Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@14:57:51 GMT

کرونا در ۳ روز گذشته جان ۷۵ گلستانی را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۱۴۸۵

کرونا در ۳ روز گذشته جان ۷۵ گلستانی را گرفت

عبدالرضا فاضل روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ابتلا و فراگیری سویه دلتای ویروس کرونا خانوادگی شده، بطوری که اکثر افراد بستری اعضای یک خانواده یا چند خانواده وابسته به هم هستند.

وی یادآور شد: این مساله نشان‌ می‌دهد، مردم حضور نداشتن در اجتماعات، برگزار نکردن دورهمی‌های خانوادگی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه سه روز قبل یک مادر و فرزند به علت ابتلا به کرونا در گرگان جان خود را از دست دادند و حال پدر این خانواده هم به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد بیشتر بستری شدگان و جان باختگان طی ۲ هفته گذشته در این استان جوانان هستند.

فاضل با انتقاد از حرکت کارناوال‌های عروسی و برگزاری جشن در خانه و باغ‌ها بر خلاف مصوبات ستاد کرونا بیان داشت: در حال حاضر هزار و ۹۲۴ تخت از مجموع کل سه هزار و پانصد تخت بیمارستانی استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که نسبت به روز گذشته ۶۳ تخت بیشتر است.

وی افزود: حال ۷۹ بیمار بستری کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است که نسبت به روز ماقبل ۹ نفر افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: این آمار به‌جز هزار بیمار کرونایی است که خدمات درمان را به صورت سرپایی دریافت می‌کنند.

فاضل خاطرنشان کرد: بیماران کرونایی که درگیری ریه داشته باشند یا اکسیژن خون بیماران کمتر از ۹۵ درصد باشد، بستری می‌شوند.

وی یادآور شد: همه ۱۴ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی و تعدادی از آنها در وضعیت سیاه شیوع کرونا قرار دارند.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا گلستان ویروس دلتا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گلستان ویروس دلتا ویروس کرونا گلستان ویروس دلتا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • توجه ویژه به قیمت گندم از انتظارات کشاورزان گلستانی است
  • راهپیمایی گلستانی‌ها در حمایت از مردم غزه و فلسطین
  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکن ملی در استان گلستان/ ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب شد