Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:51:05 GMT

علت کمبود سیمان در بازار بوشهر چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۰۸۳۶

علت کمبود سیمان در بازار بوشهر چیست؟

خبرگزاری فارس - بوشهر، داوود بحرینی: یکی از مشکلات این روزهای جامعه و حوزه ساخت و ساز کمبود سیمان و افزایش چشمگیر این کالای مصرفی ضروری است. 

خبرنگار فارس برای بررسی علل کمبود سیمان و در پی آن افزایش چشمگیر این کالا و نارضایتی مردم به پای صحبت صاحب نظران و مسؤولان نشسته است. 

عوامل مهم افزایش قیمت سیمان 

ایمان دهداری یکی از عاملین فروش سیمان در زمینه کمبود بازار اظهار داشت: یکی از عوامل کمبود سیمان با علت ساخت و سازهای سال قبل بر اثر سیل می‌باشد و معتقدم سیمان دشتستان برای استان ما و همجوار در مقایسه با دیگر محصولات ارزان بود و به دلیل افزایش حقوق کارکنان، استهلاک دستگاه‌های کارخانه و حق بیمه از عوامل مهم افزایش قیمت سیمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دهداری ادامه داد: مدیران این صنعت اگر بومی باشند بدون شک بهتر است و عاملین فروش سیمان از نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواهان ورود به مشکلات پیش آمده هستیم. 

خبرنگار فارس برای کسب اطلاع بیشتر در ادامه به سراغ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر رفت. 

قطعی برق علت کمبود سیمان

سعید زرین‌فر در گفتگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: استان بوشهر دارای سه کارخانه سیمان است و به تازگی سیمان وارد بورس شده است و کمبود برق و به دنبال آن تعطیلی کارخانه‌ها در راستای صرفه جویی برق باعث کمبود این کالا شده است. 

معاون اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: بر اساس برخی دلایل در سطح کشور و طبیعتاً استان، تصمیم اثر گذار خاصی نمی‌شود اتخاذ کرد و با همه چالش‌ها نظارت بر کارخانه‌ها و بازرسی توسط صمت و گروه‌های مشترک را در برنامه‌ها قرار دادیم و صدور سیمان و کلینکر به خارج از کشور مدیریت می‌شود. 

زرین‌فر خاطرنشان کرد: مشکل برق کارخانه‌ها حل شده است و به زودی شاهد پایداری در تولید و بهبود نیاز بازار و قیمت‌ها خواهیم بود. 

ورود سیمان به بورس

بهمن آهنگ‌پور یکی از عاملین فروش قدیمی سیمان در استان گفت: یکی از مشکلاتی که فروشندگان سیمان با آن روبرو هستند ورود سیمان به بورس هست و زمان زیادی باد طی شود تا این افراد وارد بورس و نحوه خرید از بورس را یاد بگیرند و برخی از کارگزاران مربوطه هم گفته‌اند به مدت سه الی چهار ماه اجازه خرید ندارید و اقدام به خرید توسط ما باید صورت بگیرد که باعث نارضایتی و گلایه بازاریان شده است. 

وی ادامه داد: برخی استان‌ها سیمان تولیدی‌شان را فقط در استان خود می‌فروشند و در استان بوشهر نیز انتظار از مسؤولان این است با جدیت بیشتری ورود کنند. 


عاملین فروش از چارچوب منظمی پیروی نمی‌کنند

علیرضا قلیپور یکی از پیمانکاران حوزه ساخت و ساز در گفتگو با خبرنگار فارس ابراز کرد: بنده هم اکنون باید سقف دو ساختمان را بریزم اما کمبود سیمان و گرانی قیمت‌ها باعث تعطیلی کار و سردرگمی‌ام شده است. 

قلیپور افزود: در یک نگاه کلی به مناطق استان بوشهر می‌بینیم در حوزه سیمان که یک کالا مهم برای مردم است اتحادیه‌ای وجود ندارد و عاملین فروش از چارچوب منظمی پیروی نمی‌کنند. 

این پیمانکار تصریح کرد: بعید می‌دانم با ورود سیمان به بورس دست دلال‌ها و واسطه‌ها قطع شود و با یک بررسی بسیار کوچک می‌بینیم در برخی شهرهای بسیار کوچک سیمان چهار نرخ دارد و این نشان دهنده ضعف مدیریتی و نظارت است. 

به گزارش فارس، با تمامی تفاسیر و صحبت‌های عنوان شده، مسؤولان کشوری چرایی اصلی این گرانی و کمبود را قطع برق می‌دانند و حال باید منتظر ماند و دید آیا مسؤولان باز دست بر روی دست خواهند گذاشت یا برای علاج این مشکل اقدام قابل موثری خواهند کرد.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: سیمان بوشهر بازار افزایش قیمت خبرنگار فارس عاملین فروش کمبود سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد

آفتاب‌‌نیوز :

امروز اغلب نماد‌های تالار شیشه‌ای با کاهش مواجه شدند. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحدی به رقم دو میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۸۲ واحد رسید. شاخص هم‌وزن، اما ۱۳۲۱ واحد رشد پیدا کرد و در رقم ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحد ایستاد. در حالی بازار در چهار روز قبل رشد کرده بود.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۹۳ هزار معامله به ارزش ۵۷۷۶ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

فولاد، فملی و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایجاد کردند. هم‌چنین ذوب، کاما و فولاد از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز کاما دو نماد دیگر منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران هم امروز ۴۷ واحد کاهش یافت و شاخص آن به ۲۵ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۲۰۵ هزار فقره بود که ارزش آن به ۷۷۲۱ میلیارد تومان رسید.

خاور و ارفع بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند، اما هرمز تاثیر منفی ایجاد کرد. نماد‌های پرتراکنش نیز خاور، فزر و کرمان بودند؛ که بجز فزر دو نماد دیگر مثبت شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • محرک جدید بورس
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟