Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@16:21:05 GMT

آغاز مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در مجلس

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۴۳۰۴

آغاز مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در مجلس

مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش مشرق، یکصد و چهاردهمین جلسه علنی امروز (پنجشنبه، 14 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکترمحمدباقر قالیباف، ربا حضور نمایندگان مجلس و مقامات بلند پایه داخلی و خارجی با هدف برگزاری مراسم تحلیف هشتمین رئیس جمهور و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

-خیر مقدم و نطق رئیس مجلس شورای اسلامی

-سخنرانی رئیس قوه قضائیه

-انجام مراسم تحلیف رئیس جمهور

-سخنرانی رئیس جمهور

-نطق پایانی رئیس مجلس شورای اسلامی

براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور منتخب مردم پس از تنفیذ حکم توسط رهبر معظم انقلاب، باید به منظور انجام مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی حاضر شده و با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان، سوگند خود را ادا کند.

منبع: خانه ملت

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو سید ابراهیم رئیسی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری حزب الله لبنان سازمان ملل اتحادیه اروپا مجلس شورای اسلامی مجلس سنای پاکستان کره جنوبی مجلس شورای اسلامی مراسم تحلیف رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم ۷ خردادماه برگزار می‌شود

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس در تاریخ ۷ خردادماه امسال خبر داد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجتبی یوسفی در حاشیه جلسه علنی روز دوشنبه - ۲۷ فروردین ماه - مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: آخرین جلسه مجلس یازدهم چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و در این روز مراسم اختتامیه مجلس یازدهم برگزار می‌شود.

عضو هیات رییسه مجلس یازدهم افزود: آغاز به کار مجلس دوازدهم دوشنبه هفتم خردادماه است که در همان روز مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم براساس پروتکل‌ها و مدارک مندرج در آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هنوز نماینده مورد نظر خود را نشناختند تا در مرحله دوم انتخابات مجلس که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، تکلیف این ۴۴ کرسی مدنظر مشخص شود.

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر»، ۲۱ حوزه برای رقابت نامزد‌های مورد نظر آن‌ها در تاریخ مذکور هستند.

دیگر خبرها

  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ ۲ خرداد؛ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم
  • مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم ۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم ۲ خرداد برگزار می‌شو
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست