Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:35:37 GMT

کشف ۱۰۰ اصله چوب جنگلی قاچاق در لوشان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۲۰۱۰

کشف ۱۰۰ اصله چوب جنگلی قاچاق در لوشان

ایسنا/گیلان رئیس اداره مابع طبیعی رودبار، کشف ۱۰۰ اصله چوب قاچاق در بازرسی از پنج کامیون در لوشان خبر داد و گفت: این چوب ها از گونه‌های جنگلی توسکا، افرا و بلوط بودند.

فرهاد امیرقاسمی در گفت وگو با ایسنا، از کشف پنج کامیون چوب قاچاق خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار ۱۰۰ اصله چوب قاچاق به میزان بیش از ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ مترکعب را در بازرسی از پنج کامیون در ایست و بازرسی لوشان کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به وجود گونه‌های توسکا، افرا و بلوط در میان این چوب‌های قاچاق، افزود: کارشناسان ارزش چوب‌های قاچاق کشف شده را پنج میلیون تومان برآورد کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار یادآور شد: چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار تحویل داده شد تا از طریق مزایده و با نظارت دادگستری به فروش برسد.

امیرقاسمی، در ادامه از دستگیری فرد متخلف حین حفاری و تخریب اراضی ملی و از بین بردن اشجار در منطقه لویه شهرستان رودبار خبر داد و خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان رودبار در حین جنگل گردشی در راستای طرح تشدید مقابله با قاچاق چوب در منطقه لویه، یک متخلف را حین حفاری و تخریب اراضی ملی و از بین بردن اشجار جنگلی دستگیر کردند و کلیه آلات حفاری کشف شده را به همراه مقداری مواد مخدر از جنس شیشه صنعتی و حشیش جهت سیر مراحل قانونی به مقام محترم قضایی تحویل دادند.

وی افزود: با توجه به وظیفه ذاتی نیروهای حفاظت منابع طبیعی جهت حفاظت از انفال الهی، نیروهای یگان حفاظت این اداره، به صورت شبانه روزی مشغول پایش و گشت زنی در اراضی ملی هستند، اما به منظور کسب توفیقات بیشتر، دست یاری به سوی مردم عزیز نیز دراز کرده و یاری همه جانبه ایشان را برای این امر خطیر طلب می کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی رودبار، با اعلام شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی سریعا با این شماره ها تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی چوب قاچاق اداره منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد

ایسنا/گیلان با کشف بقایای گوشت و لاشه یک عدد بز کوهی در شهرستان رودبار، شکارچی متخلف رودباری پس از ساعت‌ها بررسی نامحسوس ماموران و اخذ حکم ورود به منزل از سوی دادستانی دستگیر شد.

علی فرهی تکرمی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودبار امروز ۲۶ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف و ضبط سلاح و لاشه بز از شکارچی رودباری، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری پلیس اطلاعات نیروی انتظامی بر اساس گزارشات مردمی متوجه نگهداری سلاح غیر مجاز و مهمات توسط شکارچی غیر مجاز در منطقه علی آباد شدند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده، افزود: پس از ساعت‌ها بررسی نامحسوس ماموران و اخذ حکم ورود از سوی دادستانی به منزل وی موفق به دستگیری متخلف شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودبار گفت: از شکارچیان غیرمجاز، بقایای گوشت و لاشه یک عدد بز کوهی، یک قبضه سلاح گلوله زنی، و یک قبضه سلاح ساچمه زنی و مقادیر زیادی مهمات کشف شد. فرهی تصریح کرد: شکارچیان پس از صورتجلسه و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرهی با تقدیر از مقام قضایی شهرستان و پرسنل نیروی انتظامی و یگان حفاظت از مردم خواست هر گونه‌ شکار سلاح غیرمجاز را به اداره محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند
  • توقیف نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • کشف و ضبط چوب قاچاق از گونه تاغ در شهرستان میاندورود
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد
  •  برخورد قانونی با چرای دام در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهربابک
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان سوادکوه