Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 201 میلیون و 8 هزار و 826 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 4 میلیون و 270 هزار و 245 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت کرونا در جهان / شمار مبتلایان جهانی از ۱۹۹ میلیون نفر فراتر رفت

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 181 میلیون و 15 هزار و 550 نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 112 هزار و 279 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 36 میلیون و 176 هزار و 471 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 631 هزار و 299 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 42 هزار و 817 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 31 میلیون و 812 هزار و 114 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 426 هزار و 321 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش 40 هزار و 460 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 20 میلیون و 26 هزار و 533 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 559 هزار و 715 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه, فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با 6 میلیون و 356 هزار و 784، 6 میلیون و 207 هزار و 416، 5 میلیون و 952 هزار و 753، 5 میلیون و 822 هزار و 487 و 4 میلیون و 975 هزار و 616 نفر مبتلا به کرونا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای کلمبیا با 4 میلیون و 815 هزار و 63 مبتلا و اسپانیا نیز با 4 میلیون و 545 هزار و 184 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با 30 میلیون و 974 هزار و 748، 29 میلیون و 787 هزار و 316 و 18 میلیون و 800 هزار و 884 نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1105757 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا دست داده اند ساعت گذشته جان خود 4 میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟

تحقیقات جانورشناسان و محققان زیست شناسی مورچه‌ها را حشراتی می‌دانند که اجتماعی اند و از خانواده فورمیسیدی (Formicidae) می‌باشند و حدودا ۱۱۰ تا ۱۳۰ سال پیش و پس از پیدایش گیاهان گلدار از نیاکان زنبور مانندشان تکامل پیدا کرده اند.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از راز بقا، طبق برآورد‌ها حدود ۲۲۰۰۰ گونه مورچه در جهان وجود دارد که ۱۲۵۰۰ گونه از این تعداد شناسایی شده است.

صدای مورچه

جالب است بدانید که قطب جنوب و چند جزیره دیگر که پرت و خالی از سکنه هستند تنها جا‌هایی در زمین هستند که در آنها مورچه بومی وجود ندارد. بیشتر مورچه‌ها به رنگ‌های سیاه و قرمز هستند هرچند رنگ‌های سبز و فلزی نیز در میان شان دیده شده است؛ و جالب‌تر این است که به ازای هر انسان در کره خاکی ۱ میلیون مورچه وجود دارد.

از صدای مورچه چه می‌دانید؟!

۱۴۰۰ سال پیش در کتاب آسمانی ما مسلمانان سخن از گفتگویی است که میان حضرت سلیمان و یک مورچه واقع شده است، این گفتگو که در آیات ۱۸ و ۱۹ سوره نمل آمده است به شرح زیر است:

حَ» تَّى إِذَا أَتَوْا عَلَى وَادِ النَّمْلِ قَالَتْ نَمْلَهٌ یَا أَیُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَسَاکِنَکُمْ لَا یَحْطِمَنَّکُمْ سُلَیْمَانُ وَجُنُودُهُ وَهُمْ لَا یَشْعُرُونَ فَتَبَسَّمَ ضَاحِکًا مِنْ قَوْلِهَا وَقَالَ رَبِّ أَوْزِعْنِی أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتِی أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَعَلَى وَالِدَیَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِی بِرَحْمَتِکَ فِی عِبَادِکَ الصَّالِحِینَ»

«تا آنگاه که به وادى مورچگان رسیدند مورچه‏ اى [به زبان خویش]گفت اى مورچگان به خانه ‏هایتان داخل شوید مبادا سلیمان و سپاهیانش ندیده و ندانسته شما را پایمال کنند؛ [سلیمان]از گفتار او دهان به خنده گشود و گفت پروردگارا در دلم افکن تا نعمتى را که به من و پدر و مادرم ارزانى داشته اى سپاس بگزارم و به کار شایسته‏ اى که آن را مى ‏پسندى بپردازم و مرا به رحمت‏ خویش در میان بندگان شایسته‏ ات داخل کن»

همانطور که مشاهده می‌کنید در این آیات به وجود یک زبان و صدای مورچه‌ها از طریق آن با یکدیگر سخن می‌گویند و ارتباط بر قرار می‌کنند تصریح شده است و این قابلیت و استعداد نیز در حضرت سلیمان علیه السلام قرار داده شده بوده که بتواند سخنان آنان را بشنود و بفهمد و با آنان سخن بگوید.

امروزه نیز داشنمندان تلاش زیادی نمودند تا بتوانند راه‌های ارتباط گیری حشرات از جمله مورچه‌ها را کشف و ضبط کنند و سرانجام دکتر Robert Hickling سال‌های متمادی و زیادی حشرات را تحت نظر و کنترل گرفت و بالاخره توانست صدایی که از آنها صادر می‌شود را ضبط کند.

این محقق و پژوهشگر توانست رد مورچه‌ها را در زمین‌های کشاورزی از طریق صدای آنان پیدا کند و چیزی که حیرت انگیز بود، مورچه‌ها در مکان‌ها و موقعیت‌های متفاوت و مختلف صدا‌های متفاوتی داشتند و حتی دو مورچه نسبت به یگدیگر نیز صدایی متفاوت داشت.

همانطور که بالاتر گفتیم در جهان ۱۲ هزار نوع و گونه مورچه وجود دارد تعداد انواع مورچه‌ها به حدی زیاد است که تعداد مورچه‌ها یک میلیون نسبت به یک انسان است و این شگفت آور است که این همه تنوع در صدای مورچه وجود دارد.

اولین بار که صدای موچه توسط انسان شنیده شد سال ۲۰۰۶ بود که این دانشمند توانست صدای چند نوع از این مورچه‌ها را ضبط کند و ننتیجه تحقیقاتش را به چاپ برساند.

در جهان ۱۲ هزار گونه مورچه وجود دارد و تعداد مورچه‌ها نسبت به تعداد انسان‌ها چند برابر می‌باشد. به همین دلیل دانشمندان در حیرتند در برابر این همه تنوع در صدا و گونه‌های موجود در مورچه‌ها چگونه به یک نتیجه هدفمند برسند.

طبق تحقیقات دانشمندان مورچه از لحاظ شنوایی نسبت به انسان‌ها برتری دارند مورچه قادرند از طریق شاخک‌های حسی خود پیام‌های صوتی را بصورت خالص دریافت کنند. شاخک‌های مورچه این توانایی را دارد که صدا‌های دریافتی را رتوش کرده و همه صدا‌های اضافی را حذف و صدای خالص را تحویل دهد.

گفته شده که مورچه‌ها در هنگامی که احساس خطر می‌کنند صدای مخصوصی را از خود صادر می‌کنند و به همه مورچه‌ها و دوستان شان می‌فرستند و به این وسیله می‌توانند عکس العمل مناسب در هننگام خطر از خود نشان دهند.

چرا قادر به شنیدن صدای مورچه‌ها نیستیم؟!

انسان‌ها قادرند تا صدا‌هایی بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز را بشنوند، همانطور که می‌دانید صدا‌هایی کنتر از این حد را فو صوت و صدا‌های قوی‌تر از آن فرا صوت می‌نامند. حالا بهتر است بدانید که ارتعاشات صوتی‌ای که مورچه‌ها تولید می‌کنند بسیار بیشتر از بازه‌ی شنیداری ما انسان‌ها می‌باشد و به عبارت دیگر مورچه‌ها صوتی بالاتر از ۲۰۰۰۰ هرتز را تولید می‌کنند که در واقع فرا صوت است.

به همین دلیل ما قادر نیستیم صدای مورچه را بشنویم و برای شنیدن آن باید گوش ما قابلیت شنیدن را داشته باشد که امروزه به مدد علم و تکنولوژی فقط انسان قادر است که صدای آنها را ضبط کند.

اما این هم جای شکر دارد که انسان بصورت طبیعی قادر نیست صوت مورچه را بشنود تصور کنید یک صف از مورچه‌ها را می‌بینید که دارند با یکدیگر صحبت می‌کنند و ما می‌توانیم صدیا آن را بشنویم فکر می‌کنید با این حجم از صدا دنیا برای زندگی ما جای مناسبی بود؟

tags # حیوانات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا