Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در حال حاضر ۱۷۹۳ واحد صنعتی کشور در تملک بانک‌ها قرار دارند و در ضمن ۹۷۱ واحد و کارگاه تولیدی هم مشکلات کارگری دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین صبح پنجشنبه با حضور بابک دین‌پرست معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، ‌هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین، معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران واحدهای تولیدی در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی وزیر کشور در این جلسه از حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی از تکمیل پروژه‌های صنعتی نیمه‌تمام خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 77 هزار پروژه صنعتی نیمه‌تمام و در حال اجرا در کل کشور داریم که با تکمیل و راه‌اندازی کلیه آنها 2 مییلون و 300 هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سطح کشور به وجود می‌آید که آمار خیره‌‌کننده‌ای محسوب می‌شود.

بابک دین‌پرست با بیان اینکه 3 هزار و 360 پروژه صنعتی ما پیشرفت فیزیکی بیشتر از 80 درصد دارند، اضافه کرد: به همین طرح‌های صنعتی نیمه‌کاره با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد یا طرح‌هایی که بیش از 1000 میلیارد تومان برای اجرای آنها سرمایه‌گذاری انجام شده برای تکمیل و بهره‌برداری به صورت ویژه مورد حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور قرار می‌گیرند.

18 درصد صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی راکد هستند

قائم‌مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت تملک واحدهای تولیدی و صنعتی توسط بانک‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 1793 واحد تولیدی کشور در تملک بانک‌ها قرار دارند که البته دستورات لازم از سوی شورای پول و اعتبار برای رفع مشکلات آنها ابلاغ شده و به همین خاطر بانک‌ها هیچ بهانه‌ای برای ترک تملک نداشته و باید در جهت احیای این واحدها با ستاد تسهیل همکاری کنند.

بابک دین‌پرست افزود: همچنین 971 واحد تولیدی و صنعتی ما مشکلات کارگری دارند که از این تعداد 20 واحد در استان قزوین قرار دارند و به همین خاطر رفع معضلات حوزه کارگری این واحدها در ستادهای استانی و ملی تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در ضمن 47 هزار و 500 واحد تولیدی ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند که 18 درصد آنها یعنی 8 هزار و 50 واحد راکد یا غیرفعال هستند و بنابراین احیای این واحدهای راکد یا تعطیل‌شده در دستور کار ما قرار دارد. البته این آمار در استان قزوین کمتر است و حدود 10 درصد واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌های صنعتی قزوین راکد هستند.

اولویت‌های سه‌گانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

معاون وزیر کشور در ادامه احیای واحدهای غیرفعال و همچنین واحدهای در تملک بانک‌ها را اولویت‌های اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دانست و گفت: بعد از این 2 کار هم تلاش می‌کنیم با تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام و بهره‌برداری از آنها گام بلندی را در توسعه صنعتی و اشتغال کشور برداریم و انجام هر 3 کار یادشده به معنای یک جهش اقتصادی بزرگ در کشور است.

دین‌پرست بهره‌گیری حداکثری از منابع و امکانات داخلی حوزه تولید را بهترین راهکار مقابله با پدیده تحریم و حصر اقتصادی دانست و اضافه کرد: اگر از ظرفیت‌های کشور برای رونق و جهش تولید استفاده کنیم، اثر تحریم و جنگ اقتصادی در کشور ما به حداقل ممکن خواهد رسید.

26 درصد وثیقه نقدی توسط بانک‌های خصوصی قزوین بلوکه شدتملک صنایع قزوین توسط بانک‌ منوط به اخذ مجوز ستاد اقتصاد مقاومتی شدگزارش تسنیم نتیجه داد؛ 8 کارگاه تولیدی قزوین از تملک بانک‌ها خارج شدند

بدهی بانکی و جریمه تأمین اجتماعی؛ 2 مشکل اصلی واحدهای صنعتی استان قزوین

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه بدهی‌های بانکی و جریمه‌های تأمین اجتماعی 2 مشکل اصلی و بزرگ واحدهای تولیدی و صنعتی استان هستند، گفت: با توجه به بالا بودن سود تسهیلات بانکی حوزه تولید در هر 2 حوزه سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و پایین بودن سود ناشی از تولید اکثر کارخانجات و صنایع استان قزوین با مشکل جریمه دیرکرد پرداخت بدهی به بانک مواجه هستند.

عزیزالله افضلی افزود: همچنین واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک‌مقیاس ما هم با مشکلات عدیده‌ای در حوزه پرداخت بیمه و تعهدات حوزه تأمین اجتماعی روبه‌رو هستند و از دولت تقاضا دارند که تا حدودی جریمه‌های پرداخت حق بیمه کارگران را بخشیده و به آنها فرصت تنفس بیشتری برای پرداخت دیون ممتازه کارگران بدهد.

وی ادامه داد: در ضمن کلیه واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی خارج از شهرک‌های صنعتی هم با مشکل کمبود سوخت در روزهای سرد پاییز و زمستان روبه‌رو هستند و از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توقع دارند که این ستاد با یک انعطاف و نرمش زمینه گازرسانی به این قبیل واحدهای تولیدی را هم فراهم کند.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین کارگاه تولیدی اخبار کارگران تولید ملی استانداری قزوین کارگاه تولیدی اخبار کارگران تولید ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی تملک بانک ها تولیدی و صنعتی معاون اقتصادی استان قزوین واحد تولیدی صنعتی نیمه وزیر کشور دین پرست شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر غفاری آثار عصر امروز در بازدید از یک کارخانه احیا شده بیان کرد: این کارخانه متأسفانه به صورت کامل تعطیل و راکد شده بود اما با پیگیری‌های انجام شده توسط دادگستری استان و شهرستان و نیز با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان توانستیم این واحد صنعتی را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی جدید واگذار کنیم و مراحل احیای این واحد در حال انجام است.

غفاری آثار با اشاره به اینکه سرمایه گذار جدید این کارخانه به عنوان یک هلدینگ و مجموعه کلان، چهارمین اقتصاد بزرگ کشور است، تصریح کرد: با راه اندازی مجدد این واحد صنعتی بزرگ، در موضوع اشتغالزایی نیز به نتایج خوبی در سطح شهرستان دست خواهیم یافت.

نماینده عالی دولت در شهرستان رزن در ادامه افزود: واحدهای انگشت شماری در سطح کشور در حوزه تولید فویل آلومینیومی در حال فعالیت هستند، و پیش‌بینی می‌شود این واحد تولیدی بتواند سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی تولید کند و موجب مرتفع شدن نیاز کشور به محصول فویل آلومینیومی خواهد شد ضمن اینکه، این واحد صنعتی پیش از تعطیلی، به بیش از ۱۲ کشور دنیا از جمله آلمان، سوئد، بلژیک، استرالیا، اسپانیا و فرانسه محصولات خود را صادر می‌کرد.

کد خبر 6081367

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان