Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلومبرگ در گزارشی نوشت؛ اسناد وزارت خارجه کشور‌های عراق، ترکیه، عمان، مصر، اردن و بحرین در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ از سوی هکر‌ها به سرقت رفته است.

به گزارش برنا، در ادامه این گزارش آمده است: ۵ گیگابایت اطلاعات در طول سه سال و نیم از وزارتخانه‌های خارجه و شرکت‌های انرژی بوسیله هک سرور‌های مایکروسافت اکسچنج هک شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان شرکت امنیت سایبری «Resecurity» دریافتند اسناد و ایمیل‌هایی از چندین وزارتخانه خارجه و ۸ شرکت انرژی در خاورمیانه، آسیا و شرق اروپا به سرقت رفته است.

محققان حوزه امنیت سایبری که خواسته اند نامشان فاش نشود هشدار داده اند که این حملات می‌تواند از سوی کشور‌هایی که به دیپلماسی خاورمیانه و ارتباطات داخلی شرکت‌های تأثیرگذار انرژی علاقه‌مند هستند، انجام شده باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی مایکروسافت وزارتخانه آسیا سرقت خاورمیانه اسناد بلومبرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است

طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی در نشست با مدیران مدارس غرب استان سمنان در کانون فرهنگی لقمان حکیم گرمسار، با اشاره به اینکه سال گذشته موج بزرگی از بازنشستگی در این وزارتخانه رقم خورد، گفت: ۷۲ هزار ردیف استخدامی و بستر جذب ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و برنامه ریزی برای جذب ۱۹ هزار نیروی کیفی در عنوان های پرورشی، مشاور، مراقب سلامت و چند عنوان شغل جدید برای جذب در مدارس ایجاد شده است که این امر حاکی از نگاه ویژه دولت نسبت به جبران کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه دارد.

وی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش در یک نقطه عطف در تحولات نظام تعلیم و تربیت قرار دارد که رویکرد مهم آن در اولویت قرار دادن مسائل این وزارتخانه به عنوان مسئله اساسی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش آینده کشور را می سازد، اضافه کرد: بنابراین همه دستگاه ها باید در این راستا نقش آفرین باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این نهاد در صدد ریل گذاری و سیاست گذاری جدید در نظام آموزشی کشور است؛ به گونه ای که تحولات آن در کف مدرسه احساس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟