Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان های استان تهران در بازدید از ندامتگاه زنان گفت: برنامه های اصلاحی و تربیتی با استفاده از روش های نوین علمی و آموزشی در حال اجراست.

به گزارش ایسنا، سیدحشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران که همزمان با روز خانواده از ندامتگاه زنان استان تهران بازدید می کرد ، ضمن تاکید به نقش و کارکرد تربیتی خانواده در پیشگیری از جرم  اظهار داشت: زندان یک ضرورت اجتماعی محسوب می شود و شرط اصلی موفقیت در اصلاح و تربیت که از وظایف مهم زندانبانی و جزء اولویت های دوازده گانه سازمان است، توجه به مباحث فرهنگی و تربیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه چرخه ارتکاب جرم در میان جامعه بانوان محدودتر است و قضات نیز در هنگام بروز جرم، تا حد امکان از صدور حکم حبس برای آنان اجتناب می ورزند و تعداد بسیار کم جمعیت زنان زندانی در استان تهران نسبت به جمعیت مردان گواه این امر است. 


مدیرکل زندان های استان تهران افزود: زندان جزء لاینفک جامعه است، وقتی جرایمی که اغلب دارای شاکی خصوصی  هستند،  مراجع قضایی ناگزیر از صدور حکم حبس هستند. 

حیات الغیب با تأکید بر سیاست‌های رئیس سازمان در خصوص اجرای دقیق طرح طبقه بندی زندانیان و تفکیک متهمین از محکومین اظهار داشت: کار اصلی ما اصلاح و تربیت زندانیان است و این مسئولیت خطیر ایجاب می کند با استفاده از ابزار متنوع و خلاقانه و نیز استفاده از روش های نوین علمی، آموزشی، تربیتی و برنامه ریزی مدون خدمت رسانی کنیم.


حیات الغیب ادامه داد: ارتقای کیفیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی از برنامه های اصلی سازمان زندان هاست که به منظور بازگشت سعادتمندانه مددجو به جامعه و صیانت از حریم خانواده اجرا می شود. 
این مقام عالی زندان های استان تهران با گرامیداشت روز خانواده تاکید کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب پذیرترین گروه در جامعه است، به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد. 


وی در پایان گفت:  خدمت در زندان سخت است ولی باید با دلسوزی، خالصانه و برای رضای خداوند در راستای تحقق اهداف متعالی سازمانی و بازگشت سالم مددجویان به جامعه تلاش نماییم.


مدیرکل زندان های استان تهران پس از بازدید سه ساعته از تمام قسمتهای ندامتگاه از جمله اندرزگاه ها، کلاس های فرهنگی و حرفه آموزی، کارگاه های اشتغال، واحد بهداشت و درمان، آشپزخانه مرکزی و فروشگاه ها با مددجویان و کارکنان نیز گفتگو کرده، دستورات لازم را در خصوص پیگیری در خواست های مطرح شده صادر کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدیرکل زندان های استان تهران زندان های استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان بیستمین دوره لیگ برتر شطرنج که با حضور 9 تیم برگزار شد، تیم نفت تهران با ۱۶ امتیاز تیمی قهرمان شد و تیم‌های پیکار افکار لرستان با امتیاز ۱۳ امتیاز و باشگاه قهرمان گیلان (دنیای فلز) با ۱۱ امتیاز به ترتیب مقام‌های نایب قهرمانی و سومی لیگ را به دست آوردند.

در جدول رده بندی این رقابت ها، تیم‌های نخبگان شطرنج با ۸ امتیاز، شهرداری کرمانشاه با ۷ امتیاز، فیل خوب با ۷ امتیاز، پیشگام نوین تهران با ۷ امتیاز، پیشگام نوین رایمند شهرضا با ۲ امتیاز و افلاک لرستان با ۱ امتیاز به ترتیب جایگاه‌های چهارم تا نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر شطرنج کشور را ازآن خود کردند.

این دوره لیگ شطرنج با حضور ۴ استاد بزرگ، ۳ استاد بین‌المللی، ۴ استاد فیده و ۲ کاندیدا استاد فیده با سرداوری کاوه هنری داور بین‌المللی، جانشین سرداوری داوران بین‌المللی آرمان علیپور و شیرین مرادی برگزار شد.

۲۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی مسابقات بود.

کد خبر 6079800

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • برگزاری لیگ شطرنج بانوان با حضور ۸ تیم
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی