Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@10:21:26 GMT

معرفی رشته‌های دارای بیشترین شانس قبولی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۱۱۳۷

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال گذشته، رشته‌هایی را به آن‌ها معرفی می‌کند که شانس قبولی داوطلب در آن بیشتر است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

زرین آمیزی، درباره انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ تاکید کرد: فرآیند گزینش آزمون سراسری، فرآیندی علمی و مبتنی بر داده، اطلاعات مستند و معتبر است، مشاوران انتخاب رشته در موسسات به طور احتمالی و در بهترین حالت بر اساس اطلاعات تعداد محدودی از داوطلبان سال گذشته نسبت به مشاوره و انتخاب رشته اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش از سه‌ شنبه آغاز شده است، اظهار داشت: نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال گذشته همچنین با رعایتی شرایط و ضوابط، رشته‌هایی را معرفی می‌کند که شانس قبولی داوطلب در آن بیشتر است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: نرم افزار انتخاب رشته در اولین گام پس از ورود داوطلب، اطلاعات کلی، اصول و مبانی استفاده از سیستم را نمایش داده و پس از آن حداکثر تا ۳۰۰ رشته محل را به داوطلب نمایش می‌دهد. در رشته‌های ارایه شده تا حدودی از بالا به پایین شانس قبولی افزایش می‌یابد.

زرین آمیزی با اشاره به قابلیت‌های نرم افزار انتخاب رشته، گفت: نرم افزار قابلیت جستجو و محدود کردن اطلاعات رشته محل‌ها بر اساس شرایط مورد نظر داوطلب دارد؛ نوع دوره (روزانه، نوبت دوم، پیام نور و ...)، مقطع دوره (دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد پیوسته، کارشناسی و.)، انتخاب حداکثر سه استان به عنوان محل تحصیل، انتخاب حداکثر سه رشته تحصیلی مورد علاقه و امکان قبولی از ویژگی‌های این نرم افزار است.

وی خاطرنشان کرد: البته می‌توان در گزارش‌های متفاوت، جستجو‌های متفاوتی را از نرم افزار درخواست کرد. داوطلب به این نکته توجه داشته باشد که اگر رشته محل‌های انتخابی خود را در نرم افزار انتخاب رشته اصلی ثبت نکند از چرخه گزینش آزمون سراسری حذف می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: به عبارت بهتر نرم افزار انتخاب رشته مجازی فقط نقش راهنمایی و هدایت داوطلبان را بر اساس گزینه‌های انتخابی و آمادگی برای انتخاب رشته اصلی دارد. این نرم افزار دقیق‌ترین انتخاب‌ها را بر اساس علاقه مندی داوطلب و نمره حاصل شده در آزمون تنها با پرداخت ۱۴ هزار تومان ایجاد می‌کند و داوطلب نیازمند پرداخت هزینه‌های گزاف نیست.

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ از امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شد و تا دوشنبه ۱۸ مرداد ادامه دارد؛ نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش نیز تا همین تاریخ برای داوطلبان فعال است.

برچسب ها: سخنگو ، سازمان سنجش ، انتخاب رشته ، مجازی ، شانس قبولی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنگو سازمان سنجش انتخاب رشته مجازی شانس قبولی سازمان سنجش آموزش کشور نرم افزار انتخاب رشته انتخاب رشته مجازی رشته محل ها شانس قبولی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد

به گزارش حوزه سایر رسانه‌های خبرگزاری تقریب، عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند