Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سخنگوی سازمان سنجش کشور در مورد جزییات انتخاب رشته با نرم افزار انتخاب رشته، خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش کشور  اظهار کرد: فرآیند گزینش آزمون سراسری، فرآیندی علمی و مبتنی بر داده و اطلاعات مستند و معتبراست؛ مشاوران انتخاب رشته در موسسات به طور احتمالی و در بهترین حالت براساس اطلاعات تعداد محدودی از داوطلبان سال گذشته نسبت به مشاوره و انتخاب رشته اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال گذشته و با رعایت تمامی شرایط و ضوابط، رشته‌هایی که شانس قبولی آن‌ها بیشتر است را معرفی میکند.

نرم افزار انتخاب رشته در اولین گام پس از ورود داوطلب اطلاعات کلی و اصول و مبانی استفاده از سیستم را نمایش می‌دهد و پس از آن حداکثر تا ۳۰۰ رشته محل را به داوطلب نمایش می‌دهد.

زرین آمیزی تصریح کرد: در رشته‌های ارائه شده تا حدودی از بالا به پایین شانس قبولی افزایش می‌یابد.

نرم افزار قابلیت جستجو و محدود کردن اطلاعات رشته محل‌ها براساس شرایط مورد نظر داوطلب و به شرح زیر را دارد:

نوع دوره (روزانه، نوبت دوم، پیام نور و ...) مقطع دوره (دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد پیوسته، کارشناسی و.) انتخاب حداکثر تا سه استان به عنوان محل تحصیل حداکثر تا سه رشته تحصیلی مورد علاقه امکان قبولی البته میتوان در گزارش‌های متفاوت جستجو‌های متفاوتی را از نرم افزار درخواست کرد.

سخنگوی سازمان سنجش کشور ادامه داد: داوطلب به این نکته توجه داشته باشد که اگر رشته محل‌های انتخابی خود را در نرم افزار انتخاب رشته اصلی ثبت نکند از چرخه گزینش آزمون سراسری حذف خواهند شد. به عبارت بهتر نرم افزار انتخاب رشته مجازی صرفا نقش راهنمایی و هدایت داوطلبان براساس گزینه‌های انتخابی و نیز آمادگی برای انتخاب رشته اصلی را دارد.

او گفت: این نرم افزار دقیق‌ترین انتخاب‌ها را براساس علاقمندی داوطلب و نمره حاصل شده در آزمون را تنها با پرداخت ۱۴ هزار تومان ایجاد می‌کند و داوطلب نیازمند پرداخت هزینه‌های گزاف نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نرم افزار انتخاب رشته رشته محل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان

ارسلان دمیرچی، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گیلان گفت:: ۲۷ هزار و ۸۰۱ داوطلب در این استان برای شرکت در آزمون سراسری نوبت نخست ا ۱۴۰۳ نامنویسی کرده‌اند.

به گفته او، ۱۸ هزار و ۱۷۵ نفر از داوطلبان گیلانی آزمون سراسری نوبت نخست، زن و ۹ هزار و ۶۲۶ نفر مرد هستند.

نماینده تمام اختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها افزود: این تعداد از داوطلبان در ۵ گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند.

دمیرچی تصریح کرد: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت خواهند کرد.

او همچنین گفت: آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نام نویسی بیش از 23 هزار داوطلب هرمزگانی در مرحله اول کنکور
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • بیش از ۷۲۰ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند