Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدکاظم منزوی معاون امورصنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحقق تولید ۱۰ میلیون متری چادر مشکی در کارخانه حجاب شهرکرد، گفت: با ایجادتغییرات در خط تولید، اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی و استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات سایر استان‌ها برای تولید نخ، تولید ۱۶ میلیون متر چادر مشکی در شهرکرد امکان پذیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این واحد مشکلی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز ندارد، و در صورت تعیین تکلیف تسهیلات ارزی دریافتی این واحد طرح توسعه کارخانه هم اجرایی می‌شود.

منزوی افزود: بنیاد مستضعفان موافقت با اجرای طرح توسعه نساجی حجاب در شهرکرد را منوط به تعیین تکلیف تسهیلات ارزی دریافتی توسط بانک عامل کرده است، اگرنحوه بازپرداخت این تسهیلات بر اساس قوانین تعیین تکلیف شود، بنیاد مستضعفان با طرح توسعه کارخانه چادرمشکی حجاب موافقت می‌کند و ظرفیت تولید در این واحد به ۲۰ میلیون متر مربع در ظرف چند سال می‌رسد.

بیشتر بخوانید

تولید ۲۰ درصد از نیاز چادر مشکی کشور در شهرکرد

او اضافه کرد: هم اکنون طرح توسعه کارخانه چادرمشکی جهت بررسی وتایید نهایی به بنیاد مسضعفان کشور ارسال شده است.

او با بیان اینکه کیفیت پارچه چادر مشکی تولیدی درکارخانه حجاب بالاتر از نمونه‌های مشابه خارجی در بازار است و قیمت پایین‌تری دارد، گفت: طرح تولیدی برای افزایش ظرفیت تولید در کارخانه حجاب شهرکرد تا ۴۰ میلیون متر در سال تهیه شده است.

به گفته منزوی؛ برای توسعه این واحد تولیدی باتوجه به موجود بودن زیرساخت‌‎های مورد نیاز تنها یک چهارم راه‌اندازی اولیه برای تولید ۱۰ میلیون متر مکعب هزینه مورد نیاز است.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارخانه حجاب شهرکرد تولید چادر مشکی میلیون متر چادر مشکی طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی حاج محمد، مدیرعامل مؤسسه جهاد توسعه درباره مشارکت مردم در بخش کشاورزی گفت: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، طرح احداث ۵ شهر مولد کشاورزی و طرح‌های آبخیزداری توسط این مؤسسه در دست اجرا است که عمده این طرح‌ها با رویکرد دانش بنیان و فناوری‌های روز منطبق بر اهداف سند ملی امنیت غذایی است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم طرح ملی شهرهای مولد کشاورزی تدوین و برای اجرا ابلاغ شد که این طرح رویکردی کاملاً نوین به ایجاد شهرهای مولد در حوزه کشاورزی دارد و تمرکز آن بر افزایش اشتغال و تولید است.

وی ادامه داد: این شهرها با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، افزایش میزان اشتغال و افزایش درآمد فعالان عرصه کشاورزی می‌شود که نقش محوری مدیریت این شهرها نیز بر عهده مردم قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه جهاد توسعه گفت: برآورد اولیه ما ایجاد ۵ شهر مولد کشاورزی در دولت سیزدهم بوده که در استان بوشهر شکل‌گیری این شهر با پیشرفت قابل توجهی همراه است.

وی تصریح کرد: این طرح، تولید در واحد سطح را ۸ تا ۱۰ برابر می‌کند که باعث افزایش مزیت اقتصادی تولید و مشارکت گسترده مردم می‌شود.

مدیرعامل جهاد توسعه اظهار کرد: اجرای دو طرح بزرگ آبخیزداری و احیای قنوات با مشارکت مردم برای بهینه‌سازی منابع پایه و جلوگیری از عوامل آسیب‌ زا مانند سیلاب و خشک‌سالی در حال اجرا است.

کد خبر 6079976

دیگر خبرها

  • بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن هیرد
  • تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد ۴۳ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه
  • تولید بهره‌ور و متنوع کردن بازارهای صادراتی نفت و گاز با شکستن انحصار توسعه میادین کشور