Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اگرچه کیفیت هوای تهران در صبحگاه امروز پنجشنبه (۱۴ مرداد ۱۴۰۰) در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت اما هم‌اکنون قابل قبول است که با افزایش غلظت ازن در بعد از ظهر، شاهد کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهیم بود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۱۴ مرداد ۱۴۰۰) تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها شده و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش نسبی تندی باد در طی روز، پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با توجه حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات بعدازظهر خواهد شد.

علاوه بر این، با احتمال وزش باد نسبتاً شدید، گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود. تداوم وزش باد مؤثر و ناپایداری جوی همراه با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق شده و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش تندی باد تا صبح روز جمعه (۱۵ مرداد ۱۴۰۰) سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. در طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا گردد.

همچنین تداوم ناپایداری جوی و وزش باد تا ساعات پایانی جمعه همراه با رشد ابرناکی و گاهی رگبار پراکنده، سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۸۷ بود و هوای پایتخت وضعیت قابل قبول داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۹ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کاهش کیفیت هوا کیفیت هوا افزایش غلظت آلاینده ها کیفیت هوای قابل قبول سبب کاهش خواهد شد وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۰ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های باقرشهر با شاخص ۱۶۲، سلامت با شاخص ۱۵۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۵۳، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۵۵، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۵۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۶۴، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۶۶، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۵۸، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های پارک رازی با شاخص ۱۰۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۴۰، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۱۲۱، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۴۴، دانشگاه تهران با شاخص ۱۲۱، شریف منطقه دو با شاخص ۱۳۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۳۰، علم و صنعت با شاخص ۱۰۷، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۳۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۶۰، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۷، اسلام‌شهر با شاخص ۹۴، باغستان شهریار با شاخص ۷۱، پاسداران با شاخص ۹۷، پاکدشت با شاخص ۹۰، پونک با شاخص ۵۳، پیشوا با شاخص ۷۳، چشمه با شاخص ۵۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۹۲، دماوند با شاخص ۶۵، رباط‌کریم با شاخص ۷۶، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های ژئوفیزیک با شاخص ۷۷، سرخه‌حصار با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۵، قدس با شاخص ۵۹، لواسانات با شاخص ۸۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۳، ملارد با شاخص ۶۰، ورامین با شاخص ۷۳ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 744686

دیگر خبرها

  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بازگشت آلودگی هوا به تهران | شاخص آلاینده‌ها چقدر شد؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تعطیلی پنج شنبه ها و کاهش ساعات کار در ایستگاه آخر
  • برقی شدن پایتخت فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • تداوم ناپایداری‌های دریایی/ورود سامانه بارشی به هرمزگان از فردا
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تداوم ناپایداری جوی در اصفهان