Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:53:26 GMT

شورا در انتخاب شهردار دقت کند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۱۹۲۸

شورا در انتخاب شهردار دقت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا عسگری ظهر امروز در مراسم تحلیف شورای شهر زنجان اظهار کرد: این دوره از شروع به کار شورای اسلامی شهر مصادف با آغاز فعالیت دولت سیزدهم است و این همزمانی شرایطی فراهم می‌کند که با هم‌افزایی از ظرفیت‌ها، حداکثر بهره برده شود.
وی با اشاره به فراز و فرودهای شورای شهر در کشور گفت: ششمین شوراهای اسلامی تجربه دوره‌های قبل را به همراه داشته باشد و اعضا می‌توانند از تجربیات گذشته برای عملکرد بهتر بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به انتظار جامعه از منتخبان خود در شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت:  شهروندان زنجانی از لحاظ شورایی در این مجموعه طی ادوار گذشته شخصیت‌های مختلفی به نمایندگی از اقشار مختلف در شورا را شاهد بودند و انتظار دارند این دوره از فعالیت شورایی، بهترین عملکرد را داشته و شاهد توسعه شهر باشیم.
فرماندار زنجان شخصیت فردی و موقعیت اجتماعی منتخبان شورا را عاملی برای بالا رفتن انتظارات مردم از آن‌ها دانست و گفت: شوراها در حوزه‌های مختلف مسئولیت داشته و اثرگذار هستند و این امر کار را برای منتخبان بسیار حساس کرده، به همین خاطر ضروری است که در این دوره توجه بیشتری به پتانسیل شوراهای اسلامی شود.
وی تصریح کرد: اعضای شورا مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده گرفته‌اند؛ چراکه مصداق عینی عبارت «بیت‌المال» در مجموعه شهرداری متبلور می‌شود و هر گونه تصمیم اتخاذ شده از سوی اعضای شورای اسلامی برای خلق خدا بوده و اثر مستقیم بر زندگی آن‌ها خواهد داشت، به همین خاطر در این شرایط باید مراقب بود تا به بهترین نحو این مسئولیت را به سرانجام رساند و از همه مهم‌تر نگاه دقیق‌تری نیز بر هزینه‌ها داشت.
وی با بیان اینکه خدمت در شهرداری ماندگار می‌شود، گفت: با این نگرش قطعاً اعضای شورا به حساسیت موضوع پی برده و انتظار می‌رود با بهره‌مندی از برنامه منسجم، بهترین مدیریت شهری را داشته باشند.
فرماندار شهرستان زنجان همچنین با تاکید بر انتخاب درست شهردار، خاطرنشان کرد: معتقدیم بعد از انتخاب شهردار، باید اجازه دهیم مدیریت شهری کار خود را انجام داده و اعضای شورا نیز بر عملکرد مجموعه شهرداری داشته باشد.
وی منابع مالی شهرداری را از چالش‌های پیش‌ روی اعضای شورا عنوان کرد و گفت: شورا باید در قیمت تمام شده خدمات نیز دقت‌نظر شود. عسگری گفت: همچنین اعضای شورا باید جنبه نظارتی خود را تقویت کنند تا دچار افت نشده و در مقابله با فساد نیز جدی باشند.
انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان مراسم تحلیف انتخاب شهردار عملکرد رضا عسگری فرماندار شهرستان زنجان شورای شهر اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد

نایب رئیس شوای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورای شهر را در مقابل کارکنان شهرداری قرار داده است، بنابراین مدیریت شهری باید ردیف بودجه پرداختی بازار کار را به لایحه متمم بودجه اضافه کند.

محسن حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار رسیدگی به وضعیت زمین بازی شقایق و آسفالت آن شد و اظهار کرد: طبق گزارشات متعدد شهروندان وضعیت زمین شقایق اصلاً مناسب نیست و باعث ایجاد گلایه و نارضایتی شهروندان شده است. این زمین ورزشی نیاز به آسفالت دارد و لازم است شهرداری در این خصوص رسیدگی کند.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو خواستار ارائه لوایح مناسبتی گرامیداشت روز معلم شد و گفت: به رسم هر ساله شهرداری قزوین لوایح حمایتی در راستای تجلیل از مقام معلم را دارد و ضرورت دارد تا این گونه لوایح در وقت مناسب به شورا ارائه شود.

نایب‌رئیس شورای شهر قزوین همچنین درباره لایحه اصلاح و متمم بودجه شهرداری قزوین گفت: پرداخت بازار کار که مصوبه شورای شهر را دارد اجرایی نشده، این در حالی است که در روز ۲۹ اسفندماه یک پایه حقوق به عنوان عیدی به پرسنل کارمندی پرداخت شده است.

حق‌شناس با تأکید بر پرداخت بازار کار به نیروهای مشمول قانون کار در شهرداری قزوین تصریح کرد: شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورای شهر را در مقابل کارکنان شهرداری قرار داده است، به همین خاطر مدیریت شهری بایستی بودجه و ردیف پرداختی بازار کار را به این لایحه اضافه کند.

کد خبر 745938

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی