Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@14:14:31 GMT

مرندی: غربی‌ها بدانند که ما منتظر برجام نمی‌مانیم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۱۹۰۷

مرندی: غربی‌ها بدانند که ما منتظر برجام نمی‌مانیم

محمد مرندی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "رویداد" با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در مذاکرات اظهار کرد: تا زمانی که آمریکا دریابد توقع ایران مبنی بر اجرای کامل برجام است، فرقی نمی‌کند که مذاکرات صورت بگیرد یا خیر.

وی افزود: در گذشته قرار بود ما امتیازاتی را بدهیم و طرف مقابل تحریم‌ها را بردارد، ولی امروز چیز دیگری را طلب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز دیگر بحث برجام مطرح نیست و طرف مقابل می‌خواهد امتیاز دیگری را از ایران بگیرد.

مرندی معتقد است برای ایران فرقی نمی‌کند که مذاکرات پا برجا باشد یا خیر، چون ما زیر بار خواسته‌های دیگر نخواهیم رفت، چون در غیر این صورت آمریکا ادعا می‌کند ما بدون زیر بار رفتن تعهدات، امتیازات بیشتری را گرفتیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با آمدن دولت جدید سیاست رسمی ایران فرقی نکرده است و دولت جدید هم همین اذعان را می‌کند با این تفاوت که دولت جدید پافشاری بیشتری برای اجرای برجام خواهد داشت که به نظرم منطقی است.

مرندی در پاسخ به این سوال رادیو گفتگو، درباره موضع مذاکراتی ایران اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما باید به گونه‌ای باشد که گویی برجام از فردا اجرایی نمی‌شود و باید به غربی‌ها نشان دهیم که ما منتظر برجام نمی‌مانیم چراکه در غیر این صورت بیشتر فشار می‌آورند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ما باید درپی احیای ظرفیت داخلی و یافتن شرکای جدید باشیم، تصریح کرد: پس از امضای قرارداد با چین عده‌ای درپی آن بودند که ایران منزوی شود و آمریکایی‌ها تسلط بیشتری بر امور داشته باشند.

مرندی با اعلام اینکه پس از لو رفتن توافق در فضای مجازی مشخص شد که متن قرارداد حاوی مطلب خاصی نیست، افزود: اگر نام چین را حذف می‌کردیم و آلمان را جایگزین می‌کردیم، افرادی که می‌گفتند مملکت بر باد رفت، به به و چه چه می‌کردند.

وی اضافه کرد: از ابتدا مشخص بود پشت این قضیه، منزوی نگه داشتن ایران بود. حال آنکه تعداد چینی‌هایی که در امارات حضور دارند، صد برابر چینی‌های حاضر در ایران است.

مرندی افزود: زمانی که در ایران سیل آمد و حشدالشعبی برای کمک آمد، بسیاری داد و فریاد به راه انداختند که چرا عراقی‌ها وارد کشورما شده‌اند. این افراد با داوطلبانی که علیه داعش جنگیده‌اند مخالفت کردند./ باشگاه خبرنگاران

 

منبع: فردا

کلیدواژه: غربی ها برجام محمد مرندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند

ماموستا احمد کوهستان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به دفاع اخیر جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به واقع حق داشت که رژیم غاصب و اشغالگر قدس را تنبیه کند برای همین چاره‌ای جز این نداشت که در مقابل ضربه به سفارت خود در سوریه که در حکم خاک ایران محسوب شده و هفت نفر از مستشاران ایرانی شهید شدند، یک گوشمالی و تنبیه علیه اسرائیل انجام دهد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید این تنها یک حمله محدود جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه در مقابل تجاوز به کنسولگری کشورمان در دمشق بود اما حامیان رژیم‌صهیونیستی همه دست به دست هم دادند تا مانع رسیدن تمام پهپادها و موشک‌ها به رژیم صهیونیستی شوند و این تنبیه برای اسرائیل بود که باید از آن عبرت گیرد.

مدرس مدارس علوم دینی اهل‌سنت ارومیه در ادامه با اشاره به لزوم برقراری عدالت توسط جامعه بین‌المللی بیان کرد: بی‌تردید جامعه جهانی باید تصمیم ایران مبنی بر دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی را حق محفوظ کشورمان بدانند و امید است این رژیم سفاک، آدم‌کش و غاصب به زودی از بین رود تا دنیا و ملت‌های مسلمان به ویژه غزه روی آرامش ببینند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • گروسی به ایران می آید!
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت
  • باقری: صهیونیست‌ها بدانند در صورت خطای مجدد، در کمتر از چند ثانیه پاسخ سهمگینتری دریافت خواهند کرد
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است