Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ظرفیت‌های خود را در مسیر ایجاد صلح پایدار و جلوگیری از خونریزی در افغانستان بکار گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز (پنجشنبه، ۱۴ مرداد) در دیدار "اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان با تأکید بر اینکه امنیت منطقه باید توسط کشور‌های منطقه تأمین شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ظرفیت‌های خود را در مسیر ایجاد صلح پایدار و جلوگیری از خونریزی در افغانستان بکار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران و افغانستان دارای روابط ریشه‌ای، اعتقادی و تمدنی هستند، گفت: ایران خواهان امنیت، رفاه و عزت مردم افغانستان است و از هیچ کمکی برای تحقق این هدف کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی ریشه اصلی ناامنی و تنش در افغانستان را توطئه‌های بیگانگان دانست و تصریح کرد: بی تردید با کاهش حضور نیرو‌های آمریکایی در افغانستان هم، تحریکات و فتنه افکنی‌های آنان به روش‌های مختلف ادامه خواهد یافت، زیرا منافع و حیات آنان در وجود ناامنی است.

رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت همکاری دولت ایران با دولت قانونی افغانستان در روند صلح و ثبات در این کشور، گفت: امنیت افغانستان باید توسط خود افغانی‌ها تامین شود و ایران آمادگی دارد در این زمینه، مساعدت و همکاری داشته باشد تا صلح پایدار و عادلانه برقرار شود و مردم افغانستان از رنج و مشقت رهایی یابند.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب آیت الله رئیسی و ابراز امیدواری از شروع فصل جدیدی در مناسبات و روابط تهران – کابل گفت: افغانستان تمایل دارد روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران در تمامی زمینه‌ها گسترش دهد.

رئیس جمهور افغانستان با تأکید بر اینکه تهران از ظرفیت‌های کلیدی و تأثیرگذاری در ایجاد امنیت منطقه‌ای برخوردار است، گفت: ایران نقش و جایگاه برجسته‌ای در ثبات و امنیت منطقه دارد و خواهان استفاده از ظرفیت‌های ایران برای اقدامات و همکاری مشترک، در مسیر استقرار امنیت پایدار در افغانستان هستیم.

اشرف غنی همچنین از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغانستانی قدردانی کرد.

برچسب ها: حجت الاسلام رئیسی ، رئیس جمهور ، مراسم تحلیف ، روسیه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور مراسم تحلیف روسیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی مقام ارشد امنیتی اوکراین را برکنار کرد

رئیس‌جمهور اوکراین در حکمی، دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین را از سمت خود برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در حکمی «اولکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین را از سمت خود برکنار کرد.

قرار است از این پس «اولکساندر لیتویننکو» رئیس سرویس اطلاعاتی اوکراین به‌جای دانیلوف، مشغول به‌کار شود.

هنوز دلیل این تغییر مشخص نشده است.

زلنسکی چندی پیش و پس از اختلاف با «والری زالوژنی» فرمانده نیروهای مسلح اوکراین، او را برکنار و «الکساندر سیرسکی» را جایگزین او کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دستورات مهم رئیسی پس از یک جلسه ۳ ساعته + جزئیات
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • کلمبیا، تل‌آویو را به قطع روابط تهدید کرد
  • زلنسکی مقام ارشد امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • فرمانده ارشد ارتش: تلاش‌ پدافند هوایی موجب امنیت پایدار و مصون ماندن ایران در برابر نفوذ شده است