Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحمد ابراهیم خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با وجود تلاش کشاورزان به توسعه شیوه های نوین آبیاری  و استفاده از بذر سازگار با شرایط اقلیمی استان میزان تولید این محصول در مقایسه با سال زراعی قبل از ۳.۸ تن در هر هکتار به ۲.۶ تن کاهش یافت.

وی تداوم پدیده خشکسالی، سرمای زودرس ،افزایش ناگهانی دمای هوا(گرمازگی)، تغییر الگوی کشت را از عوامل موثر در کاهش سطح زیرکشت از ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار به هشت هزار و ۳۵۰ هکتار در سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس ارشد سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم اظهارکرد: کار برداشت این محصول با استفاده از تعدادی کمباین و دروگر آغاز شد و تا اواخر مردادماه آینده ادامه دارد.

ابراهیم خانی پیش بینی کرد که امسال پنج هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزران خاتم ، ۲ هزار و ۲۰۰ تن از گندمکاران ابرکوه  و همچنین هزار تن نیز از کشاورزان بهاباد خریداری شود .

گندم تولیدی یزد از کیفیت خوبی برای تولید نان برخوردار است

وی افزود: گندم تولیدی استان به  دلیل مبارزه به موقع کشاورزان با آفت سن گندم از کیفیت خوبی برای تولید نان برخوردار است.

این کارشناس بخش زراعت یزد تصریح کرد: در سال زراعی گذشته ۳۶ هزار تن گندم تولید شد که پنجهزار و ۴۰۰ تن آن تحویل مراکز خرید شرکت های تعاونی روستایی استان شد.

در استان یزد کشاورزان و دامداران با رعایت الگوی کشت نوین و بهره وری از آب مجازی در بخش کشاورزی و دامداری سال گذشته یک میلیون و ۸۹۶ هزار تن فرآورده های زراعی، باغی، گلخانه ای و دامی به ارزش ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازاد داخلی و خارجی کردند.

از ۱۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد، ۳۲ هزار و ۳۵۴ هکتار (معادل ۲۹ درصد) زراعی و  ۷۹ هزار و ۶۴۶ هکتار (معادل ۷۱ درصد) به کشت محصولات باغی و گلخانه ای اختصاص دارد و بخش عمده درآمد کشاورزان مربوط به باغبانی و کشت محصولاتی مانند پسته، انار، زردآلو ، زعفران و گیاهان دارویی است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها گندم برداشت محصول یزد خشکسالی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم برداشت محصول یزد گندم برداشت محصول یزد خشکسالی اراضی کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

حاتمی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است، گفت: این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را داراست.

وی با اشاره به ذائفه‌ی ایرانیها، نان را پایه ثابت سفره و به عنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دانست و افزود: تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران، تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی‌ها است.

حاتمی زاده با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان یزد بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: این سازمان با برنامه ریزی‌های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم‌های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید، گام‌های بسیار مهم و موثری برداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست