Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – ورزشکاران کشورمان در چهاردهمین روز از سی‌ودومین دوره بازی‌های المپیک توکیو در ۲ رشته ورزشی (کشتی و کاراته) به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

امروز کشتی‌گیران برای کسب مدال کار خود را ادامه می‌دهند. حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل دیوید تیلور قرار می‌گیرد. رضا اطری هم در مرحله رده‌بندی شانس خود را برای کسب برنز امتحان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی مصطفی حسین‌خانی و امیرحسین زارع دو آزادکار دیگر ایران در اوزان‌ ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم هم روی تشک رفتند. 

علاوه بر این در کاراته سارا بهمنیار در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم رقابت خود را آغاز می‌کند.

کاروان ورزشی ایران تاکنون ۴ مدال کسب کرده است، ابتدا جواد فروغی دوم تیرماه در تیراندازی مدال طلا گرفت، سپس محمدهادی ساروی به ۱۰ روز بی‌مدالی پایان داد و به برنز کشتی فرنگی دست پیدا کرد و در نهایت هم محمدرضا گرایی، فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم ایران به مدال طلا رسید؛ علی داودی هم دیروز در وزنه‌برداری نقره گرفت.

کشتی:

مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب کایل دیک قهرمان جهان از آمریکا شد.که با توجه به شکست  حریفش در مرحله بعد از گردونه مسابقات کنار رفت.

امیرحسین زارع در دور یک هشتم نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را با نتیجه ٧ بر صفر شکست داد. وی در دور بعد هم ١۳ بر ٢ اگزون شالا از کوزوو را از پیش رو برداشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت تا برای حضور در فینال با گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان مبارزه کند. 

حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک از ساعت به مصاف دیوید تیلور از آمریکا می‌رود. تیلور تاکنون دو مرتبه در رقابت‌های جام جهانی کرمانشاه و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست موفق به شکست حسن یزدانی شده است و طرفداران کشتی در جهان بی صبرانه منتظر دیدن این رقابت حساس هستند.

رضا اطری هم در رده‌بندی وزن ۵۷ کیلوگرم برای کسب برنز روی تشک می‌رود.

دیدار‌های رده‌بندی و فینال بعد از ظهر فردا (پنج‌شنبه) آغاز خواهد شد.

کاراته:

سارا بهمنیار، ملی‌پوش کاراته ایران در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم کومیته زنان در گروه A این مسابقات با سه ورزشکار دیگر رقابت می‌کند. سراب اوزچلیک از ترکیه، ون تزو یون از چین تایپه و ایوت گورا نووا از بلغارستان حریفان بهمنیار هستند. مسابقات این وزن از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

کاراته برای اولین بار در بازی‌های توکیو وارد الممپیک شده است و باید دید که بهمنیار موفق می‌شود دومین مدال تاریخ زنان ایران در المپیک را به دست آورد.

 

پیروزی بهمنیار در نخستین گام ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ – ۱۲:۵۵

در رقابت‌های کاراته سارا بهمنیار در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم رقابت خود را با پیروزی مقابل کاراته‌کای ترکیه آغاز کرد. بهمنیار در این مسابقه با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید. قرعه‌کشی اوزان ۶۵ و ٩٧ کیلوگرم برگزار شد/ قیاسی و محمدیان حریفان خود را شناختند ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ – ۰۹:۴۶ در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با هایتهم داخلاوی از تونس کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده امازار آکماتالیف از قرقیزستان و باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند می رود. در این وزن ۱۶ نفر حضور دارند که حاجی علی اف قهرمان جهان از آذربایجان در گروه قیاسی است.

 

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست به مصاف الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان عبدالرشید سعداله یف قهرمان المپیک و جهان از روسیه و شریف شریف اف قهرمان المپیک و جهان از آذربایجان می رود. در این وزن ۱۶ نفر حضور دارند.

 

رقابت های اوزان فوق از ساعت ۶:۳۰ صبح فردا جمعه برگزار می شود. زارع: فشار زیادی متحمل شدم؛ مردم دعا کنند ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ – ۰۸:۵۹ امیرحسین زارع آزادکار وزن ۱۲۵ کیلو گرم بعد از شکست حریف کوزوویی، اظهارداشت: مسابقه خیلی خوبی بود، اکنون حالم خیلی خوب نیست، اما از مردم می خواهم تا برای پیروزی ام در مرحله نیمه نهایی دعا کنند.

وی افزود: ۲ مسابقه سخت داشتم اما اکنون برای نیمه نهایی و اگر خدا بخواهد فینال آماده می‌شوم. 

آزادکار سنگین وزن کشورمان ادامه داد: دلم می‌خواهد دل مردم را شاد کنم و قطعا با تمام وجودم روی تشک خواهم رفت. دیدار علی‌نژاد با نایب رییس کمیته بین‌المللی المپیک ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ – ۰۸:۴۳  

مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش صبح امروز با یوزای چینگ نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دیدار کرد.

در این دیدار در مورد شرایط همکاری ورزش و کمیته ملی المپیک ایران با کمیته بین المللی صحبت شد.

علی‌نژاد در این خصوص گفت: در این دیدار اعلام کردیم که با شرایط پاندمی کرونا، ورزش ایران را آماده حضور در المپیک توکیو کردیم و کاروان خوبی را به این مسابقات اعزام کردیم.

وی تاکید کرد: پاندمی به ورزش آسیب رسانده و در کشورهایی که شدید تر بود این آسیب بیشتر بود و تلاش کردیم با قواعد بهداشتی تیم‌های ورزشی ایران را آماده مسابقات کنیم. 

یوزای چینگ نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور ۶۶ ورزشکار ایرانی در المپیک توکیو، ورزش ایران را رو به جلو توصیف کرد.

 نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد: بازی‌های المپیک زمستانی و بازی ‌های آسیایی جوانان را در چین برگزار خواهیم کرد و از تجربیات ژاپنی‌ها استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار مهدی علی‌نژاد به روابط خوب دو کشور ایران و چین اشاره کرد و گفت: پیشنهاد دادم در راستای سند همکاری و استراتژیک ۲۵ ساله ایران و چین، در مورد ورزش هم همکاری موثری صورت بگیرد و ورزش را نیز در این سند ببینیم و ایشان نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و قرار شد با رئیس کمیته المپیک چین صحبتی داشته باشند تا در آینده نزدیک طرفین پیگیری‌های لازم را برای رسیدن به این مهم انجام دهند. زارع به نیمه‌نهایی رسید؛ حسین‌خانی حذف شد ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ – ۰۷:۲۴ در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد المپیک توکیو، مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب کایل دیک قهرمان جهان از آمریکا شد که با توجه به شکست  حریفش در مرحله بعد از گردونه مسابقات کنار رفت.

امیرحسین زارع در دور یک هشتم نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را با نتیجه ٧ بر صفر شکست داد. وی در دور بعد هم ١۳ بر ٢ اگزون شالا از کوزوو را از پیش رو برداشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت تا برای حضور در فینال با گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان مبارزه کند.

امیرحسین زارع در مبارزه اول خود حریف اوکراینی را شکست داد و به دور بعد راه پیدا کرد. 

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی پاداش پای سکوی گرایی، داوودی و ساروی پرداخت شد ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ – ۰۶:۴۲ پاداش یورویی پای سکوی کمیته ملی المپیک بعنوان پاداش مدال آوران المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیمه شب گذشته و در دهکده بازی‌ها طی مراسمی با حضور صالحی امیری به گرایی، داوودی و ساروی اهدا شد.

در این مراسم که با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان المپیک ، اعضای کادر سرپرستی، علیرضا دبیر و حمید سوریان رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی ، سرمربیان و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و وزنه برداری و همچنین قهرمانان مدال آور طلا، نقره و برنز کشورمان برگزار شد، پاداش یورویی پای سکو که از سوی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای مدال آوران بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در نظر گرفته شده بود به گرایی، داوودی و ساروی اهدا شد.

طبق تصمیم هی/ت اجرایی کمیته ملی المپیک به مدال آوران طلا، نقره و برنز کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به ترتیب ۱۰۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۳۵۰۰ یورو پاداش نقدی بعنوان پاداش پای سکو اهدا می شود. 

  عملکرد ورزشکاران کشورمان در روز سیزدهم؛ طلای ناب گرایی در کشتی فرنگی و نقره ارزشمند داوودی در وزنه‌برداری ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ – ۱۷:۵۵ در دوازدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ کاروان ایران صاحب دو مدال به رنگ طلا و نقره شد. ایران که صبح دیروز با مدال طلای فروغی و برنز ساروی در رده چهل و نهم قرار داشت بعد از کسب مدال طلای محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی و نقره علی داودی در وزنه برداری به رده بیست و هفتم صعود کرد.

در این روز محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در فینال برابر حریفش به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن انداخت. همچنین علی داودی نماینده ایران در فوق سنگین وزنه برداری توانست مدال نقره را کسب کند. صعود ایران به رده بیست‌وهفتم جدول مدالی با طلای گرایی و نقره داوودی ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ – ۱۷:۵۴ در سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ کاروان ایران صاحب دو مدال به رنگ طلا و نقره شد. ایران که صبح امروز با مدال طلای فروغی و برنز ساروی در رده چهل و نهم قرار داشت بعد از کسب مدال طلای محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی و نقره علی داودی در وزنه برداری به رده بیست و هفتم صعود کرد.

در این روز محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در فینال برابر حریفش به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن انداخت. همچنین علی داودی نماینده ایران در فوق سنگین وزنه برداری توانست مدال نقره را کسب کند.

جواد فروغی در تپانچه بادی مردان در روز نخست بازی‌های المپیک صاحب اولین مدال طلای تاریخ تیراندازی و اولین مدال کاروان ایران شده بود. همچنین محمدهادی ساروی نیز در یازدهمین روز از این بازی‌ها در کشتی فرنگی صاحب مدال برنز شد.

اکنون ایران با دو طلا، یک نقره و یک برنز در کنار اسلوونی در رده بیست و هفتم جدول مدالی قرار گرفته است.

چین با ۳۲ طلا، ۲۲ نقره و ۱۶ برنز و آمریکا با ۲۵ طلا، ۳۰ نقره و ۲۲ برنز و ژاپن با ۲۱ طلا، ۷ نقره و ۱۲ برنز در رده اول تا سوم جدول مدالی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: نتایج ورزشکاران ایران در روز سیزدهم؛ گرایی دومین طلایی ایران لقب گرفت/ یزدانی فینالیست شد؛ اطری به رده‌بندی رفت/ نقره ارزشمند داوودی در وزنه‌برداری

ادامه دارد…

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته بین المللی کمیته ملی المپیک بازی های المپیک قهرمان جهان وزنه برداری محمدرضا گرایی امیرحسین زارع نیمه نهایی کشتی فرنگی المپیک توکیو کشتی فرنگی دارنده مدال دور نخست رئیس کمیته رده بیست دور بعد حسین خانی علی داودی مدال طلای مدال برنز مدال طلا علی نژاد رده بندی بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس بین‌المللی بیشکک؛ پایان کار تیم ایران با ۲ نشان نقره و یک برنز

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات بوکس بین‌المللی بیشکک که از روز پنج شنبه در کشور قرقیزستان آغاز شده بود، امروز دوشنبه با برگزاری فینال وزن‌های مختلف به پایان رسید. بوکسور‌های کشورمان پس از توقف چندین ساعته در فرودگاه دبی به علت طوفان و سیل بی‌سابقه در کشور امارات، راهی بیشکک شدند و در این مسابقات حضور پیدا کردند.    در مبارزات فینال، میثم قشلاقی و علی فتحی نمایندگان ایران بودند که به نشان ارزشمند نقره دست یافتند.   در وزن ۸۰ کیلوگرم، میثم قشلاقی که پیش از این، کاراتبایف از ازبکستان و الیاس ماگمادوف از روسیه را شکست داده بود در فینال به مصاف ساتی‌بالدو از قرقیزستان رفت و در حالیکه برتری کاملی داشت و به اذعان حاضرین در سالن، برنده بود، با لطف داوران به بوکسور میزبان، قشلاقی نقره‌ای شد.   در وزن ۹۲ کیلوگرم، علی فتحی که مقابل روشن سولیوف ازبکستانی و توکتوسونلو قرقیزستانی به برتری رسیده بود در دیدار پایانی برابر رمضان دادایف از روسیه ایستاد و نتوانست به برتری دست یابد و به مدال نقره رسید.   پیش از این، روزبه صفری در وزن ۹۲+ کیلوگرم به نشان برنز دست یافته بود.   با این اوصاف تیم ایران با کسب ۲ مدال نقره و یک برنز به کار خود پایان داد. بوکسور‌های ایران برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک پاریس که اوایل خرداد در تایلند برگزار می‌شود، خود را مهیا می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بوکس بین‌المللی بیشکک؛ پایان کار تیم ایران با ۲ نشان نقره و یک برنز
  • کسب دو نقره و یک برنز تیم ملی بوکس در تورنمنت قرقیزستان
  • پایان سفر پرماجرای تیم ملی کشتی فرنگی(عکس)
  • راه‌یابی دو فرنگی‌کار ایران به نیمه‌ نهایی انتخابی المپیک / یک گام تا دو سهمیه پاریس
  • راه‌یابی دو فرنگی‌کار ایران به نیمه‌نهایی انتخابی المپیک
  • کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره آسیا| مهمدی و کاویانی نژاد به مرحله نیمه نهایی راه یافتند
  • کاویانی نژاد در یک قدمی کسب سهمیه المپیک
  • صعود مهمدی به نیمه نهایی
  • یاری: یک مدال برنز کشتی هم در المپیک پاریس برای ایران آرزوست! / یزدانی حریفانش را با یک دست شکست می‌دهد +فیلم
  • یاری: یک مدال برنز کشتی هم در المپیک پاریس برای ایران آرزوست! / یزدانی حریفان قاسمپور را با یک دست شکست می‌دهد +فیلم