Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی شکاری معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در آئین رونمایی از سند بهره‌برداری از بوستان پیشکوه در تربت‌حیدریه گفت: سه پارک طبیعی دیگر نیز در مرحله رفع موانع قانونی است تا آن‌ها نیز واگذار شوند و حاصل این اقدامات، مدیریت و بهره‌وری مناسب و اقتصادی از این پارک‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شهرداری‌ها در حفظ و نگهداری و توسعه و سودآوری اقتصادی پارک‌های طبیعی در یک مسیر خوب هدایت می‌شوند و از سوی دیگر منابع مالی اداره کل منابع طبیعی نیز برای این اقدامات محدود است.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: این اداره برای خود یک تعهد کاری تعریف کرد و آن کاشت درخت، در اراضی بیابانی و نیز اراضی جنگلی و به دنبال آن اشتغالزایی در بخش تولید چوب است که درآمد خوبی هم دارد.

شکاری بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از برنامه‌های توسعه و اشتغالزایی توسط بخش خصوصی هم استقبال می‌کند.

او تصریح کرد: اراضی منابع طبیعی پیشکوه بر اساس قرارداد رسمی و محضری به مساحت ۴۳۲ هکتار در قالب مدیریت و بهره‌برداری پارک جنگلی به استناد ماده سه قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در چارچوب طرح مصوب به شهرداری تربت‌حیدریه واگذار شد.

قرارداد واگذاری اراضی بوستان ها از امکانات ویژه ای برخوردار است

علیرضا قادری مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه گفت: بر این اساس مدت اولیه قرارداد واگذاری ۲۰ سال است و در صورت اجرای کامل طرح، مدت یاد شده قابل تمدید است.

او افزود: با قرارداد واگذاری اراضی مذکور، این امکان برای شهرداری فراهم شده تا نسبت به سرمایه‌گذاری و مشارکت با بخش خصوصی و اخذ تسهیلات بانکی برای اجرای تعهدات مصوب طرح با ساخت تاسیسات، سازه‌های گردشگری و ساخت راه‌های دسترسی و امور زیربنایی مرتبط با طرح، اقدام کند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه ادامه داد: این اقدام باعث تحول و جهشی بزرگ برای توسعه، احیا، عمران و آبادانی منطقه خواهد شد.

قادری بیان کرد: طرح مصوب هر سه سال یک بار قابل اصلاح و بازنگری است و پیشنهادات جدید در راستای اهداف طرح قابل بررسی و اصلاح است.

او تصریح کرد: در کتابچه مطالعات مصوب طرح، کل اراضی بر اساس ظرفیت و شرایط توپوگرافی منطقه، استعدادیابی و منطقه‌بندی شده تا طرح‌های گردشگری و تفرجگاهی، گیاهان دارویی، پارک‌آبخیز، حیات‌وحش و اکوتوریسم در آن اجرا شود.

سعید اکبریان شهردار تربت‌حیدریه با بیان این که اراضی بوستان پیشکوه ۸۰۰ هکتار است گفت: با مساعدت اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سند بهره‌برداری از ۴۳۲ هکتار از این اراضی که مربوط به منابع طبیعی است به شهرداری واگذار شد و بقیه نیز ظرف چند روز آینده از سوی راه و شهرسازی تحویل شهرداری خواهد شد.

او افزود: مبادله اسناد بدان معناست که از امروز دست ما برای انجام اقدامات توسعه‌ای در حوزه گردشگری و جذب سرمایه‌گذار باز خواهد بود و البته در این اقدامات، توسعه آبخیزداری، تقویت اکوسیستم منطقه در حوزه تامین منابع آبی، تقویت پوشش گیاهی و همچنین تقویت زیست جانوری منطقه دیده شده است.

شهردار تربت‌حیدریه ادامه داد: برای حفاظت از پیشکوه ۲ برنامه کلی را در دستور کار قرار خواهیم داد نخست آن که با تمام وجود در حفظ و حراست از این منطقه تلاش کرده و اجازه نخواهیم داد ذره‌ای از این مناطق ملی و حفاظت شده در معرض تصرفات و تعرضات قرار گیرد و دوم این‌که این منطقه را با تمام ظرفیت‌های طبیعی و اکوسیستمی که دارد، به نفع توسعه گردشگری مهیا می‌کنیم.

اکبریان بیان کرد: ساخت کمربند سبز در اولویت است که بر اساس آن مسیری که جاده گناباد را به پیشکوه وصل می‌کند و تنها دسترسی برون شهری پیشکوه محسوب می‌شود را برای ورود زائران رضوی و گردشگران به این بوستان تکمیل خواهیم کرد.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهره برداری از طرح اشتغال پایدار واگذاری زمین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بهره برداری تربت حیدریه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه