Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در آستانه ماه محرم و صفر، پرچم‌های متبرک رضوی به هیئت‌های عزاداری حسینی اهدا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مراسم اهدای پرچم‌های عزا به هیئات مذهبی، آیینی دیرینه در حرم حضرت رضاست که البته امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، به شکل متفاوت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، صبح امروز آیین اهدای پرچم متبرک به هیئات مذهبی سراسر کشور در رواق دارالمرحمه حرم امام رضا(ع) برگزار شد. در این مراسم مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند و پرچم‌های متبرک، به صورت بسته‌بندی و بهداشتی، برای ارسال به هیئات مذهبی سراسر کشور آماده شد.

 محمد توکلی؛ معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در این باره گفت: در آستانه ماه محرم، پرچم‌های متبرک رضوی به بیش از 5000 هیئت مذهبی داخل و خارج از کشور ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذاشته مراسم اهدای پرچم به هیئات مذهبی باشکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شد، اما در دو سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم به شکل دیگری برگزار شد و پرچم‌های متبرک به صورت بسته‌‌بندی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تحویل شرکت پست خواهد شد تا قبل از شروع ماه محرم، به دست هیئات مذهبی سراسر کشور و همچنین در سایر کشورها برسد.

توکلی افزود: تاکنون پرچم‌های متبرک برای 5 هزار هیئت ارسال شده و امروز هم پرچم‌ها برای ١٣١ هیئت داخلی و ١٣ هیئت خارجی در مراکز اسلامی کشورهای مختلف ارسال خواهد شد.

روایتی از «شیفت‌های پرخاطره» خادمان فرش حرم رضوی/ اینجا دلدادگی حرف نخست را می‌زندرئیس مجلس سنای پاکستان به حرم رضوی مشرف شدسفر قهرمان المپیک توکیو به مشهد مقدس / فروغی به حرم رضوی مشرف می‌شود‌

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی ادامه داد: مراسمی هم در روز دوشنبه ١٨ مرداد در صحن انقلاب حرم مطهر، با حضور تولیت آستان قدس و اعضای شورای هیئات مذهبی برگزار خواهد شد و پرچم‌های متبرک، به هیئات مذهبی مشهد، به نمایندگی از هیئات کل کشور اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی رضوی نسب سخنران این مراسم نیز با اشاره به سخن امام راحل درباره محرم و صفر گفت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و به حق، این ایام جلوه بزرگی از اسلام و دیانت شیعیان است.

وی افزود: در سفارش امامان معصوم(ع) و وصیت بسیاری دیگر از بزرگان دین، گریه بر امام حسین(ع) و یارانش و همچنین زیارت ایشان، تاکید شده است و ما باید قدردان این فرصت بزرگ و با برکت باشیم.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به اینکه خدمت به امام رضا(ع) افتخار بزرگی است، ادامه داد: آستان قدس، همانطور که در بسیاری از مسائل پیش قدم بوده است، در عزاداری محرم هم در کشور پیشگام است و این مراسم مذهبی نشان دهنده همین مسئله است. ان شاء الله این پرچم های متبرک به سراسر کشور ارسال شده و در هیئات مذهبی نصب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/282/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرچم های متبرک هیئات مذهبی سراسر کشور ماه محرم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رزمایش نظامی مشترک تحت عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی به همراه آمریکا در امارات متحده عربی آغاز شد.

پایگاه خبری «ارم نیوز» روز دوشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی امارات متحده عربی با عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای شامل ترکیه، عربستان، عمان، کویت، آمریکا، کره‌جنوبی، فرانسه، انگلیس و آلمان آغاز شد.

وزارت دفاع امارات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش که ارتقای عملکرد و آمادگی رزمی کشورهای شرکت کننده عنوان شده است، اعلام کرد: ورود نیروهای هوایی از کشورهای مختلف دوست به امارات تکمیل شده و پایان یافته است.

این رزمایش ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

پیشتر، وزارت دفاع امارات متحده عربی نیز در توئیتر اعلام کرد که این رزمایش با هدف افزایش دادن آمادگی رزمی و تبادل تجربه‌های نظامی میان نیروهای کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود.

رزمایش «پرچم صحرای ۸» ماه مارس گذشته با مشارکت بین‌المللی در امارات متحده عربی برگزار شد.

کد خبر 6085941

دیگر خبرها

  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • خراسان رضوی و ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست