Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در پی بارش‌های اخیر ۸۰ محور ارتباطی استان اعم از روستایی، فرعی و اصلی بطول بیش از ۱۴۳ کیلومتر دچار رانش، ریزش، لغزش و سیل بردگی شده و بطور تقریبی ۲۲۰ میلیارد تومانی به راه‌های استان و ابنیه‌های فنی آن خسارت وارد کرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نقاط رانشی و خسارتی سیل اخیر در محور‌های کوهستانی از جمله شهرستان سوادکوه، سوادکوه شمالی، شهرستان آمل، شهرستان بابل، شهرستان تنکابن، شهرستان نوشهر، شهرستان رامسر، شهرستان نور، محور کندوان و محور هراز بوده است.

نجفی گفت: این اداره کل با تجهیزات کامل راهداری از همان آغاز رانش و سیل در محل حادثه حضور داشته وتحت هر شرایطی مسیر رابرای تردد کابران جاده‌ای مهیا کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مازندران در خصوص علت بروز این حادثه، افزود: نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه‌ها شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده‌ای وارد نکرده است.

او گفت: این اداره کل به منظور حفظ ایمنی جاده‌ها و تردد روان وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی با همه امکانات و اکیپ‌های راهداری خود آمادگی کامل برای عملیات راهداری را دارد.

نجفی از مسافران خواست به دلیل وضعیت آب و هوایی و احتمال ریزش مجدد کوه، از سفر‌های غیر ضروری و تردد در محور‌های کوهستانی خودداری کرده تا شاهد بروز حوادث ناگوار در محور‌های استان نباشیم.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری مازندران سیلاب و آبگرفتگی محور هراز جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی و احتمال بارش‌های سیل‌آسا و وقوع سیلاب در محورهای مواصلاتی، ۱۴ اکیپ راهداری با ۶۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین و ۱۲۴ نیروی راهدار در سطح محورهای مواصلاتی استان مستقر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در پی هشدار قرمز هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره‌کل، ۱۴ اکیپ راهداری با ۶۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین و ۱۲۴ نیروی راهدار در محورهای مواصلاتی زاهدان، نصرت آباد، تفتان، خاش و حوزه سراوان مستقر شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام تشدید بارندگی در شهرستان‌های خاش، سراوان، گلشن، سیب و سوران و مهرستان هماهنگی‌های لازم انجام شده است و راهدارخانه‌های این شهرستان‌ها جهت کمک به مسافران تجهیز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی این روزها توصیه می‌شود مردم به اطلاعیه‌ها، هشدارها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه‌های محلی به شدت خودداری کنند، همچنین قبل از تردد در محورها از طریق تماس با سامانه پاسخگویی شبانه‌روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها و وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی آگاه شوند.

کد خبر 744996

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۵۰ راهدار برای بازگشایی محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • آماده باش نیروهای راهداری هرمزگان پس از هشدار قرمز سازمان هواشناسی کشور
  • چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد
  • انعقاد ۵ قرارداد روکش آسفالت جاده‌های شهرستان درمیان
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب
  • هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ آماده باش نیروهای راهداری
  • آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی
  • ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی بروجن
  • تردد بیش از ۵۰۱ هزار و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های زنجان
  • بارش برف در گردنه تیوان/نیروهای راهداری در حالت آماده‌باش