Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت : باید تلاش کرد تا چالش های پیش روی حمل و نقل دانش آموزی برطرف و خانواده ها دغدغه ای در مورد سرویس حمل و نقل مدارس نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، ایرج بیت اللهی در جلسه کارگروه ماده 18 استان هرمزگان گفت : بواسطه حضور رانندگان با دانش آموزان متعدد ، واکسن رانندگان مربوط به سرویس مدارس در اولویت قرار گیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : انتظار می رود کارگروه ماده 18 در شهرستانها جهت سلامت دانش آموزان و امنیت خاطر خانواده ها نیز با جدیت دنبال و تشکیل شود و آنچه باید در سرلوحه تصمیم گیری ها قرار گیرد ، توجه ویژه به سلامت و آرامش خانواده ها می باشد.

به گفته بیت اللهی، باید تلاش کرد تا چالش های پیش روی حمل و نقل دانش آموزی برطرف و خانواده ها دغدغه ای در مورد سرویس حمل و نقل مدارس نداشته باشند و هرچه سریعتر لیست شرکتهای سرویس حمل و نقل دانش آموزی توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر به آموزش و پرورش اعلام گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اضافه کرد: طبق ماده 11 دستورالعمل حمل و نقل دانش آموزی، تامین خودروهای حمل و نقل سرویس مدارس حومه و شهر یا روستا مرکزی و مدارس روستایی و شبانه روزی بر عهده بخشداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده و مطابق با ماده 18آیین نامه،  این خودروها باید  مورد ارزشیابی، مدیریت و کنترل قرار گیرند.

بیت اللهی اضافه کرد: جذب شرکتهای با سابقه و خوشنام در سرویس مدارس وهمچنین ایمن بودن خودروها، صلاحیت رانندگان و ارائه خدمات مطلوب بسیار مهم است و از طرفی با فرهنگ سازی در بین خانواده ها نیز می تواند برخی چالش های پیش روی حمل و نقل دانش آموزی را کاهش داد.

مهدی رحمانی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: با توجه به فراخوان اولیه جذب شرکتهای سرویس مدارس، فقط سه شرکت در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند و بقیه شرکتها تمایلی برای انجام سرویس مدارس نشان ندادند که این موضوع باعث تجدید فراخوان گردید.

 وی افزود: قبلا" برای هر شرکت حد اقل 100 خودرو در نظر گرفته شده بود که در فراخوان جدید این سقف برداشته شده و شرکتها با تعداد خودرو کمتر نیز می توانند همکاری نمایند.

به گفته رحمانی، نرخ نهایی کرایه سرویس دانش آموزی با 30 درصد افزایش نسبت به سال 98 در مرحله نهایی و تایید فرمانداری می باشد و در اسرع وقت به آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

سرهنگ زارع جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان نیز در این جلسه با تأکید بر نظارت و بازرسی های مستمر سرویس مدارس، اظهار داشت: انتظار می رود رانندگان سرویس های دانش آموزی رعایت قوانین و مقررا ، عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز مثل سرعت، سبقت، سوار کردن دانش آموزان به اندازه ظرفیت خودروها و رعایت پروتکل های بهداشتی را همواره مد نظر داشته باشند.

وی گفت : سرویس های دانش آموزی باید مجوزهای لازم را از طرف سازمان حمل و نقل بار و مسافر دریافت نمایند ، رانندگان آموزشهای لازم را بگذرانند ، خودروها ایمن باشند ، رانندگان دارای صلاحیت باشند و تحت نظارت پلیس قرار بگیرند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی گردد. 

زارع ادامه داد : رانندگان باید جهت تست اعتیاد معرفی گردند ، وسایل نقلیه در محیطی جمع شود و پلیس راهور از ایمن بودن آنها بازدید بعمل آورد .

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان با اشاره  به تصویب آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مدارس توسط وزارت راه و ترابری – وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور اضافه کرد :  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف هست در خصوص تامین نوع خودروهای سرویس مدارس به آموزش و پرورش کمک نماید و بر لزوم شفافیت و ساماندهی مناسب سرویس مدارس به نحوی که امنیت و ایمنی دانش آموزان و اعتماد و آرامش اولیا را در بر گیرد تاکید نمودند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رانندگان دغدغه ایاب و ذهاب حمل و نقل دانش آموزی استان هرمزگان آموزش و پرورش دانش آموزان سرویس مدارس خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار