Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران در آخرین مصاحبه‌ خود هدف گذاری قبلی این رشته در المپیک را فراموش و تجربه اندونزی را هدف اصلی این رشته اعلام کرد. به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران با قبول سه شکست متوالی مقابل تیم‌های جمهوری چک، آمریکا و فرانسه به کار خود در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو پایان داد تا به این ترتیب، فدراسیون ایران در رسیدن به هدف خود یعنی صعود به دور دوم المپیک، ناکام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به واسطه تفاوت سطح زیاد بسکتبال روز دنیا با ایران از نظر امکانات، زیر ساخت و نیروی انسانی، مسلما هیچ یک از اهالی این رشته انتظار آنچنانی از تیم ایران در میدان بزرگی چون المپیک نداشت، اما تغییر محتوای صحبت‌های رامین طباطبایی به عنوان رئیس فدراسیون، از نکات منفی این عملکرد است.

طباطبایی در مصاحبه خود با ایسنا در ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، درباره هدف‌ گذاری فدراسیون برای بازی‌های المپیک توکیو گفته بود: «در ورزش پیش بینی نتیجه ممکن نیست. با توجه به اینکه باید واقع بین باشیم هدفمان صعود از گروه است تا به جمع ۸ تیم برتر المپیک راه پیدا کنیم. ما در جام جهانی شکست هایمان نزدیک بود. اگر بتوانیم بازی های خوب مثل بازی با اسپانیا در جام جهانی را تکرار کنیم، حتی می توانیم فرانسه را نیز شکست دهیم. بچه ها روحیه بالایی دارند و  هدف این است بهترین نمایش را داشته باشیم نه اینکه زنگ تفریح باشیم.»

حال که بخاطر نتایج ضعیف برخی کارشناسان نقدهایی نسبت به عملکرد بسکتبال ایران در بازی‌های المپیک دارند، به نظر می‌رسد رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال صحبت‌های چند ماه گذشته خود را فراموش کرده و بدون توجه به هدف گذاری قبلی، از حضور ملی‌پوشان ایران در المپیک جهت کسب تجربه صحبت می‌کند. کسب تجربه‌ای که حالا از نظر طباطبایی، هدف اصلی فدراسیون بوده است.

صفاعلی کمالیان مربی سابق تیم ملی ایران، درباره برآورده شدن یا نشدن انتظارات جامعه و اهالی بسکتبال از تیم ملی در المپیک گفت: «با توجه به اینکه پیش از اعزام هدف صعود از مرحلهٔ مقدماتی برای تیم ملی عنوان شده بود قاعدتا انتظارات محقق نشده  است. بطور کلی با وجود لزوم تغییر نسل، برای اینکه بسکتبال ما در کسب نتایج در این سطوح دچار  تغییری اساسی و پایدار شود تغییر دیدگاه در برنامه‌ریزی و عملیات اجرایی  مربوطه در سراسر کشور برای دوره‌ای چند ساله الزامی است. ضمن اینکه  واضح است حفظ جایگاه فعلی بدون پشتوانه‌سازی لازم هم دشوار به نظر می‌رسد.»

اکنون که رئیس فدراسیون بسکتبال به جای عذرخواهی محتوای صحبت‌هایش را تغییر داده است، ذکر این موضوع مهم خواهد بود که از جمله اصلی‌ترین مشکلات تیم ملی ایران نداشتن بازی‌های تدارکاتی کافی و وجود حواشی بسیار در اردوی تیم ملی چند روز پیش از اعزام به المپیک بود. نقطه ضعفی که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن عملکرد ضعیف فدراسیون در مدیریت امور است.

با توجه به اینکه طباطبایی در آخرین صحبت‌های خود هدف گذاری جدید فدراسیون بسکتبال را حضور موفق در بازی‌های آسیایی و المپیک پیش رو اعلام کرده است، برای اینکه دیگر شاهد چنین تغییر نظری نباشیم، فدراسیون باید از همین فردا برنامه‌ریزی‌های خود جهت بهبود شرایط تیم ملی را انجام دهد تا دیگر اهالی این رشته شاهد چنین اتفاقاتی برای تیم ملی نباشند. 

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: رامین طباطبایی المپیک 2020 توکیو بسكتبال رامین طباطبایی فدراسيون بسكتبال فدراسیون بسکتبال رئیس فدراسیون تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده پاداش تاریخی برای صعود تیم ملی والیبال به المپیک

رئیس فدراسیون والیبال گفت: هر بازیکنی که در لیگ ملت‌ها همراه تیم ملی حضور داشته باشد و برای موفقیت تیم ملی تلاش کند، از پرداخت ۱۰ درصد حق رشد قرارداد باشگاهی‌اش بدون هیچ بند و تبصره‌ای معاف خواهد شد.

به گزارش مشرق، سید میلاد تقوی در خصوص شرایط اردوی تیم ملی اظهار داشت: تمرینات تیم ملی والیبال کشورمان هر روز با هدایت پیمان اکبری و کادر ایرانی با حضور تمامی بازیکنان دعوت شده زیر نظر پائز در حال برگزاری است، فدراسیون والیبال با تمام توان سعی دارد بهترین شرایط ممکن را برای تمرینات و اردوی آمادگی تیم مطابق با برنامه‌های کادر فنی ایجاد کند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

تقوی افزود: اولویت اصلی و اول ما تیم ملی والیبال مردان ایران است و تمام قد از این تیم حمایت خواهیم کرد و در این راه مطمئن هستیم که هر فردی که در تمرینات و تیم ملی حضور دارد تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بهترین نتیجه را رقم بزند و با ذهنی برنده برای استفاده حداکثری از شانس صعودمان به المپیک پاریس استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: ما برای حضور در پاریس ۲۰۲۴ برنامه ویژه‌ای داریم و به این معتقد هستیم که حق والیبال ایران است که در تابستان امسال در پاریس حضور داشته باشد و از تماشای رقابت بازیکنان‌مان با برترین‌های جهان لذت ببریم. در همین راستا هم تصمیم گرفتیم به صورت قطعی اعلام کنیم که هر بازیکنی که در لیگ ملت‌ها همراه تیم ملی والیبال کشورمان حضور داشته باشد و برای موفقیت تیم ملی والیبال کشورمان تلاش کند، از پرداخت ۱۰ درصد حق رشد قرارداد باشگاهی‌اش بدون هیچ بند و تبصره‌ای و با هر مبلغ و مقداری معاف خواهد بود. همچنین علاوه بر آن در صورتی که در مسابقات لیگ ملت‌های امسال جواز صعود به المپیک پاریس ۲۰۲۴ را کسب کنیم، پاداش تاریخی و بی سابقه‌ای را ویژه‌ی بازیکنان در نظر خواهیم گرفت که به زودی و پیش از اعزام به مسابقات اعلام خواهیم کرد. در حال نهایی کردن مذاکرات برای تامین منابع مالی آن هستیم و مجوز های لازم ادارای را هم برای اجرای آن خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر آن هر چه به اعزام تیم نزدیک شویم، شرایط برگزاری اردو را ویژه‌تر خواهیم کرد و از هر اقدامی برای حرفه‌ای‌تر شدن شرایط استفاده خواهیم کرد. مجموعه فدراسیون والیبال تمام قد در خدمت تیم‌های ملی والیبال ایران در هر رده سنی است و تمام تلاش خود را خواهد کرد.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان با تاکید بر الزام اتحاد خانواده والیبال ایران گفت: معتقدم والیبال برای همه مردم است و خانواده والیبال می‌بایست با اتحاد و همدلی به موفقیت این سربازان وطن کمک و از آن‌ها حمایت کنند. امیدوارم با کمک خدا بتوانیم نمایش خوبی در میادین بین المللی به ویژه لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۲۴ داشته باشیم و موجبات خوشحالی و شادی مردم عزیزمان را به ارمغان آوریم. تنها انگیزه والیبال ایران همین است و مطمئنم بالاخره روزی می‌رسد که والیبال ایران بر سکوی المپیک عکس یادگاری می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی
  • ۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • تاریخ‌سازی بزرگ در ژیمناستیک ایران؛ کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی
  • تاریخ‌سازی بزرگ ژیمناستیک ایران
  • وعده پاداش تاریخی برای صعود تیم ملی والیبال به المپیک
  • تقسیم غنائم در ۳۰روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده والیبال ایران
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌ها را به «ایران» تغییر داد
  • چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان