Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:09:55 GMT

۵ نکته مهم در خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۱۹۷۹

۵ نکته مهم در خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی از مواد اصلی و پرکاربرد در آزمایشگاه ها هستند.

 به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آرکا طب، امروزه مواد شیمیایی آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های دارویی، غذایی، پژوهشی و .. در تعیین و تست آنزیم ها، آنتی بادی ها و سایر موارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
از آنجا که مواد شیمیایی آزمایشگاهی خلوص بالاتری نسبت به سایر مواد شیمیایی دارند و در گریدهای مختلف تولید می‌شوند، لذا نمی‌توان این دو را به جای هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از پژوهشگران و تولیدکنندگان در صنایع غذایی و دارویی در تلاشند تا بهترین مواد شیمیایی آزمایشگاهی را خریداری کنند ، پیشنهاد ما به شما این است قبل از خرید نکات زیر را در نظر داشته باشید: 

نکات مهم در خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی 

 از آنجا که مواد شیمیایی در مقایسه کوچکی مانند محیط آزمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته و در صورت کسب نتایج مورد نظر در محیط صنعتی و انبوه استفاده می‌شود لذا در انتخاب تولیدکننده و شرکت‌هایی که به تولید و فروش مواد شیمیایی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی می‌پردازند، لازم است دقت کافی را به خرج داد. نکات مهمی در حین خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم:

مطالعه لیبل روی مواد:

بخاطر داشته باشید که در هنگام خرید حتما لیبل روی مواد شیمیایی را مطالعه کنید. اطلاعات مهمی که روی بسته‌بندی محصولات، توسط کارشناسان شرکت ثبت شده می‌تواند به شما در انتخاب محصول کمک شایانی کند.

توجه به مشخصات و جزئیات محصول:

از آنجا که مواد شیمیایی عمدتا از اسامی پیچیده و انگلیسی برخوردار هستند و ممکن است کار با آنها بدلیل واکنش‌های شیمیایی منجر به حوادث ناگهانی شوند لذا هنگام خرید حتما به موارد زیر دقت داشته باشید:
نام دقیق و علمی محصول 
فرمول شیمیایی آن 
درجه خلوص یا ناخالصی 
تاریخ انقضا 
احتیاط‌های لازم 
جزئیات در مورد هشدارها 
نحوه کمک‌های اولیه در صورت صدمه دیدن شخصی در حین انجام کار
دستورالعمل قرارگیری در قفسه‌ها و غیره 
چند سوال مهم قبل از خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی
معمولا آزمایشگاه شما از چه برندی استفاده می‌کند؟ برند سیگما آلدریچ؟ برند مرک ؟ و یا سایر برندها؟
کدام مواد و با چه گریدی را برای آزمایشات خود احتیاج دارید؟
شرایط محیطی آزمایشگاه برای محافظت از مواد مهیا است؟
چه مقدار مواد آزمایشگاهی می‌خواهید خریداری کنید؟
این مواد تا چه زمانی قابل نگهداری است؟

اطلاع از دستورالعمل‌ها و قوانین مربوط به ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی آزمایشگاهی

نسبت به تمامی دستورالعمل‌ها و قوانین مربوط به ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی آزمایشگاهی مطلع باشید و رعایت آنها را وظیفه اصلی خود بدانید. مثلا لازم است بدانید که مواد شیمیایی فرار نباید در کنار هیچ ترکیب شیمیایی دیگری قرار بگیرند زیرا در غیر این صورت موجب واکنش می‌شود.

فرد متخصص را مسئول خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی کنید

یادتان باشد شخصی که مسئول خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی است، باید از تخصص و شناخت لازم نسبت به این مواد برخوردار باشد؛ زیرا این کار نیازمند دانش پیرامون فرمول مواد، کاربرد آنها، موارد احتیاطی، خطرات احتمالی و همچنین آشنایی کامل با شرکت‌های تولیدکننده مواد است.

فروش انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی

 مواد شیمیایی آزمایشگاهی درجه خلوص مختلفی دارند که همین ویژگی باعث شده تا وجه تمایز آنها با مواد طبیعی باشد. باوجود آن که این مواد بطور مستقیم و غیرمستقیم از طبیعت بدست می‌آیند، اما درجه خلوص این مواد باعث تفاوت آنها با مواد طبیعی شده است.
اسیدها، بازها، عناصر فلزی و غیرفلزی، هالوژن‌ها و... همگی جزو مواد شیمیایی هستند که در آزمایشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و حتی صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
همچنین شما می‌توانید با خریدی مطمئن و راحت از مراکز فروش معتبر؛ مواد شیمیایی آزمایشگاهی را تهیه کنید. یکی از همین مراکز فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی فروشگاه آنلاین ATR-MED است. در فروشگاه ATR-MED  محصولات با تنوعی بی‌نظیر از برندهای مطرح جهانی در گروه‌های مختلف ازجمله انواع مواد شیمیایی، استاندارهای آنالیز/کروماتوگرافی، بیولوژی مولکولی، آنتی‌بادی و کشت سلول جهت مقایسه و انتخاب جامع‌تر محققان و پژوهشگران ارائه شده است. مشتریان می‌توانند اطلاعات کامل محصول مورد نظر را از وب‌سایت فروشگاه  ATR-MEDبزرگ‌ترین مرکز فروش آنلاین مواد شیمیایی آزمایشگاهی در ایران دریافت نمایند. 
در فروشگاه اینترنتی ATR-MED، لیست قیمت مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بیش از ۵۰۰۰ محصول در گروه‌های مختلف از برندهای مطرح جهانی از جمله شرکت سیگما آلدریچ و مرک جهت پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی محققان و پژوهشگران ارائه‌شده است.

آزمایشگاه آرکا طب روهام (ATR-MED) محیطی آرام و صمیمانه با امکانات و تجهیزات پیشرفته را در اختیار دانشجویان قرار داده تا با راهنمایی و آموزش‌های مشاورین متخصص و مجرب ما، موضوعات تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های خود را به انجام برسانند. آزمایشگاه آرکا طب روهام (ATR-MED)، خدمات را با شیوه‌ای نوین با سرویس (Customer Service Training) ATR-CST، همراه با آموزش تخصصی و عملی ارائه میدهد.
راه‌های ارتباطی 
تلفن: ۶۲۰۳۴-۰۲۱ 
موبایل: ۰۹۱۲۰۵۴۹۸۹۳ 
ایمیل: info@atrmed.com
وب‌سایت: www.atrmed.com

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مواد شيميايي خرید مواد شیمیایی خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی مواد شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام بهرام عین اللهی، به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی، آمده است: از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مؤلف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزئیات تازه ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای دانش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاوردهای فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز حکیم اسماعیل جرجانی، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.

کد خبر 6080944 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • اختراع میز آزمایشگاه سیار توسط فناوران کشورمان
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی