضه این محصول در بازار انجام شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تاکید بر اینکه تعیین قیمت محصولات در دست واحدهای خرده‌فروشی نیست تصریح کرد: این واحدها فقط سود قانونی 15 تا 35 درصد خود را بر روی کالاها اعمال می‌کنند.

البرزی از نظارت روزانه بازرسان در بازار میوه‌و‌تره بار خبر داد و افزود: همه واحدها موظف به نصب برچسب قیمت بر روی محصولات و ارائه فاکتور خرید هستند.

پُتک سنگین گرانی "سیمان" بر سر مصرف‌کنندگان/ آیا امیدی به کاهش قیمت است؟جزئیاتی از دیدار اخیر نمایندگان مجلس با رئیس‌جمهور منتخب/ "رئیسی" شدیداً دغدغه "معیشت، کنترل تورم و گرانی" را دارد

وی با بیان اینکه همه توصیه‌های بهداشتی درباره پیشگیری از کرونا در بازار سرگذر و واحدهای میوه فروشی ارائه شده است گفت: همکارانی که علائم سرماخوردگی و مشکوک به کرونا دارند نباید در محل کار حاضر شوند.

انتهای پیام/743/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میوه های تابستانی میوه و تره بار هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، در روز‌های پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برند‌های لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

دیگر خبرها

  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟