Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری گفت: زنان و مردان الجزایر برای مردم ایران همواره یادآور اراده و روحیه ایستادگی و مقاومت برابر نفوذ بیگانگان بوده و هستند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در دیدار «ایمن بن عبدالرحمن» نخست وزیر الجزایر با بیان اینکه ایران و الجزایر پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روابط دوستانه و سازنده ای داشته‌اند، افزود: اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی است و لذا باید با تدوین برنامه‌ها و ساز و کارهای عملی به گسترش همه جانبه روابط در دوره پیش رو اهتمام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با الجزایر است و ارتقای سطح روابط دوجانبه باید بستری برای تقویت روابط و همکاری های دو کشور در عرصه بین المللی باشد.

«ایمن بن عبدالرحمن» نخست وزیر الجزایر نیز در این دیدار با تشکر از ابراز لطف و علاقه رییس جمهور کشورمان به ملت الجزایر تصریح کرد: الجزایر در راه مبارزه با استعمار بیش از ۱.۵ میلیون شهید داده و لذا سیاست خارجی ما بر دفاع از حق ملت های مظلوم بنا شده است.

نخست وزیر الجزایر خاطرنشان کرد: چالش امروز ما غلبه بر مشکلات اقتصادی بوده و تلاش برای توسعه روابط اقتصادی اساس علائق ما در گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

 نخست وزیر الجزایر که به منظور شرکت در مراسم تحلیف به ایران سفر کرده است، بامداد پنجشنبه در صدر هیاتی وارد تهران شد.

مراسم تحلیف ریاست جمهوری عصر امروز پنج شنبه ۱۴ مردادماه ساعت ۱۷ با حضور سران قوا، اعضای شورای نگهبان و نمایندگان کشورهای خارجی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

در این مراسم آیت الله سیدابراهیم رئیسی در حضور رییس قوه قضاییه سوگند یاد می‌کند. مراسم تنفیذ سه شنبه گذشته در حسینه امام خمینی (ره) برگزار شد./ پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نخست وزیر الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 

 به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :«در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور،  شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد. 

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.»

دیگر خبرها

  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • پاکستان علاقه‌مند و نیازمند به گسترش همکاری‌ها با ایران است
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید