Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: اهتمام به مقابله با فساد و ایجاد شفافیت و مسدود کردن زمینه‌های آن را جزو انتظارات مردم از شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها در دوره جدید مدیریت شهری عنوان کرد.

مراسم آغاز به کار اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر شهرستان رشت امروز با حضور استاندار گیلان و رئیس کل دادگستری استان در سالن غدیر استانداری و در ارتباط تصویری با دیگر شهرستان‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان زارع در این مراسم با اشاره به صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ که منتج به تثبیت در قانون اساسی و تاسیس نهاد شوراهای اسلامی شد، اظهار کرد: شوراها در حقیقت تبلور خواسته‌های مردم‌سالارانه ملت ایران و از جلوه های مردم‌سالاری دینی در کشورمان هستند که با تلاش وافر و پشتکار جدی خود می‌توانند در آبادانی و توسعه شهر، روستا و نیز بالندگی کشور نقش آفرینی موثری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از مردم آگاه استان که با وجود تبلیغات و هجمه‌های دشمنان ملت و نظام اسلامی با فهم و شعور در انتخابات شرکت کردند و نیز تقدیر از دست اندرکاران برگزاری مطلوب انتخابات افزود: از امروز که با تحلیف به عنوان عضو رسمی شورای اسلامی شناخته شده اید؛ حفظ همدلی و وحدت در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای خدمت به شهروندان و توسعه محلی می تواند اولین پاسخ به امید، اعتماد و رأی مردم باشد.

وی همچنین به همراهی خوب رئیس کل دادگستری استان و همکاران مجموعه قضایی در برگزاری فرآیند انتخابات در گیلان و صیانت از آرای مردم اشاره و خاطرنشان کرد: علیرغم وجود دغدغه کرونا، این انتخابات به فرموده رهبر معظم انقلاب، حماسی و آبرومند برگزار شد.

زارع، با بیان اینکه شهرداری ها به عنوان موسسه های عمومی غیردولتی خودگران بوده، تامین منابع مالی پایدار و حفظ روحیه انسجام و مشارکت اجتماعی را دو رکن اصلی در مدیریت شهرها دانست و افزود: در این راستا، شوراها و شهرداری‌ها با حمایت و پشتیبانی دولت و استفاده از تجربیات گذشتگان و اقشار به سمت ارتقای فرهنگ شهروندی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در جایگاه‌های مهمی مانند شورای شهر باید با توکل به باری تعالی، رعایت تقوا، پاکدستی، روحیه انقلابی، تفاهم، انگیزه، پشتکار و خلوص نیت، تنها به دنبال خدمت در راستای منافع مردم بود، گفت: حرکت در این مسیر، نیازمند آگاهی و رعایت کامل قوانین و مقررات و نیز اهتمام جدی به ادای وظیفه‌ای‎ست که مطابق قانون، بر عهده منتخبان مردم و اعضای شوراها گذاشته شده است.

استاندار گیلان این نکته که همه مسئولان در گام دوم انقلاب یکصدا و همدل به دنبال خدمت به مردم هستند و هدفی جز توسعه استان و شهرشان ندارند را نویدبخش تحولی بزرگ دانست و اظهار کرد: مسئولان باید در زمان ایفای مسئولیت خود، دست در دست هم قرار دهند تا منشا خدمات برای مردم باشند.

وی افزود: توجه به مبلمان شهری، احیای بافت‌های فرسوده و اهمیت آن در بهبود سیمای شهر و آرامش شهروندان یک ضرورت است که باید به صورت محله‌ای و البته بر مبنای طرح‌های تفصیلی، احیا شوند و با توجه به ظرفیت پشتوانه ای دولت، آماده همکاری در این زمینه هستیم.

زارع، حفظ محیط زیست، توسعه فضای سبز، انطباق معماری و شهرسازی بر اصول علمی و الگوهای بومی، توجه به امور فرهنگی در مسیر ارتقای نشاط و همبستگی اجتماعی، تقویت سرمایه ارزشمند اعتماد عمومی، بهسازی حیات جمعی و فرهنگی جامعه، همکاری منسجم با دستگاه‌ها و نهادها، توسعه حمل و نقل عمومی و پرهیز از اختلافات را از توصیه‌های مؤکد خود به شوراهای اسلامی عنوان کرد.

استاندار گیلان اهتمام به مقابله با فساد، ایجاد شفافیت و مسدود کردن زمینه‌های آن را جزو انتظارات مردم از شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها در دوره جدید مدیریت شهری دانست و گفت: اقدامات خوبی در توسعه دولت الکترونیک شکل گرفته که برای ارتقاء این بخش در شهرداری ها به ویژه مرکز استان نیز گام های موثری برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی در جهت حفظ اعتماد و امانت شهروندان و در مقابل پذیرش این مسئولیت باید با انجام وظایف قانونی و تحقق وعده و برنامه‌هایی که به مردم داده‌اند، تلاش و کوشش را وجهه همت قرار دهند، تصریح کرد: آبروی کشور و استان در گرو مبارزه قاطعانه و عمومی علیه فساد در دستگاه‌های عمومی و اجرایی است.

استاندار گیلان، به تاکید رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفید حکم ریاست جمهوری مبنی بر مغتنم شماردن فرصت‌ها، تسریع در انجام فرآیندها و شروع به کار اشاره و خاطرنشان کرد: در مسیر تعیین هیئت رئیسه، تشکیل کمیسیون ها و تصمیم به‌موقع برای تعیین و تکلیف انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری، زمان از دست نرود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت توجه به امر آموزش نیروهای انسانی شهرداری ها و همچنین اشراف شوراهای اسلامی شهر و روستا به قوانین تاکید کرد و افزود: امروزه در شهرها و البته برخی مناطق روستایی، شاهد ساخت بناهایی هستیم که فاقد هویت بومی و محلی هستند و در معماری آنها اثر چندانی از تمدن اسلامی و ایرانی به چشم نمی‌خورد که هدایت بخشی شوراها می‌تواند بسترساز تحول برای حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها باشد.

وی با بیان اینکه اداره شهر باید به مردم واگذار و دولت و شهرداری‌ها، تسهیلات و زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنند، اظهار کرد: اقدامات خوبی در دوره شورای پنجم برای بهره مندی از ظرفیت سرمایه گذاران شکل گرفت اما باید این مسیر بیش از گذشته استمرار پیدا کند.

زارع، بر ضرورت چابکی شهرداری ها و نیز تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ارائه خدمات به شهروندان از محل منابع ارزش افزوده تاکید و اضافه کرد: هنر این است که مجموعه دستگاه‌های مسئول با اتکا به منابع غیردولتی نسبت به رفع نیازهای شهر اقدام نمایند.

وی با تبریک به منتخبین مردم شریف و عزیز گیلان در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای آنان در انجام وظایف قانونی آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گيلان تحلیف شوراي شهر شوراهای اسلامی شهر استاندار گیلان شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام

محمدرضا جعفری اصل اظهار داشت: در راستای مبارزه قاطع دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی دو پیمانکارمرتبط با پرونده تخلفات مالی صورت گرفته از سوی یکی از اعضای شورای شهر و تعدادی از کارمندان شهرداری با دستور مقام قضایی بازداشت شدند.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج)، متهمان بازداشت شده مرتکب تخلفات و فساد گسترده مالی شده‌اند، بیان کرد: پس از وصول گزارش اولیه بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تحت نظر معاون دادستان آغاز که منجر به بازداشت آنان شد.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات اولیه، حسب مورد اتهاماتی از جمله پرداخت رشوه، تبانی در معاملات و مناقصات شهرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، معاونت در ارشاء به متهمان تفهیم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی، گفت: پرونده در حال رسیدگی است و پس از بررسی همه جوانب، اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری، انجام مراحل حسابرسی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، نسبت به افراد مرتبط و مسئول در این فساد مالی تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است/ رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست
  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • لزوم مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی با عزم جهانی
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی