Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استارت اپ سوئیسی قصد دارد از فناوری هایپرلوپ برای راه اندازی یک شبکه حمل و نقل زمینی از زیر کوه‌های آلپ استفاده کند که سفر از ژنو به زوریخ را در عرض ۱۷ دقیقه ممکن می‌کند.

سرعت حرکت این قطار هایپرلوپ در زیر کوه‌های آلپ به ۱۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. در حال حاضر سفر زمینی از ژنو به زوریخ به حدود سه ساعت زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت سوئیس پاد مدعی است که در صورت راه اندازی این سیستم هایپرلوپ سفر از نیویورک به واشنگتن نیز تنها در ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. برای این سفر نیز در حالت عادی به ۲۱۰ دقیقه زمان نیاز است.

راه اندازی سیستم‌های حمل و نقل هایپرلوپ موجب می‌شود تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو کره زمین نیز به میزان چشمگیری کاهش یابد. شرکت سوئیس پاد از پنج سال قبل در تلاش برای راه اندازی شبکه‌های حمل و نقل مبتنی بر هایپرلوپ است و مدعی است بر مبنای آزمایش‌های انجام شده می‌تواند شبکه‌های یادشده را در عرض نه ماه راه اندازی کند. سرعت حرکت قطارهای هایپرلوپ از ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر در ساعت در نوسان است. در عین حال عملیاتی کردن این فناوری جدید حمل و نقل بسیار پرهزینه است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: راه اندازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی سوم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳، سیزدهم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و بیست و دوم آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۴۹ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۷ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۳ دقیقه است.
اذان صبح فردا سه شنبه چهارم اردیبهشت ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۴۱ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی سه شنبه، چهارم اردیبهشت
  • اوقات شرعی سوم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • پنج فوتبالیستی که ماراتن را تجربه کرده‌اند (عکس)
  • اوقات شرعی فردا سوم اردیبهشت در شیراز
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت