Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@14:06:06 GMT

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی سوگند یاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۴۵۸۰

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی سوگند یاد کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی عصر امروز پنجشنبه چهاردهم مرداد هم‌زمان با سالگشت صدور تاریخی فرمان مشروطیت در ایران در مراسم تحلیف خود در حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه، سوگند یاد کرد.

مراسم ادای سوگند رییس‌جمهوری با حضور مقام‌ها و مسوولان ارشد و مهمانان خارجی در مجلس شورای اسلامی درحال برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اصل 121 قانون اساسی رییس‌ جمهوری در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در جلسه‌‌ای‌ که‌ با حضور رییس‌ قوه‌ قضاییه‌ و اعضای‌ شورای‌ نگهبان‌ تشکیل‌ می‌‌شود، به‌ ترتیب‌ زیر سوگند یاد می‌‌کند و سوگندنامه‌ را امضا می‌‌ کند.

متن سوگندنامه رییس جمهوری به شرح زیر است:

بسم‌الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

«من‌ به‌ عنوان‌ رییس‌جمهور در پیشگاه‌ قرآن‌ کریم‌ و در برابر ملت‌ ایران‌ به‌ خداوند قادر متعال‌ سوگند یاد می‌کنم‌ که‌ پاسدار مذهب‌ رسمی‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و قانون‌ اساسی‌ کشور باشم‌ و همه‌ استعداد و صلاحیت‌ خویش‌ را در راه‌ ایفای‌ مسئولیت‌هایی‌ که‌ برعهده‌ گرفته‌ام‌ به‌ کار گیرم‌ و خود را وقف‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ و اعتلای‌ کشور، ترویج‌ دین‌ و اخلاق، پشتیبانی‌ از حق‌ و گسترش‌ عدالت‌ سازم‌ و از هرگونه‌ خودکامگی‌ بپرهیزم‌ و از آزادی‌ و حرمت‌ اشخاص‌ و حقوقی‌ که‌ قانون‌ اساسی‌ برای‌ ملت‌ شناخته‌ است، حمایت‌ کنم. در حراست‌ از مرزها و استقلال‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ و فرهنگی‌ کشور از هیچ‌ اقدامی‌ دریغ نورزم‌ و با استعانت‌ از خداوند و پیروی‌ از پیامبر اسلام‌ و ائمه‌ اطهار علیهم‌ السلام‌ قدرتی‌ را که‌ ملت‌ به‌ عنوان‌ امانتی‌ مقدس‌ به‌ من‌ سپرده‌ است‌ همچون‌ امینی‌ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‌ و آن‌ را به‌ منتخب‌ ملت‌ پس‌ از خود بسپارم.»

رییس جمهوری پس از ادای سوگند، متن آن را در حضور رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان امضا کرد، متن سوگند به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تحویل می شود.

رییس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آیین‌نامه دو هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی کابینه و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌های‌شان در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی سوگند یاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، رییس کل دادگستری گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تنویر صحیح افکار عمومی در جامعه گفت: خبرنگاران درخط مقدم اطلاع رسانی هستند و رسالت سنگینی بر عهده دارند و همه مسئولان موظف به پاسخگویی به مطالبات خبرنگاران هستند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی با اشاره به لزوم حمایت از خبرنگاران از سوی دستگاه قضایی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ای استان از فردا راه اندازی می‌شود تا مشکلات قضایی فعالان رسانه سریعتر و ویژه‌تر رسیدگی شود. 
وی با بیان اینکه تکثر رسانه نعمت و یکدست کردن آن سم است، افزود:نگاه و دیدگاه‌های مختلف باید شنیده شود، ارزش رسانه باید ارتقاء یابد و باید باور کرد که مجموعه پرقدرتی به عنوان رسانه می‌تواند برای رسیدن به اهداف یاریگر باشد.

رییس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه نقد خوب است، اما تخریب نه، اضافه کرد: برای قوت جمهوری اسلامی حرف و قلم زدن خوب است، اما هوشیاری و هوشمندی برای همصدا نشدن با دشمن مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه در پاسخگویی و شنیدن انتقاد‌ها نباید رنجید، گفت: پیشبرد انقلاب و اسلام با هدایت‌های امامین انقلاب بوده و هست امروز ما در کشوری آزاد زندگی می‌کنیم که حرف‌ها به راحتی زده می‌شود و آزادی بیان وجود دارد.

وی خطاب به خبرنگاران با تاکید بر اینکه در کشور اسلامی باید پایبند به ارزش‌های اسلامی باشیم، ادامه داد: در نوشتن اخبار مقید باشید؛ پاسخگونبودن مسئولان حل مساله نیست مدیران باید پاسخگو باشند.
رییس کل دادگستری گیلان بر لزوم برخورد با فساد در دستگاه‌های اداری استان تاکید و تصریح کرد: مبارزه با فساد اولویت دستگاه قضا است و در این خصوص اقداماتی از جمله راه اندازی سامانه حمایت از گزارشگران فساد انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب نیز گفت: بی حجابی حرام شرعی و سیاسی است و‌دستگاه قضا مطابق قانون با هنحارشکنان برخورد خواهد کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین صادقی همچنین از ضابطان قضایی خواست در برخوردبا افراد هنجار شکن قانون را رعایت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها