Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ۱۱۵مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کرده‌اند؛  این مقامات شامل ۱۰ نفر از سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ وزیر دیگر، فرستادگان روسای دولت‌ها، نواب رئیس مجالس، هیات‌های پارلمانی، روسا، مقامات و نمایندگان ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پایان روز گذشته و بامداد امروز تعدادی از این مقامات وارد یا عازم ایران شده اند و احتمالا تا ساعتی پیش از برگزاری مراسم ورود مهمانان به کشورمان ادامه خواهد یافت. اسامی برخی از افرادی که  در  مراسم تحلیف سیزدهمین رییس جمهور ایران به شرح زیر است:

* ریواس قائق رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق که بامداد پنجشنبه وارد فرودگاه مهرآباد شد و مورد استقبال شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد و عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

* تاندی آر مودیسه رئیس مجلس آفریقای جنوبی که در رأس هیاتی با استقبال سارا فلاحی رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به میزبانی مجلس شورای اسلامی وارد کشورمان شد.

* محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک و هیات همراه که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران و دیدارهای احتمالی با مسئولین کشورمان وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد.

* ونتورا پاچنکو رئیس اتحادیه جهانی بین المجاس که با استقبال احمد نادری نماینده تهران و رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی IPU به منظور شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران که قرار است عصر  امروز به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شود وارد تهران شد.

* شیخ نعیم قاسم نایب رئیس حزب الله لبنان امروز  در رأس هیاتی پارلمانی به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شد.

* ایمن بن عبدالرحمن نخست وزیر الجزایر بامداد روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه با هیات همراه وارد فرودگاه مهرآباد شد و مورد استقبال فرهاد رهبر قرار گرفت.

*انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی به عنوان نماینده ویژه این اتحادیه برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید کشورمان به تهران آمده است.

* چوی جونگ کان، قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور  به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است.

*گوادالوپه پالومکه مدیر روابط سیاسی وزارت خارجه دولت چندملیتی بولیوی به همراه وزیر خارجه این کشور به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور، به تهران سفر کرده است.

* دنیس مونکادا  وزیر امور خارجه نیکاراگوئه  پس از ورود به ایران بعد از ظهر روز چهارشنبه با ابراهیم رییسی رییس جمهور دیدار کرد.

کد خبر 619023 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی منظور شرکت در مراسم تحلیف مجلس شورای اسلامی اسلامی ایران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین

طبق اعلام کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین در گفت‌وگوی تلفنی امروز با رئیس‌جمهور ایران ابراهیم رئیسی ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌ها خویشتنداری منطقی نشان دهند و از دور جدید تقابل جلوگیری کنند.

رئیس‌جمهور ایران هم با اشاره به اینکه اقدامات ایران لازم و محدود بود، بر عدم تمایل تهران به تشدید تنش تاکید کرد.

نیرو‌های مسلح ایران بامداد یکشنبه به عنوان بخشی از تنبیه رژیم صهیونیستی در پی حمله تروریستی اول آوریل این رژیم به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دو طرف در این گفت‌وگوی مفصل، علت اصلی حوادث خاورمیانه را مناقشه حل نشده فلسطین و اسرائیل عنوان کردند و بر رویکرد‌های اصولی خود مبنی بر آتش‌بس فوری در نوار غزه و تسهیل کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تاکید کردند.

آنها همچنین تمایل متقابل خود برای توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه را ابراز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس‌جمهور
  • وزیر صمت وارد استان سمنان شد
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رئیس جمهور ایران
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح
  • رژه ارتش در تهران در حضور رئیس جمهور | تصاویر
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین
  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد