Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، سید محمد موسوی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این مطلب که در شرایط حاضر، تامین امنیت غذایی کشور به عنوان یکی از ارکان امنیت ملی، با اتکا حداکثری به منابع داخلی از اهمیت و حساسیت به سزایی برخوردار است، گفت: اهمیت و حساسیت این موضوع، در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری بوده و غفلت از اهمیت راهبردی تامین محصولات کشاورزی با اتکا به منابع داخلی، قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که یکی از پیش‌نیازهای اساسی تحقق این مهم، برخورداری از سیستم حمل و نقل مدرن، کارآمد و مبتنی بر فناوری‌های روز است، افزود: امروزه شاهد نقصان‌های بسیاری در حمل و نقل بموقع و کیفی نهاده‌ها و محصولات تولیدی کشاورزی هستیم، به نحوی که در زمینه حمل و نقل نهاده‌های خریداری و دپو شده در بنادر کشور، به استان‌ها و شهرستان‌ها مشکلات بسیار وجود دارد و همچنین در ارتباط با بازاررسانی محصولات کشاورزی با توجه به شرایط خاص هر محصول به شکل تخصصی، به هیچ عنوان سیستم حمل و نقل موجود در کشور پاسخگوی نیازهای تخصصی بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور نیست.

وی بیان کرد: تولید و صادرات محصولات کشاورزی نقش عمده‌ای در چرخه اقتصاد کشورهایی دارد که از ظرفیت‌های تولید و صادرات خود در این بخش به خوبی استفاده می‌کنند، تولید بر اساس مزیت‌های رقابتی مناطق، توسعه صادرات، گسترش و حفظ بازارهای صادراتی بدون بهره‌گیری از یک سیستم حمل و نقل قوی و به روز امکانپذیر نیست و لازمه تشکیل و پایداری زنجیره‌های عرضه محصولات کشاورزی، وجود ناوگان پیشرفته و به روز حمل و نقل می‌باشد.

موسوی گفت: از سوی دیگر در بازارهای داخلی نیز با افزایش تولیدات کشاورزی، رشد شهرنشینی و تغییر در الگوی مصرف، نیازمند بازاررسانی مناسب و به موقع تولیدات کشاورزی است و مطمئنا این مهم بدون سیستم حمل و نقل کارآمد قابل دسترس نخواهد بود.

موسوی در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر شدیدا نیازمند ایجاد شبکه حمل و نقل تخصصی و کارآمد ملی در داخل کشور هستیم تصریح کرد: این سیستم باید در متن بخش کشاورزی و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و توانمندی‌های تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور ایجاد شود تا بتواند بسیار کارآمد، بهنگام و بر اساس آخرین مدل‌ها و سامانه‌های پیشرفته موجود دنیا، قدرت و توانمندی حمل و جابجایی حداقل 40 میلیون تن نهاده‌ها و محصولات کشاورزی را در متن خود داشته باشد و به عنوان یک نقطه و ستون قابل اتکاء در زمینه تامین امنیت غذایی، با سرعت، دقت، کارایی و اثربخشی مطلوب و با هزینه حداقل و کیفیت حداکثر ایفای نقش کند.

موسوی خاطر نشان کرد: باید به این موضوع به عنوان یک اولویت اساسی در بخش کشاورزی توجه شود و امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم این مهم را در کوتاهترین زمان ممکن اجرایی نماییم.

وی همچنین در خاتمه بر پیگیری و تحقق این مهم به عنوان یک اولویت اساسی در حوزه فعالیت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محصولات کشاورزی سیستم حمل و نقل عنوان یک نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سیدمجتبی حسینی در مراسم عملیاتی‌سازی جهش تولیدات کشاورزی با ایده مولدسازی روستاها اظهار داشت: در استان سه منبع درآمدی داریم که یکی از محورهای مهم آن کشاورزی است به طوری که نزدیک به ۳۰ درصد اقتصاد استان را در بر می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه نام‌گذاری اقتصادی سال از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این مهم دارد، افزود: یکی از راه‌های برون رفت از قتصاد دولتی و در هم تنیده موجود، مردمی سازی است به نحوی که تصدی گریی مردم در امور اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد.

وی در ادامه گفت: ابتدای فروردین ماه، با ۳۵ مجموعه خصوصی و دولتی که تاثیر مستقیم در اقتصاد استان دارند جلسه هم فکری و هم اندیشی برگزار و ماموریت‌های تحقق شعار سال به بخش های مربوطه واگذار شد.

حسینی با اشاره به اینکه امروز بین ۳۵ پروژه‌ای که در راستای تحقق شعار سال تعریف شده، جهاد کشاورزی اولین دستگاهی است که در این مهم اقدامات لازم را انجام داده است، بیان کرد: چهار محور همچون توسعه دامداری‌های سبک و سنگین روستایی همچنین توسعه شیلات و زنبورستان‌ها، ایجاد صنایع کوچک روستایی در قالب صنایع لبنی، میوه خشک و صنعت بسته‌بندی، ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس ۳۰۰ مترمربعی و توسعه فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات روستایی از اهداف این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه این رویکرد، یک نگاه عملیاتی و علمی است، عنوان کرد: از سوی دیگر برون سپاری بخشی از وضعیت موجود حائز اهمیت است که یکی  راه‌های چابک سازی در دولت محسوب می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه ۳۰ درصد اقتصاد استان در سازمان جهاد و با کمک تصمیم سازان جهاد اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان به عنوان اولین استانی که دست به این اقدام مهم زده  تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است