Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، با اشاره به اثرات برگزاری طر‌ح‌های فصلی فروش کتاب بر جامعه نشر، در خصوص برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) اظهار کرد: هر کاری که به افزایش سرانه مطالعه مردم ختم شود،‌ ممدوح و قابل تحسین است؛ از اختصاص یارانه به کتاب و ناشران تا پیش‌بینی جایزه و جشنواره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیش‌بینی خرید کتاب با تخفیف در قالب یارانه به کتابفروشان و مردم نیز یکی از این اقدامات ارزشمند است که به رشد خرید کتاب همچنین مطالعه در جامعه منجر می‌شود که طرح‌های فصلی فروش کتاب یکی از این اقدامات خوب است.

این نماینده پارلمان با بیان اینکه تا وقتی عقول انسان رشد پیدا نکند، اعمال و افعال آن‌ها درست نمی‌شود، عنوان کرد: عقل انسان فقط با کتاب، مطالعه و بالا بردن سطح آگاهی و علم افراد رشد پیدا می‌کند و ضروری است که کتاب به شکل گسترده در دسترس مردم قرار گیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین درباره ضرورت حمایت از کتابفروشان به عنوان آخرین حلقه زنجیره صنعت نشر، توضیح داد: تنها نهادی که به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است، کتابفروش است و حمایت از کتابفروشان حمایت از آخرین حلقه بین مردم و کتاب است؛ به طوری که ویترین کتابفروشی‌ها اهمیت زیادی دارند.

جواد نیک‌بین در پایان گفت: نتیجه و سرانجام هرگونه حمایتی از این قشر، بالا بردن سرانه مطالعه مردم در کل کشور و در نهایت رشد و آگاهی مردم در کل جامعه است و به همین دلیل حمایت از کتابفروشان ضرورت دارد. تجربه سال‌ها و دوره‌های قبل نشان می‌دهد که کتابفروشان از طرح‌های فصلی فروش کتاب منتفع شده‌اند و ضروری است که این طرح‌ها با هدف حمایت از این قشر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تابستانه کتاب کتابفروش حمایت از کتابفروشان فصلی فروش کتاب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب شهر شریف آباد با حفر یک حلقه چاه جدید

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، . حمزه ای- رئیس اداره آبفای شریف آباد گفت: با حفر این چاه میزان تولید آب شرب در این منطقه ۲۵ تا ۳۰ لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معتمدین و بزرگان حلقه ارتباط پلیس و مردم هستند
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • تامین آب شرب شهر شریف آباد با حفر یک حلقه چاه جدید
  • ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • حلقه اتحاد مازندرانی‌ها در سواحل دریا
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی شد
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها