Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرو کلاه فرنگی و درخت کُنار مکتب، به عنوان ۲ اثر طبیعی تاریخی شهرستان کازرون استان فارس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: سرو کلاه فرنگی با قدمت بیش از یک هزار و ۵۰ سال تا یک هزار و ۱۰۰ سال در باغستان های روستای بورنجان کازرون قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جواد جوکاری اظهار داشت: ارتفاع این سرو بیش از ۱۸ متر، قطر تنه بیش از دو متر و محیط تنه سرو به شش و نیم متر می رسد.

کارشناس میراث فرهنگی کازرون هم گفت: با توجه به اینکه در کنار این سرو ساختمانی به نام کلاه فرنگی بوده  این درخت از گذشته های دور بین اهالی  به این نام معروف شده است.

محمد خلیل محمودی اضافه کرد: این درخت تاریخی به شماره ۸۱۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون گفت: درخت کُنار مکتب که قدمت آن به بیش از ۵۰۰ سال می رسد در روستای دادین در بخش جره و بالاده کازرون قرار دارد.

جوکاری اظهار داشت: این درخت کنار که در قبرستان روستای کنار مکتب قرار دارد یکی از نادرترین درختان کنار در ایران به شمار می رود؛ارتفاع این درخت کهنسال ۲۵ متر، قطر تنه آن سه متر و نیم است که با شاخه های جانبی اش مساحتی افزون بر ۳۰۰ متر مریع دارد.

کارشناس میراث فرهنگی کازرون هم گفت: با توجه به اینکه از قدیم عشایر منطقه از سایه این درخت کهن به عنوان مکتب استفاده می کردند به نام کنار مکتب معروف است.

محمودی اضافه کرد: این درخت کنار به شماره ثبت ۸۱۱ در فهرست آثار ملی ثبت رسید.

شهرستان کازرون با ثبت و شناسایی بیش از ۲۵۰ اثر تاریخی در کشور جایگاه ویژه ای دارد.

این شهرستان در غرب فارس است و فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میراث فرهنگی کازرون فهرست آثار ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود

ایسنا/فارس فرمانده سپاه شهرستان کازرون از برگزاری پیش کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس در این شهرستان خبر داد.

حسین حیاتی امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه با اعلام این خبر گفت: پیش کنگره سرداران، امیران و ۱۵ هزار شهید استان فارس همراه با یادواره شهدای گردان حضرت زینب(س) در شهرستان کازرون برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: گردان پیروز حضرت زینب(س) لشکر ۱۹فجر در عملیات مختلف در هشت سال دفاع مقدس ایفای ماموریت کرده است که در این راه قریب به یک‌صد شهید تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

فرمانده سپاه کازرون تصریح کرد: پیش کنگره سرداران، امیران و ۱۵هزار شهید استان فارس با برگزاری یادواره شهدای گردان حضرت زینب(س) فردا پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه در کانون شهید عسکری شهرستان کازرون بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی ظهراب قنبری، فرمانده لشکر عملیاتی ۱۹ فجر و روایتگری فرماندهان گردان در دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار