Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان عراقی قوی و مقتدر است گفت: ایران در راستای حفظ تمامیت ارضی و امنیت و ثبات عراق از اهدای خون عزیزترین فرزندان خود همچون شهید قاسم سلیمانی نیز دریغ نداشته است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید «ابراهیم رئیسی» صبح امروز پنجشنبه در دیدار «برهم صالح» رئیس جمهور عراق با تاکید بر اینکه بنای ما بر این است که در دوره پیش رو سطح روابط دو کشور روز به روز ارتقا یابد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعبیر مقام معظم رهبری خواهان عراقی قوی و مقتدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم انتخابات پیش رو نیز بستری برای تحقق خواسته مردم در راستای کرامت و اقتدار بیش از پیش ملت عزیز عراق باشد.

دکتر رئیسی هر گامی در راستای اقتدار عراق و کوتاه شدن دست بیگانگان از این کشور را مایه پیشرفت عراق دانست و افزود: ایران در راستای حفظ تمامیت ارضی و امنیت و ثبات عراق از اهدای خون عزیزترین فرزندان خود همچون شهید قاسم سلیمانی نیز دریغ نداشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ نقطه و منطقه دیگری از زمین نیست که همچون مسیر‌های منتهی به کربلا در مراسم پیاده روی اربعین، قدمگاه خیل زائران و عاشقان یک آرمان متعالی باشد، بر لزوم تسهیل تردد زائران عتبات عالیات و مراسم پیاده‌روی اربعین از جمله تسریع در راه اندازی خط ریلی خرمشهر-بصره تاکید کرد.

برهم صالح نیز در این دیدار با بیان اینکه حتی به راه انداختن یک جنگ طولانی و خانمانسوز از سوی صدام دیکتاتور نیز نتوانست خللی بر رابطه عمیق و صمیمانه دو ملت ایران و عراق وارد کند، اظهار داشت: با وجود پیشرفت‌های چشمگیر روابط دو کشور پس از سقوط دیکتاتوری صدام، اما همچنان ظرفیت‌های بیشماری برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد.

رئیس جمهور عراق با تاکید بر لزوم بازتعریف ترتیبات امنیتی منطقه تصریح کرد: هدایت تحولات منطقه در مسیر استقرار ثبات و امنیت فراگیر بدون حضور ایران و عراقی مستقل و مقتدر ممکن نیست. یک عراق با حاکمیت مقتدر که بر سرتاسر عراق شمولیت داشته باشد، می‌تواند در ترتیبات امنیتی منطقه نیز نقش بسیار سازنده‌ای ایفا کند.

برهم صالح با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مسیر حفظ تمامیت ارضی عراق و مبارزه با تروریسم، خاطرنشان کرد: این در تاریخ ثبت است که ایران یار روز‌های سخت عراق است و این مسئله همواره چراغ راه آینده روابط دو کشور خواهد بود.   بیشتر بخوانید: آیت‌الله رئیسی: ایران برای تعمیق صلح و ثبات در منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند     انتهای پیام/ برچسب ها: رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس جمهور آیت الله رئیسی روابط دو کشور آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، این مراسم دیشب بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در این مراسم سخنرانی کرد و تعدادی از اعضای پایگاه‌های بسیج محلات با پرچم‌های ایران و فلسطین در حمایت از فلسطینیان ندای الله اکبر و یاعلی و یا حیدر سر دادند.

همنوایی زائران در اجتماع وعده صادق دیدنی بود؛ مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، یا علی و الله اکبر و صلوات بر محمد و آل محمد بیشترین شعار‌هایی بود که شنیده می شد. 

حاج حسین طاهری مداح مراسم را با دعا و ثنا و استغاثه به امام زمان (عج) به پایان رساند و از زائران خواست برای پیروزی و مقاومت رزمندگان و حفظ و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیز دعا کنند.

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • رئیس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • آیت‌الله رئیسی وارد سمنان شد
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان